Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: „[M]ałe dzieci nie wyłaniają się z płomieni topiących ołów i gnących żelazo”. Groteskowe ciało Matthew Windrove’a

Twórca:

Kowalcze, Małgorzata ORCID

Data wydania/powstania:

2021

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 4 (2021)

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Bibliografia:

1. H. S. Babb, The Novels of William Golding, The Ohio State University Press, Columbus 1970.
2. M. Bachtin, Twórczość Franciszka Rabelais'go a kultura ludowa średniowiecza i renesansu, przeł. A. i A. Goreniowie, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1975.
3. J. Brach-Czaina, Błony umysłu, Sic!, Warszawa 2003.
4. Shun-Liang Chao Rethinking the Concept of the Grotesque: Crashaw, Baudelaire, Magritte, Legenda–Routledge, Oxford 2010.
5. M. Czermińska, Nie łudźmy się, że to grzechy dzieciństwa, w: Transgresje 5, red. M. Janion, S. Chwin, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk 1988.
6. E. Domańska, Humanistyka nie-antropocentryczna a studia nad rzeczami, „Kultura Współczesna, nr 3, 2008, 9-21.
7. J. D. Edwards, Graulund Rune Grotesque, Routledge, New York 2013. DOI
8. R. C. Evans, Elements of the Grotesque in Mary Shelley’s Frankenstein, w: The Grotesque, red. B. Hobby, Chelsea House Publications, New York 2009, 65-74.
9. K. Gałysz, O pojęciu groteski, „Sztuka i Filozofia” 1997, nr 14,112-126.
10. W. Golding, Darkness Visible, Faber& Faber, London 1980.
11. W. Golding, Ruchomy cel, przeł. K. Majchrzak, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 1997.
12. W. Golding, Siłą bezwładu, Rebis, Poznań 1996.
13. W. Golding, Widzialna ciemność, przeł. M. Golewska-Stafiej, L. Stafiej, Rebis, Poznań 1996.
14. J. Halberstam, Skin Show: Gothic Horror and the Technology of Monsters, Duke University Press, Durham–London, 1995. DOI
15. D. Haraway, Manifest gatunków stowarzyszonych, przeł. J. Bednarek, w: Teorie wywrotowe. Antologia przekładów, red. A. Gajewska, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań, 2012.
16. I. Huygens, They’re not even sure it’s a baby yet… Body horror in Eraserhead, w: Dark reflections, monstrous reflections: essays on the monstrous in culture, red. S. N. Fhlainn, Inter-Disciplinary Press, Oxford, 2006, 79-86.
17. M. Janion, Dzieci i bestia apokaliptyczna, w: Transgresje 5, red. M. Janion, S. Chwin, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk 1988.
18. W. Kayser, Próba określenia istoty groteskowości, „Pamiętnik Literacki” 1979, LXX, z. 4.
19. A. Kowalcze-Pawlik, Obietnica potworności, w: A. Gajewska, Teorie wywrotowe. Antologia przekładów, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań 2012.
20. J. Kristeva, Potęga obrzydzenia. Esej o wstręcie, przeł. M. Falski, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2007.
21. G. Lessing, Ephraim Laokoon. Albo o granicach malarstwa i poezji, przeł. K. Bronikowski, XXIV, 188, https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/laokoon.html. Dostęp: 15.02.2020.
22. Ch. Penwarden, Of Word And Flesh. An Interview with Julia Kristeva, w: Rites of Passage, red. S. Morgan, F. Morris, Tate Gallery Publications, London 1995.
23. Ph. Redpath, William Golding. A Structural Reading of His Fiction, Vision Press Ltd., London 1986.
24. K. Soper, What Is Nature? Culture, Politics and the Non-Human, Blackwell, Oxford–Cambridge 1995.
25. P. Sheehan, Posthuman Bodies, w: The Cambridge Companion to The Body in Literature, red. D. Hillman, U. Maude, Cambridge University Press, New York 2015. DOI
26. K. Szopa, Dermografie: poetyka relacji. Wokół związków materii i języka w poezji Joanny Mueller, „Praktyka teoretyczna” 2013, nr 4 (10), 137-160. DOI
27. V. Tiger, Canonical evasions and William Golding, „Contemporary Literature” 1988, Vol. 29 nr 2, Vol. 29 nr 2. DOI
28. M. Wołk, Groteska – antropologicznie, „Pamiętnik Literacki” 2018, r. 109 z. 2, 255-262. DOI

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

4

Strona pocz.:

213

Strona końc.:

230

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:237191 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2021.4.13

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0

Zasady wykorzystania:

- ; Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem:

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Program Operacyjny Polska Cyfrowa, lata 2014-2020, Działanie 2.3 : Cyfrowa dostępność i użyteczność sektora publicznego; środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz współfinansowania krajowego z budżetu państwa

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

31 sie 2023

Data dodania obiektu:

28 gru 2022

Liczba pobrań / odtworzeń:

64

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/publication/273408

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji