@misc{Wiśniewski_Szymon_Zmiany_2015, author={Wiśniewski, Szymon}, volume={87}, number={2}, copyright={Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska}, journal={Przegląd Geograficzny}, address={Warszawa}, howpublished={online}, year={2015}, publisher={IGiPZ PAN}, language={pol}, abstract={W artykule przedstawiono inwestycje w zakresie infrastruktury drogowej obejmujące drogi wojewódzkie oraz krajowe (w tym drogi ekspresowe i autostrady) w granicach województwa łódzkiego. W celu określenia wpływu działań inwestycyjnych przeprowadzono analizę czasu przejazdu pomiędzy miastami regionu w ujęciu topologicznym. Ponadto przyjmując opór przestrzeni w jednostkach czasu obliczono zmiany potencjału transportowego każdego z 44 miast województwa. Badania potencjału rozszerzono o statystyki tendencji centralnej oraz dyspersji. Pozwoliło to na wskazanie teoretycznego wpływu inwestycji przeprowadzonych w latach 2013-2015 na dostępność transportową ośrodków regionu w ujęciu czasowym.}, title={Zmiany dostępności miast województwa łódzkiego w transporcie indywidualnym w latach 2013-2015 = Changes in the accessibility to private transport of towns in Poland’s Łódź voivodship in the years 2013-2015}, type={Tekst}, URL={http://rcin.org.pl/Content/55419/PDF/WA51_75038_r2015-t87-z2_Przeg-Geogr-Wisniews.pdf}, keywords={dostępność transportowa, województwo łódzkie, infrastruktura drogowa, transport indywidualny, statystyki tendencji centralnej}, }