Język metadanych
O korzyściach z nauczania oraz uczenia się języka polskiego jako obcego (wyniki sondażu)
Twórca: Wydawca:Instytut Języka Polskiego Polskiej Akademii Nauk
Miejsce wydania: Data wydania/powstania: Temat i słowa kluczowe:polityka językowa ; świadomość językowa ; sondaż opinii publicznej ; język polski jakojęzyk obcy ; promocja języka polskiego
Abstrakt:Opracowanie stanowi kontynuację badań opinii na temat pozycji języka polskiego w świecie. Przeprowadzonoje wśród 664 studentów Uniwersytetu Wrocławskiego, Uniwersytetu Jagiellońskiego,Akademii Górniczo-Hutniczej i P olitechniki Śląskiej. Artykuł dotyczy pytań otwartych: „Dlaczegoobcokrajowcy uczą się języka polskiego?” oraz „Czy Polska może mieć jakieś korzyści z faktu, że inniznają nasz język i posługują się nim?”. Respondenci dostrzegają utylitarną, marketingową, ale i poznawcząwartość języka jako klucza do kultury, tradycji i mentalności. Popularyzację polszczyzny wśródobcokrajowców uznają za pożyteczną dla wizerunku kraju i rozwoju gospodarczego. Ankieta pokazujezróżnicowanie w poglądach na potencjał ekonomiczny języka i kultury, związane w pewnym stopniuz profilem i kierunkiem studiów.
Czasopismo/Seria/cykl: Tom: Strona pocz.: Strona końc.: Typ zasobu: Szczegółowy typ zasobu: Format: Identyfikator zasobu: Język: Język streszczenia: Prawa:Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony
Zasady wykorzystania: Dostęp: