• Wyszukaj w całym Repozytorium
  • Piśmiennictwo i mapy
  • Archeologia
  • Baza Młynów
  • Nauki przyrodnicze

Szukaj w Repozytorium

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Piśmiennictwo i mapy

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Archeologia

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Baza Młynów

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Szukaj w Nauki przyrodnicze

Jak wyszukiwać...

Wyszukiwanie zaawansowane

Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Nastrój nowoczesności. Doświadczenie filmu, nowe sposoby widzenia i optymizm w archiwum Pierre’a Francastela

Creator:

Leśniak, Andrzej ORCID

Date issued/created:

2018

Resource type:

Tekst

Subtitle:

Teksty Drugie Nr 6 (2018)

Publisher:

IBL PAN

Place of publishing:

Warszawa

Description:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Type of object:

Czasopismo/Artykuł

References:

1. F. Albera, Pierre Francastel, le cinema et la filmologie, “Cinemas”, 19(2-3)/2009.
https://doi.org/10.7202/037549ar
2. W. Benjamin, Dzieło sztuki w epoce możliwości jego technicznej reprodukcji, tłum. K. Krzemień, w: A. Jackiewicz (red.), Studia z teorii filmu, t. 4: Estetyka i film, Warszawa 1972.
3. Y. A. Bois, Foreword, w: P. Francastel, Art & Technology in the Nineteenth and Twentieth Centuries, przeł. Randall Cherry, Zone Books, New York 2000.
4. P. Bourdieu, A. Darbel, L’amour de l’art. Les musées d’art européens et leur public, Minuit, Paris 1969.
5. G. Cohen-Seat, Essai sur les principes d’une philosophie du cinéma. Tome I, Introduction générale. Notions fondamentales et vocabulaire de filmologie, “Les Études Philosophiques”, vol. 2 (2)/1947.
6. R. Delaunay, Du cubisme à l'art abstrait; documents inédits publiés par Pierre Francastel et suivis d'un catalogue de l'oeuvre de R. Delaunay, S.E.V.P.E.N., Paris 1957.
7. Ł. Demby, Uśmiech rzeczywistości. O wrażeniu realności w kinie, „Kultura Współczesna”, nr 2/1994.
8. T. Dufrêne, Lire Francastel aujourd’hui. L’historien de l'expérience artistique, w: T. Dufrêne (red.), Pierre Francastel. L'hypothèse même de l'art.
9. P. Francastel, Cours sur les espaces filmiques, Institut de Filmologie, 2.02.1956, maszynopis z poprawkami ręcznymi.
10. P. Francastel, Espace et illusion, “Revue Internationale de filmologie”, nr 5(1949).
11. P. Francastel, Les problemes de l’espace filmique, maszynopis z poprawkami ręcznymi, 1955-56.
12. D. Joselit, After Art, Princeton University Press 2012.
https://doi.org/10.2307/j.cttq94sj
13. F. Kessler, Viewing Change, Changing Views: The “History of Vision” Debate, w: Klaus Kreimeier and Annemone Ligensa (red.), Film 1900: Technology, Perception, Culture, Indiana University Press, Bloomington 2009.
14. M. Laerke, The Anthropological Analogy and the Constitution of Historical Perspectivism, w: M. Laerke, J. E. H. Smith, E. Schliesser (red.), Philosophy and Its History: Aims and Methods in the Study of Early Modern Philosophy, Oxford University Press 2013.
https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780199857142.003.0002
15. M. Lefebvre, L’aventure filmologique : documents et jalons d’une histoire institutionnelle, “Cinémas”, Volume 19, Numéro 2–3, printemps 2009.
https://doi.org/10.7202/037547ar
16. A. Leśniak, Myślenie plastyczne. Mediacja techniki w sztuce według Pierre’a Francastela, “Konteksty. Polska sztuka ludowa”, nr 6/2018.
17. A. Michotte van der Berck, A propos de l'étude de M. P. Francastel “Espace et illusion”, “Revue Internationale de Filmologie”, nr 6(1949/50).
18. W.J.T. Mitchell, Pokazując widzenie: krytyka kultury wizualnej, przeł. M. Bryl, „Artium Quaestiones”, nr XVII (2006).
19. R. Moulin, Le marché de la peinture en France, Minuit, Paris 1967.
20. B. Péquignot, La sociologie de l'art et de la culture en France: un état des lieux, “Sociedade e Estado”, vol.20, n.2/2005, s. 303-335. oraz tegoż Sociologie des arts, Arman Colin, Paris, 2009.
https://doi.org/10.1590/S0102-69922005000200003
21. A. Quemin, C. Levy, La fortune critique de Pierre Francastel en sociologie de l’art en France : un héritage limité, w: Thierry Dufrêne (red.) Pierre Francastel, l’hypothèse même de l’art, INHA, Paris, 2010.
22. A. Silbermann, Introduction. A definition of the sociology of art, “International social science journal”, Vol. XX , No. 4, 1968.
23. K. Tórz (red.), Leksykon archiwum afektywnego, słowo/obraz terytoria, Narodowy Instytut Audiowizualny, Gdańsk-Warszawa 2015.

Relation:

Teksty Drugie

Issue:

6

Start page:

92

End page:

109

Detailed Resource Type:

Artykuł naukowy oryginalny

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:119866 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2018.6.6

Source:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0

Terms of use:

Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem: ; -

Digitizing institution:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Original in:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Projects co-financed by:

Program Operacyjny Polska Cyfrowa, lata 2014-2020, Działanie 2.3 : Cyfrowa dostępność i użyteczność sektora publicznego; środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz współfinansowania krajowego z budżetu państwa ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Access:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

Aug 31, 2023

Data dodania obiektu:

Apr 2, 2020

Liczba pobrań / odtworzeń:

586

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/publication/148888

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji