Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Rola słowa w procesach wpływu społecznego

Twórca:

Doliński, Dariusz

Data wydania/powstania:

2019

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Pamiętnik Literacki, Z. 4 (2019)

Wydawca:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

Streszcz. ang. ; Zadanie finansowane przez Towarzystwo Literackie im. Adama Mickiewicza.

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Bibliografia:

1. S. E. Asch, Effects of Group Pressure upon the Modification Distortion of Judgments. W zb.: Groups, Leadership and Men. Ed. H. Guetzkow. Pittsburg 1951.
2. J. Bralczyk, Język na sprzedaż. Gdańsk 2008.
3. J. Bralczyk, O języku polskiej propagandy lat siedemdziesiątych. Warszawa 2002.
4. Ch. J. Carpenter, A Meta-Analysis of the Effectiveness of the „But You Are Free” Compliance-Gaining Technique. „Communication Studies” t. 64 (2012), nr 1.
https://doi.org/10.1080/10510974.2012.727941
5. T. Chartrand, J. A. Bargh, The Chameleon Effect: The Perception-Behavior Link and Social Interaction. „Journal of Personality and Social Psychology” t. 76 (1999), nr 6.
https://doi.org/10.1037/0022-3514.76.6.893
6. R. B. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Przeł. B. Wojciszke. Wyd. 4, uzup. Gdańsk 2001.
7. R. B. Cialdini, D. Schroeder, Increasing Compliance by Legitimizing Paltry Contributions: When Even a Penny Helps. „Journal of Personality and Social Psychology” t. 34 (1976), nr 4.
https://doi.org/10.1037/0022-3514.34.4.599
8. R. B. Cialdini, J. E. Vincent, S. K. Lewis, J. Catalan, D. Wheeler, B. L. Darby, Reciprocal Concessions Procedure for Inducing Compliance: the Door-in-the-Face Technique. „Journal of Personality and Social Psychology” t. 31 (1975), nr 2.
https://doi.org/10.1037/h0076284
9. H. H. Clark, Language Use and Language Users. W zb.: Handbook of Social Psychology. Ed. G. Lindzey, E. Aronson. T. 1. Wyd. 3. New York 1985.
10. H. H. Clark, D. Schunk, Polite Responses to Polite Requests. „Cognition” t. 8 (1980), nr 2.
https://doi.org/10.1016/0010-0277(80)90009-8
11. D. Dolinski, T. Grzyb, J. Olejnik, S. Prusakowski, K. Urban, Let’s Dialogue about Penny. Effectiveness of Dialogue Involvement and Legitimizing Paltry Contribution Techniques. „Journal of Applied Social Psychology” t. 35 (2005), z. 6.
https://doi.org/10.1111/j.1559-1816.2005.tb02164.x
12. M. W. Firmin, J. M. Helmick, B. A. Iezzi, A. Vaughn, Say Please: the Effect of the Word „Please” in Compliance-Seeking Request. „Social Behavior and Personality” t. 32 (2004), z. 1.
https://doi.org/10.2224/sbp.2004.32.1.67
13. J. L. Freedman, S. Fraser, Compliance Without Pressure: the Foot in the Door Technique. „Journal of Social Psychology” t. 4 (1966), nr 2.
https://doi.org/10.1037/h0023552
14. J. L. Freedman, S. A. Wallington, E. Bless, Compliance without Pressure: the Effect of Guilt. „Journal of Personality and Social Psychology” t. 7 (1967), nr 2.
https://doi.org/10.1037/h0025009
15. M. Głowiński, Końcówka (czerwiec 1985 – styczeń 1989). Kraków 1999.
16. M. Głowiński, Marcowe gadanie. Komentarze do słów 1966–1971. Warszawa 1991.
17. M. Głowiński, Mowa w stanie oblężenia: 1982–1985. Warszawa 1996.
18. M. Głowiński, Nowomowa po polsku. Warszawa 1990.
19. M. Goldman, M. Seever, M. Seever, Social Labeling and the Foot-in-the-Door Effect. „Journal of Social Psychology” t. 117 (1982), z. 1.
https://doi.org/10.1080/00224545.1982.9713402
20. N. Gueguen, A. Pascual, Evocation of Freedom and Compliance: the „But You Are Free of...” Technique. „Current Research in Social Psychology” t. 5 (2000), nr 18.
21. N. Gueguen, A. Pascual, Improving the Response Rate to a Street Survey: an Evaluation of the „But You Are Free to Accept or Refuse” Technique. „The Psychological Record” t. 55 (2005), z. 2.
https://doi.org/10.1007/BF03395511
22. N. Gueguen, A. Pascual, L. Jacob, T. Morineau, Request Solicitation and Semantic Evocation of Freedom: an Evaluation in a Computer-Mediated Communication Context. „Perceptual and Motor Skills” t. 95 (2002), nr 1.
https://doi.org/10.2466/pms.2002.95.1.208
23. R. E. Kraut, Effects of Social Labelling on Giving to Charity. „Journal of Experimental Social Psychology” t. 9 (1973), nr 6.
https://doi.org/10.1016/0022-1031(73)90037-1
24. S. Milgram, Obedience to Authority: an Experimental View. New York 1974.
25. R. L. Miller, Ph. Brickman, D. Bolen, Attribution versus Persuasion as a Means for Modifying Behavior. „Journal of Personality and Social Psychology” t. 31 (1975), nr 3.
26. M. E. Patch, V. R. Hoang, A. J. Stahelski, The Use of Metacommunication in Compliance: Door-in-the-Face and Single-Request Strategies. „Journal of Social Psychology” t. 137 (1997), z. 1.
https://doi.org/10.1080/00224549709595416
27. M. D. Santos, C. Leve, A. R. Pratkanis, Hey Buddy, Can You Spare Seventeen Cents? Mindful Persuasion and the Pique Technique. „Journal of Applied Social Psychology” t. 24 (1994), z. 9.
https://doi.org/10.1111/j.1559-1816.1994.tb00610.x
28. E. M. Schur, Labeling Deviant Behavior: Its Sociological Implications. New York 1971.
29. K. Skowronek, Reklama. Studium pragmalingwistyczne. Kraków 2001.
30. A. Strenta, W. DeJong, The Effect of a Prosocial Label on Helping Behavior. „Social Psychology Quarterly” t. 44 (1981), nr 2.
https://doi.org/10.2307/3033711
31. J. M. Weyant, S. L. Smith, Getting More by Asking for Less: the Effects of Request Size on Donations of Charity. „Journal of Applied Social Psychology” t. 17 (1987), z. 4.
https://doi.org/10.1111/j.1559-1816.1987.tb00320.x

Zeszyt:

4

Strona pocz.:

117

Strona końc.:

128

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/octet-stream

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:137509 ; 0031-0514 ; 10.18318/pl.2019.4.8

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.280 ; IBL PAN, sygn. P.I.30 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol ; eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2 paź 2020

Data dodania obiektu:

2 wrz 2020

Liczba pobrań / odtworzeń:

1053

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/publication/171151

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Obiekty Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji