Red. Hibszer, Adam
295 s. : il., bibliogr. i summ. przy rozdz.
Prace Wydziału Nauk o Ziemi Uniwersytetu Śląskiego ; 47
dydaktyka geografii - zagadnienia instytucjonalne - Polska ; dydaktyka geografii - piśmiennictwo - Polska - 1995-2004 ; nauczanie geografii - ścieżki dydaktyczne ; nauczanie geografii - edukacja regionalna ; geografia - studia wyższe - percepcja - Polska ; nauczanie geografii - badania krajobrazowe ; nauczanie przyrody ; nauczanie geografii - egzaminy - Polska ; Maria Z. Pulinowa
Obszar poznawany przez ucznia i jego deformacje w nawiązaniu do kręgów poznawania przestrzeni Marii Z. Pulinowej / Florian Plit. - s.44-50 ; Koncepcja edukacji regionalnej i ekologicznej w ujęciu prof. Marii Z. Pulinowej - Dni Ziemi w Sosnowcu / Adam Hibszer. - s.51-58 ; O szczególnej wartości i znaczeniu piękna / Maciej Jakubowski. - s.61-63 ; Z Taboru na Golgotę - trzy góry nauczyciela / Paweł Sobierajski. - s.64-69 ; Nauczyciel i uczeń - między zaufaniem a nieufnością / Maria Groenwald. - s.70-77 ; Wiedza potoczna w procesie konstruowania znaczeń / Ewa Arciszewska. - s.78-87 ; Świat odbieram, świat tworzę... O możliwości rozwijania kreatywności uczniów na lekcjach przyrody i geografii / Maria Pietras. - s.88-98 ; Transformacje geografii szkolnej / Jolanta Rodzoś, Joanna Szczęsna, Paweł Wojtanowicz. - s.99-108 ; Instytucjonalny rozwój polskiej dydaktyki geografii / Mariola Tracz, Wiktor Osuch. - s.111-120 ; Polskie piśmiennictwo z zakresu dydaktyki geografii w latach 1995-2006 / Sławomir Piskorz. - s.121-130 ; Postawy nauczycieli geografii wobec wychowania patriotycznego / Mirosław Mularczyk. - s.131-137 ; Pomiar przekonań i postaw w procesie realizacji edukacji międzykulturowej - propozycja metodologiczna / Danuta Piróg. - s.138-146 ; Postawy i oczekiwania uczniów gimnazjum wobec realizacji ścieżek dydaktycznych / Bożena Wójtowicz. - s.147-158 ; Rola ścieżek dydaktycznych w integracji dziecka z ludźmi i światem przyrody / Michał Augustyniak. - s.159-162 ; Rzadko realizowane treści na geograficznych ścieżkach dydaktycznych / Agata K. Markowska. - s.163-167 ; Metody i cele edukacji regionalnej w świetle wypowiedzi nauczycieli / Irena Dybska-Jakóbkiewicz. - s.168-172 ; "Własny region" w wyobrażeniach uczniów na obszarze kulturowego pogranicza / Alina Awramiuk. - s.173-179 ; Edukacja regionalna na Kaszubach / Jan Mordawski. - s.180-187 ; Przydatność małych zlewni jeziornych w edukacji regionalnej / Małgorzata Cichoń. - s.188-194 ; Kierunki zmian na "widnokręgu" dydaktyki geografii. W którą stronę zmierza szkolna geografia? / Teresa Sadoń-Osowiecka. - s.197-208 ; Studia geograficzne w opinii studentów - oczekiwania, realia, perspektywy / Zbigniew Podgórski, Sebastian Tyszkowski, Remigiusz Stańczyk. - s.209-217 ; Dwujęzyczne nauczanie geografii wyzwaniem edukacyjnym XXI wieku / Iwona Piotrowska. - s.218-225 ; Jak na lekcjach geografii kształtować postawę patriotyczną / Jadwiga Kop. - s.226-232 ; Współczesne badania nad krajobrazem a praktyka szkolna / Urszula Myga-Piątek. - s.233-245 ; Kręgi kulturowe świata, czyli geografia w kręgu kultury / Wojciech Wiecki. - s.246-254 ; Wartości kultury w nauczaniu przyrody / Beata Pasternak. - s.255-261 ; Egzamin zewnętrzny możliwością oceny osiągnięć szkolnych w zakresie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych abiturientów gimnazjów / Grażyna Barwinek. - s.262-266 ; Egzamin maturalny z geografii w latach 2005-2007 / Józef Soja. - s.267-280
Metodyka nauczania geografii i podręczniki szkolne [0021]
Methodology of geography teaching and academic handbooks [0020]
May 19, 2022
https://rcin.org.pl/bgp-igipz/publication/315322
Edition name | Date |
---|