Object structure
Title:

Pod patronatem Eurydyki. O „Romantyzmie, czyli »inter esse«” Magdaleny Siwiec z nieustającym odniesieniem do jej wcześniejszych książek. Rec.: Magdalena Siwiec, Romantyzm, czyli „inter esse”. Warszawa 2017. „Studia Romantyczne”

Subtitle:

Pamiętnik Literacki, Z. 3 (2020)

Creator:

Kącka, Eliza ORCID

Publisher:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Place of publishing:

Warszawa

Date issued/created:

2020

Description:

Abstract eng.

Subject and Keywords:

Romanticism ; orphism ; revision

References:

1. A. Bielik-Robson, Duch powierzchni. Rewizja romantyczna i filozofia. Kraków 2004.
2. A. Bielik-Robson, Inna nowoczesność. Pytania o współczesną formułę duchowości. Kraków 2000.
3. A. Bielik-Robson, Romantyzm, niedokończony projekt. Eseje. Kraków 2008.
4. M. Bieńczyk, Melancholia. O tych, co nigdy nie odnajdą straty. Wyd. 2. Warszawa 2000.
5. H. Bloom, Lęk przed wpływem. Teoria poezji. Przeł. A. Bielik-Robson, M. Szuster. Kraków 2002.
6. S. Brzozowski, Filozofia romantyzmu polskiego. W: Kultura i życie. Zagadnienia sztuki i twórczości. W walce o światopogląd. Wstęp A. Walicki. Warszawa 1973.
7. Th. Carlyle, Bohaterowie. Cześć dla bohaterów i pierwiastek bohaterstwa w historii. Odyn, Mahomet, Dante, Szekspir, Luter, Knox, Johnson, Rousseau, Burns, Cromwell, Napoleon. Kraków 2006.
8. N. Frye, Anatomia krytyki. Przeł. M. Bokiniec. Posł. A. Zgorzelski. Gdańsk 2012.
9. N. Frye, Fearful Symmetry: A Study of William Blake. Princeton 1970.
10. N. Frye, The Survival of Eros in Poetry. W zb.: Romanticism and Contemporary Criticism. Ed. M. Eaves, M. Fischer. New York 1986.
11. M. Głowiński, Maska Dionizosa. W: Mity przebrane. Dionizos – Narcyz – Prometeusz – Marchołt – Labirynt. Kraków 1990.
12. H. R. Jauss, Przedmowa do pierwszego niemieckiego wydania „Vade-mecum” Cypriana Norwida. Przeł. M. Kaczmarkowski. „Studia Norwidiana” t. 3/4 (1985–1986).
13. M. Jaworski, Nowoczesny Orfeusz. Interpretacje mitu w literaturze polskiej XX–XXI wieku. Warszawa 2017.
14. S. Kierkegaard, O pojęciu ironii z nieustającym odniesieniem do Sokratesa. Przeł., posł. A. Djakowska. Warszawa 1999.
15. Literatura a malarstwo – malarstwo a literatura. Panorama myśli polskiej XX wieku. Red. G. Królikiewicz [i in.]. Kraków 2009.
16. Z. Łempicki, Demon antyku a kultura nowożytna. Warszawa 1933.
17. Z. Łempicki, Romantyzm. Przyczynki do krytyki pojęcia. Lwów 1914.
18. C. Norwid, Do A. T. W: Poematy. Zebrał, tekst ustalił, wstępem i uwagami krytycznymi opatrzył J. W. Gomulicki. Pisma wszystkie. T. 3. Warszawa 1971, s. 518–519.
19. O Norwidzie komparatystycznie. Red. M. Siwiec. Kraków 2019.
20. R. Przybylski, Et in Arcadia ego. Esej o tęsknotach poetów. Warszawa 1966.
21. Romantyzm i nowoczesność. Red. M. Kuziak. Kraków 2009.
22. J. M. Rymkiewicz, Historyczna topika i wieczne topoi. W: Myśli różne o ogrodach. Dzieje jednego toposu. Warszawa 1968.
23. M. Siwiec, Orfeusz romantyków. Mit o Orfeuszu w twórczości Juliusza Słowackiego i Gérarda de Nerval w kontekście epoki. Kraków 2002.
24. M. Siwiec, Romantyczne koncepcje poezji. Poeta i Muza – relacja w stanie kryzysu. (Alfred de Musset i Juliusz Słowacki). Kraków 2012.
25. M. Siwiec, Romantyzm i zatrzymany czas. Kraków 2009.
26. K. Trybuś, Oko pamięci. W: Pamięć romantyzmu. Studia nie tylko z przeszłości. Poznań 2011.
27. J. Wordsworth, Revision as Making: The Prelude and Its Peers. W zb.: Romantic Revisions. Ed. R. Brinkley, K. Hanley. Cambridge 1992.

Issue:

3

Start page:

216

End page:

226

Resource type:

Text

Detailed Resource Type:

Review

Format:

application/octet-stream

Resource Identifier:

0031-0514 ; 10.18318/pl.2020.3.15

Source:

IBL PAN, call no. P.I.280 ; IBL PAN, call no. P.I.30 ; click here to follow the link

Language:

pol ; eng

Rights:

Rights Reserved - Free Access

Terms of use:

Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms

Digitizing institution:

Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences

Original in:

Library of the Institute of Literary Research PAS

Access:

Open

×

Citation

Citation style: