Język metadanych
21 cm ; Pol. text, eng. summary
Temat i słowa kluczowe:poetry ; gesture ; post–print oral and aural culture ; mise-en-scène ; mise-en-page
Bibliografia:
1. G. Agamben, Autor jako gest, w: tegoż Profanacje, przeł. M. Kwaterko, PIW, Warszawa 2006.
2. G. Agamben, Co zostaje z Auschwitz. Archiwum i świadek. Homo sacer III, przeł. S. Królak, Sic!, Warszawa, 2008.
3. G. Agamben, Czas który zostaje. Komentarz do Listu do Rzymian, przeł. S. Królak, Sic!, Warszawa 2009.
4. G. Agamben, Notatki o geście, przeł. P. Mościcki, cyt. za: G. Agamben. Przewodnik Krytyki Politycznej, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2010.
5. D. Antonik, Audiobook: od brzmienia słów do głosu autora, „Teksty Drugie” 2015 nr 5.
6. M. Bal, Wędrujące pojęcia w naukach humanistycznych, przeł. M. Bucholz, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2012.
7. R. Barthes, Przyjemność tekstu, przeł. A. Lewańska, KR, Warszawa 1993.
8. T. Czyżewski, Włamywacz z lepszego towarzystwa (1922), w: tegoż Wiersze i utwory teatralne, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2009.
9. A. Dziadek, Projekt krytyki somatycznej, Wydawnictwo IBL PAN, Warszawa 2014.
10. Gaze and voice as love objects, ed. by R. Salecl, S. Žižek, Duke University Press, Durham–London 1996.
11. G.W.F. Hegel, Wykłady o estetyce, przeł. A. Landman, J. Gołębiowski, PWN, Warszawa 1967, t. 3.
12. http://marjorieperloff.com/2009/12/16/close–listening/ (10.03. 2019).
13. A. Kremer, Głośna poezja, „Teksty Drugie” 2015 nr 5.
14. M. Lindt, The Re-enchantment of poetry. Why Poetry should be heard, not seen. https://thesmartset.com/the-re-enchantment-of-poetry/ (03.03.2019).
15. A. Lipszyc, O poezji z przyświstem. Pozycja głosu, uniwersum przedmiotów i ten za przeproszeniem, język w poezji Piotra Sommera, w: Wyrazy życia. Szkice o poezji Piotra Sommera, red. P. Śliwiński, Wydawnictwo Wojewódzkiej Biblioteki Poezji i Centrum Animacji Kultury w Poznaniu, Poznań 2010.
16. P. Mościcki, Chaplin. Przewidywanie teraźniejszości, słowo/obraz-terytoria, Gdańsk 2018.
17. S. Ngai, Our aesthetic categories: cute, zany, interesting, Harvard University Press, Cambridge, MA 2012.
18. R. Pinsky, Occasional poetry and poetry on occasions, “Paris Revue” 2000, Is. 154, www.theparisreview.org/poetry/734/occasional-poetry-and-poetry-on-occasions-robert-pinsky (03.03.2019).
19. www.anothermag.com/design–living/9589/jonas–mekas–filmmaker–jim–jarmusch–director–interview (02.03.2019).
0867-0633 ; 10.18318/td.2020.5.23
Źródło:IBL PAN, call no. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść
Język: Język streszczenia: Prawa:Creative Commons Attribution BY 4.0 license
Zasady wykorzystania:Copyright-protected material. [CC BY 4.0] May be used within the scope specified in Creative Commons Attribution BY 4.0 license, full text available at: ; -
Digitalizacja:Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Lokalizacja oryginału:Library of the Institute of Literary Research PAS
Dofinansowane ze środków: Dostęp: