Object structure
Title:

Metafora transsemiotyczna

Subtitle:

Pamiętnik Literacki, Z. 2 (2004)

Creator:

Szczęsna, Ewa ORCID

Publisher:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Place of publishing:

Warszawa

Date issued/created:

2004

Description:

Abstract eng.

Type of object:

Journal/Article

Subject and Keywords:

metaphor ; transsemiotic quality ; monosemiotic quality ; polisemiotic quality ; commercial ; borderland of poetics and rhetorics

References:

1. M. Black, Models and Metaphors. Ithaca 1962.
2. G. Bonsiepe, Retoryka wizualno-werbalna. Przeł. M. B. Fedewicz. „Pamiętnik Literacki” 1985, z. 3, s. 3030-309.
3. R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Przeł. B. Wojciszke. Gdańsk 1996.
4. J. Cohen, Structure du langage poétique. Paris 1966.
5. J. Derrida, Marginesy filozofii. Przeł. A. Dziadek, J. Margański, P. Pieniążek. Warszawa 2002.
6. M. Dingena, The Creation of Meaning in Advertising. Interaction of Figurative Advertising and Individual Differences in Processing Styles. Amsterdam 1994.
7. T. Dobrzyńska, Mówiąc przenośnie... Studia o metaforze. Warszawa 1994.
8. T. Dobrzyńska, Translating Metaphor: Problems of Meaning. „Journal of Pragmatics” 24 (1995), s. 595-604.
9. Ch. Forceville, Compasses, Beauty Queens and Other PCs: Pictorial Metaphor in Computer Advertisements. „Hermes: Journal of Linguistics” 24 (2000).
10. Ch. Forceville, Pictorial Metaphor in Advertising. London - New York 1996.
11. J. Habermas, Filozoficzny dyskurs nowoczesności. Przeł. M. Łukasiewicz. Kraków 2000.
12. A. Katz, Menory-based and On-line Processing of Metaphoric Sarcasm. W zb.: Metaphor. A Multidisciplinary Approach. Ed. T. Komendziński. Toruń 2002.
13. G. Lacoff, M. Turner, More than Cool Reason: A Field Guide to Poetic Metaphor. Chicago 1989.
14. P. de Man, Semiologia i retoryka. W zb.: Współczesna teoria badań literackich za granicą. Antologia. Oprac. H. Markiewicz. T. 4, cz. 2. Kraków 1996, s. 209-231.
15. G. McCracken, Culture and Consumption: A Theoretical Account of the Structure and Movement of the Cultural Meaning of Consumer Goods. London and New York 1986.
16. M. Merleau-Ponty, Le Visible et l’invisible. Paris 1979.
17. A. Papafragou, Figurative Language and the Semantics-pragmatics Distinction. „Language and Literature” 1995, nr z 5 III, s. 181.
18. Ch. Perelman, Imperium retoryki. Retoryka i argumentacja. Przeł. M. Chômiez. Warszawa 2002.
19. A. Pilkington, Poetic Effects. A Relevance Theory Perspective. Amsterdam - Philadelphia 2000.
20. P. Ricoeur, Metafora i symbol. W: Język, tekst, interpretacja. Wybór pism. Przeł. P. Graff, K. Rosner. Warszawa 1989.
21. R. Rorty, Obiektywność, relatywizm i prawda. Przeł. J. Margański. Warszawa 1999.
22. J. R. Searle, Metaphor. W zb.: Metaphor and Thought. Ed. A. Ortony. Cambridge 1979.
23. E. Szczęsna, Poetyka reklamy. Warszawa 2001.

Issue:

2

Start page:

167

End page:

177

Resource type:

Text

Detailed Resource Type:

Article : original article

Format:

application/octet-stream

Resource Identifier:

0031-0514

Source:

IBL PAN, call no. P.I.280 ; IBL PAN, call no. P.I.30 ; click here to follow the link

Language:

pol ; eng

Rights:

Rights Reserved - Free Access

Terms of use:

Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms

Digitizing institution:

Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences

Original in:

Library of the Institute of Literary Research PAS

Projects co-financed by:

Ministry of Science and Higher Education ; Activities popularizing science (DUN)

Access:

Open

×

Citation

Citation style: