Język metadanych
Obrazy, widma i powidoki umarłych w twórczości Tadeusza Różewicza
Inny tytuł: Twórca: Wydawca: Miejsce wydania: Data wydania/powstania: Opis:21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.
Temat i słowa kluczowe:Tadeusz Różewicz ; widma, ; widmontologia ; Jacques Derrida, ; powidok ; umarli
Bibliografia:
1. T. Adorno, Dialektyka negatywna, przeł. K. Krzemieniowa, PWN, Warszawa 1986.
2. J. Błoński, Szkic porteru poety współczesnego, w: tegoż, Poeci i inni, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1956.
3. R. Cieślak, Widzenie Różewicza, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2013.
4. J. Derrida, Widma Marksa, przeł. T. Załuski, PWN, Warszawa 2016.
5. M. Janion, To, co trwa, w: tejże, Do Europy tak, ale z naszymi umarłymi, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2000.
6. M. Jaworski, Przeszłość, przyjaźń. Dwie glosy do poematu "nożyk profesora" Tadeusza Różewicza, "Poznańskie Studia Polonistyczne. Seria Literacka" 2013, nr 22.
7. B. Krupa, Ciało Róży. Fotograficzne reprezentacje Zagłady w "nożyku profesora", w: Niepokoje. Twórczość Tadeusza Różewicza wobec Zagłady, red. P. Krupiński, Żydowski Instytut Historyczny, Warszawa 2014.
8. T. Kunz, Nekrografie, "Wielogłos" 2013, nr 1.
9. J. Kwiatkowski, To jednak co trwa. O wierszach Tadeusza Różewicza. "Odra" 1983, nr 5.
10. J. Momro, Widmontologie nowoczesności. Genezy, Wydawnictwo IBL, Warszawa 2014.
11. J. Momro, Echo i medium, "Teksty Drugie" 2016, nr 2.
12. M. Mrugalski, Teoria barw Tadeusza Różewicza, Universitas, Kraków 2007.
13. T. Różewicz, nożyk profesora, Wydawnictwo Dolnośląskie, Wrocław 2001.
14. T. Różewicz, Poezja, t. 1-2, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1988.
15. T. Różewicz, Przygotowanie do wieczoru autorskiego, PIW, Warszawa 1971.
16. T. Różewicz, Wybór poezji, wstęp i oprac. A. Skrendo, BN I 328, Ossolineum, Wrocław 2016.
17. B. Shallcross, Rzeczy i Zagłada, Universitas, Kraków 2010.
18. B. Sienkiewicz, Strzemiński, Przyboś i konstruktywizm, "Pamiętnik Literacki" 1992, nr 4.
19. A. Skrendo, Przodem Różewicz, Wydawnictwo IBL, Warszawa 2012.
20. A. Skrendo, Tadeusz Różewicz i granice literatury. Poetyka i etyka transgresji, Universitas, Kraków 2002.
21. W. Strzemiński, Teoria widzenia, red. I. Luba, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2016.
22. A. Ubertowska, Tożsamość jako ślad kryptograficzny (Holokaust w późnych poematach Tadeusza Różewicza), w: tejże, Świadectwo - trauma - głos. Literackie reprezentacje Holokaustu, Universitas, Kraków 2007.
0867-0633 ; 10.18318/td.2021.3.18
Źródło:IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść
Język: Język streszczenia: Prawa:Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Zasady wykorzystania:Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem: ; -
Digitalizacja:Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Lokalizacja oryginału:Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Dofinansowane ze środków: Dostęp: