Język metadanych
Tytuły współczesnych polskich słowników jednojęzycznych. Między informacją a reklamą
Twórca: Wydawca:Instytut Języka Polskiego Polskiej Akademii Nauk
Miejsce wydania: Data wydania/powstania: Opis: Typ obiektu: Temat i słowa kluczowe:tytuł ; słownik ; gramatyka tekstu ; ideonimia ; onomastyka
Abstrakt:The purpose of this paper is a formal-grammatical structure analysis of the titles of contemporary monolingualdictionaries, which are separate independent publications. All the remarks concern the ways oflexical completion of two basic title schemes: SŁOWNIK JAKI, SŁOWNIK KOGO/CZEGO, as well asadditional (excluding the nominative and informative) pragmatical functions of the dictionary title,among which, nowadays, the marketing or commercial function appears to be the dominant one.
Strona pocz.: Strona końc.: Typ zasobu: Szczegółowy typ zasobu: Format: Identyfikator zasobu: Język: Prawa:Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Dostęp: