Struktura obiektu
Tytuł:

Tytuły współczesnych polskich słowników jednojęzycznych. Między informacją a reklamą

Twórca:

Kowalik, Krystyna

Wydawca:

Instytut Języka Polskiego Polskiej Akademii Nauk

Miejsce wydania:

Kraków

Data wydania/powstania:

2018

Opis:

568 s.

Typ obiektu:

Książka/Rozdział

Temat i słowa kluczowe:

tytuł ; słownik ; gramatyka tekstu ; ideonimia ; onomastyka

Abstrakt:

The purpose of this paper is a formal-grammatical structure analysis of the titles of contemporary monolingualdictionaries, which are separate independent publications. All the remarks concern the ways oflexical completion of two basic title schemes: SŁOWNIK JAKI, SŁOWNIK KOGO/CZEGO, as well asadditional (excluding the nominative and informative) pragmatical functions of the dictionary title,among which, nowadays, the marketing or commercial function appears to be the dominant one.

Strona pocz.:

259

Strona końc.:

269

Typ zasobu:

Tekst

Szczegółowy typ zasobu:

Rozdział

Format:

pdf

Identyfikator zasobu:

10.17651/ONOMAST2018.20

Język:

pol

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Dostęp:

Otwarty

×

Cytowanie

Styl cytowania: