Red. nauk. Kantowicz, Ewelina
181, [2] s., mapka, rys., bibliogr. przy ref.
ochrona środowiska - studia wyższe - Polska ; ochrona środowiska - nauczanie - Polska ; ochrona środowiska - nauczyciele ochrony środowiska - kształcenie
Wstęp / Ewelina Kantowicz. - s.5-8 ; Studia uniwersyteckie ochrony środowiska w Polsce. Analiza porównawcza / Marek Frankowicz, Anna Jaich, Adam Juszkiewicz. - s.9-14 ; Szkolnictwo wyższe a edukacja ekologiczna / Stanisław K. Wiąckowski. - s.15-20 ; Problemy organizacyjne międzywydziałowych studiów ochrony środowiska w świetle reformy kształcenia uniwersyteckiego / Ewelina Kantowicz. - s.21-31 ; Założenia programowe i organizacyjne studiów w zakresie kształtowania środowiska przyrodniczego i antropogenicznego na Wydziale Nauk Geograficznych i Geologicznych Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu / Tadeusz Bartkowski, Ryszard Klimko, Stefan Żynda. - s.32-41, Marek Frankowicz, Anna Jaich. - s.42-47 ; Kształcenie studentów na kierunku "Oceanografia" / Jerzy Bolałek. - s.48-53 ; Filozofia w programie studiów ochrony środowiska / Janina Kubka. - s.54 ; Rekrutacja kandydatów na 2-letnie studia magisterskie (II°) - kierunek ochrona środowiska w Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej / Bogusław Chmiel, Jerzy Niećko. - s.55-57 ; Studia magisterskie uzupełniające po uzyskaniu licencjatu z ochrony środowiska w UAM w Poznaniu / Jerzy Siepak. - s.58-61 ; Studia podyplomowe i uzupełniające z zakresu analityki i kontroli środowiska dla absolwentów studiów matematyczno-przyrodniczych / Bogusław Buszewski. - s.62-68 ; Promocja zdrowia w pracach licencjackich studentów ochrony środowiska / Anna Okulewicz. - s.69-70 ; Organizacyjne i programowe problemy międzyuczelnianych podyplomowych i licencjackich studiów z ochrony środowiska / Zofia Ciesielska, Zbigniew Grabowski. - s.71-77 ; Ćwiczenia terenowe i praktyki na studiach ochrony środowiska / Adam Juszkiewicz. - s.79-91 ; Program ćwiczeń terenowych na kierunku ochrona środowiska w Uniwersytecie Łódzkim / Jarosław Sieradzki. - s.92-95 ; Mobilne laboratorium kontrolno-pomiarowe jako uzupełnienie multidyscyplinarnych ćwiczeń terenowych / Tomasz Polakiewicz. - s.96-103 ; Rola rocznych praktyk zawodowych w kształceniu studentów ochrony środowiska Uniwersytetu Hertfordshire (Anglia) / Janusz Majecki. - s.104-109 ; Praktyki terenowe efektywną formą kształcenia na studiach z ochrony środowiska. Na przykładzie powszechnej inwentaryzacji przyrodniczej / Krystyna Dubel. - s.110-116 ; Przygotowanie absolwentów kierunku ochrona środowiska do nauczania przedmiotów przyrodniczych / Wiesław Stawiński. - s.117-122 ; Kierunki i sposoby kształcenia nauczycieli ochrony środowiska w Uniwersytecie Łódzkim / Jadwiga Krzywańska. - s.123-126 ; Ocena jakości kształcenia na studiach interdyscyplinarnych. Kryteria i procedury (formy) oceny / Elżbieta Lonc. - s.127-143 ; Ocena jakości kształcenia na studiach interdyscyplinarnych / Elżbieta Szczepaniec-Cięciak. - s.144 ; Dylemat specjalizacji i uniwersalizmu w uniwersyteckim kształceniu studentów ochrony środowiska / Romuald Olaczek. - s.145-149 ; Aspekty humanistyczne w programie ochrony środowiska na uniwersyteckich studiach przyrodniczych / Lubomira Domka. - s.150-155 ; Edukacja a polityka ekologiczna państwa / Stanisław K. Wiąckowski. - s.156-162 ; Status społecznie zorientowanych badań nad środowiskiem. Problem koncepcji "Trwałego rozwoju" / Eugeniusz Kośmicki. - s.163-173 ; Rozwój zrównoważony i nowy ład światowy / Zdzisław Kozak. - s.174-176 ; Uwagi terminologiczne / Krystyna Borecka. - s.177-181 ; Ogólne problemy kształcenia w zakresie interdyscyplinarności ochrony środowiska / Elżbieta Szczepaniec-Cięciak. - s.182
Methodology of geography teaching and academic handbooks [0020]
May 19, 2022
https://rcin.org.pl/bgp-igipz/publication/295140
Edition name | Date |
---|