RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Dwie wieże, dwa wydarzenia: Art Spiegelman i trauma odzyskana

Creator:

Bojarska, Katarzyna ORCID

Date issued/created:

2012

Resource type:

Text

Subtitle:

Teksty Drugie Nr 4 (2012)

Publisher:

IBL PAN

Place of publishing:

Warszawa

Description:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Type of object:

Journal/Article

References:

1. Art Spiegelman. Conversations, ed. J. Witek, University Press of Missisipi, Jackson 2007.
2. L. Boltanski, Distant Suffering: Morality, Media, and Politics, trans. G.D. Burchell, Cambridge University Press, New York 1999.
http://dx.doi.org/10.1017/CBO9780511489402
3. G. Borradori, Filozofia w czasach terroru: rozmowy z Jürgenem Habermasem i Jacques'em Derridą, przeł. A. Karalus, M. Kilanowski, B. Orlewski, red. i wstęp A. Szahaj, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008, s. 117.
4. J. Butler, Explanation and Exoneration or What We Can Hear, "Grey Room" spring 2002 no. 07, s. 59.
5. Considering Maus: Approaches to Art Spiegelman's "Survivors Tale" of the Holocaust, ed. D.R. Geis, University Alabama Press, Tuscaloosa 2007.
6. M. Czubaj, Zagłada, myszy, świnie, "Polityka" 2001 nr 17, s. 52-54.
7. T. Des Pres, Holocaust Laugher?, w: Writing and the Holocaust, ed. B. Lang, Holmes&Meier, New York 1988, s. 228-229.
8. G. Didi-Huberman, Strategie obrazów, Oko historii 1, przeł. J. Margański, Ha!art, Kraków 2011, s. 90-91.
9. K. Dunin, Polskie świnie, "ResPublica Nowa" 2001 nr 6.
10. J.S. Foer, Strasznie głośno, niesamowicie blisko (2005), W.A.B., Warszawa 2007.
11. D. Friend, Watching the World Change: The Stories Behind the Images of 9/11, Strauss and Giroux, New York 2006.
12. T. Groensteen, The System of Comics, trans. B. Beaty, N.N. Jackson, University of Mississippi Press, Jackson 2007.
13. Jak wyśpiewać sekcję zwłok? Rozmowa redakcyjna z udziałem Lidii Burskiej, Andrzeja Chłopeckiego, Małgorzaty Dziewulskiej, Piotra Gruszczyńskiego, Marii Poprzęckiej i Marka Zaleskiego, "ResPublica Nowa" 2001 nr 7, s. 75-82.
14. F. Jameson, The Dialectics of Disaster, w: Dissent from the Homeland: Essays After September 11, ed. S. Hauerwas, F. Lentricchia, Duke University Press, Durham, N.C. 2003, s. 58-59.
15. J. Jarniewicz, Myszy i ludzie, "Literatura na Œświecie" 1997 nr 10-11, s. 419-424.
16. J. Jarzębski, Myszy i inne zwierzęta, "Tygodnik Powszechny" 20.05.2001.
17. D. LaCapra, Twas the Night Before Christmas: Art Spiegelman's Maus, w: tegoż History and Memory after Auschwitz, Cornell University Press, Ithaca-–London 1998, s. 145.
18. W.J.T. Mitchell, Cloning Terror, w: Life and Death of Images: Ethics and Aesthetics, ed. D. Costello, D.Willsdon, Cornell University Press, Ithaca, NY 2008, s. 185.
19. M.-J. Mondzain, Can Images Kill?, trans. S. Shafto, "Critical Inquiry" Autumn 2009 vol. 36 no. 1.
http://dx.doi.org/10.1086/606121
20. Montage and Modern Life 1919-1942, ed. M. Teitelbaum, MIT Press, Cambridge Mass. 1994.
21. K. Orbán, Trauma and Visuality: Art Spiegelman's Maus and In the Shadow of No Towers, "Representations" winter 2007 no. 97, s. 57-89.
22. Rysunek sprawozdawczy. Z Artem Spiegelmanem rozmawia Konstanty Gebert, "Midrasz" 2001 nr 9, s. 45-47.
23. A. Spiegelman, Comic Suplement, w: tegoż In the Shadow of No Towers, Pantheon Books, New York 2004.
24. A. Spiegelman, Maus I. Opowieść ocalałego. Mój ojciec krwawi historią, przeł. P. Bikont, Post, Kraków 2001.
25. A. Spiegelman, Maus II. Opowieść ocalałego. I tu się zaczęły moje kłopoty, przeł. P. Bikont, Post, Kraków 2001.
26. A. Spiegelman, MetaMaus: A Look Inside a Modern Classic, Maus (książka + DVD-R), Pantheon, New York 2011.
27. A. Spiegelman, Re: Cover. How It Came to Be, "New Yorker" Online, 03.10.2001.
28. R. Storr, September. A History Painting by Gerhard Richter, afterword Sir B. Urquhart, Tate Publishing, London 2011, s. 11.
29. W. Strzemiński, Teoria widzenia, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1958, s. 14-15.
30. S. Weber, War Terrorism and Scpectacle, or: On Towers and Caves, "Grey Room" spring 2002 no. 07, s. 14-23.
31. J.E. Young, The Holocaust as Vicarious Past: Art Spiegelman's "Maus" and the Afterimages of History, "Critical Inquiry" vol. 24 no. 3, s. 27.
32. S. Žižek, Welcome to the Desert of the Real: Five Essays on September 11 and Related Dates, Verso, Londyn 2002.

Relation:

Teksty Drugie

Issue:

4

Start page:

70

End page:

90

Detailed Resource Type:

Article : original article

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:47650 ; 0867-0633

Source:

IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Rights Reserved - Free Access

Terms of use:

Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms

Digitizing institution:

Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences

Original in:

Library of the Institute of Literary Research PAS

Projects co-financed by:

Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund

Access:

Open

Object collections:

Last modified:

Dec 13, 2022

In our library since:

Sep 12, 2014

Number of object content downloads / hits:

2508

All available object's versions:

https://rcin.org.pl/publication/65144

Show description in RDF format:

RDF

Show description in RDFa format:

RDFa

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

Objects Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information