Język metadanych
Modelowanie procesów edukacyjnych i ocena jakości działania placówek edukacyjnych
Inny tytuł:Raport Badawczy = Research Report ; RB/32/2010
Twórca:Bereziński, Mirosław ; Wagner, Dariusz W.
Wydawca:Instytut Badań Systemowych. Polska Akademia Nauk ; Systems Research Institute. Polish Academy of Sciences
Miejsce wydania: Data wydania/powstania: Opis:37 stron ; 21 cm ; Bibliografia s. 34-37
Temat i słowa kluczowe:Kapitał ludzki ; Proces edukacyjny ; Placówka edukacyjna ; Kapitał społeczny ; Pomiar edukacyjny ; Ewaluacja ; Edukacyjna wartość dodana ; Rynkowa edukacyjna wartość dodana
Abstrakt:W pracy przeprowadzono krytyczną analizę metod modelowania procesów edukacyjnych oraz metod oceny jakości działania placówek edukacyjnych. Traktując te placówki jako instytucje, które w toku właściwych im procesów technologicznych wytwarzają dobro niematerialne w postaci usługi edukacyjnej, podkreślono ich rolę jako czynnika kształtującego zasoby kapitału ludzkiego, indywidualnego i społecznego. Zwrócono uwagę na mankamenty metodologiczne wynikające z bezpośredniego przenoszenia na grunt edukacji metod oceny jakości przedsiębiorstw produkcyjnych. Przeprowadzono krytyczną analizę zastosowań metody ekonomicznej wartości dodanej i rynkowej wartości dodanej do oceny jakości procesów edukacyjnych i oceny jakości placówek edukacyjnych. Na tym tle sformułowano szereg postulatów, których uwzględnienie powinno doprowadzić do nowej teorii ewaluacji w edukacji.
Czasopismo/Seria/cykl:Raport Badawczy = Research Report
Typ zasobu: Szczegółowy typ zasobu: Źródło: Język: Język streszczenia: Prawa:Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Zasady wykorzystania:Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem: ; -
Digitalizacja:Instytut Badań Systemowych Polskiej Akademii Nauk
Lokalizacja oryginału:Biblioteka Instytutu Badań Systemowych PAN
Dofinansowane ze środków: Dostęp: