Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: NeoCYBERliberalPUNKizm – polityka i ideologia cyberpunka

Twórca:

Frelik, Paweł ORCID

Data wydania/powstania:

2021

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 6 (2021)

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Bibliografia:

1. Bould, M., Afrocyberpunk Cinema: The Postcolony Finds Its Own Use for Things. w:, Cyberpunk and Visual Culture, zredagowane przez Graham Murphy i Lars Schmeink, Routledge, New York 2017, s. 213-34. DOI
2. Brande, D., The Business of Cyberpunk: Symbolic Economy and Ideology in William Gibson. w:, Virtual Realities and Their Discontents, zredagowane przez Robert Markley, Johns Hopkins University Press, Baltimore, MD 1996, s. 79–106.
3. Butler, A. M., Cyberpunk. Pocket Essentials, Harpenden 2000.
4. Canavan, G., It Just Hasn’t Finished Melting Yet. „Science Fiction Studies” 136 (listopad 2018): 420–21.
5. Cooper, M., Life as Surplus: Biotechnology and Capitalism in the Neoliberal Era, University of Washington Press, Seattle, WA 2008.
6. Csicsery-Ronay, Jr., I., Cyberpunk and Neuromanticism. „Mississippi Review” 16, nr 2/3 (1988), s. 266–78.
7. Donald, J., The City, the Cinema: Modern Spaces, w:, Visual Culture, zredagowane przez Chris Jenks, Routledge, New York 1995, s. 77–95. DOI
8. Enteen, J., «On the Receiving End of the Colonization»: Nalo Hopkinson’s ’Nansi Web, „Science Fiction Studies” 34, nr 2 (2007), s. 262–82.
9. Freedman, C., Critical Theory and Science Fiction, Wesleyan University Press, Middletown, CT 2000.
10. Galloway, A. R., Brometheanism. 16 czerwiec 2017. http://cultureandcommunication.org/galloway/brometheanism.
11. Gibson, W., Neuromancer. Przetłumaczone przez Piotr Cholewa. Warszawa: Fenix Publications, 1992.
12. Gibson, W., New Rose Hotel. w:, Johnny Mnemonic, przetłumaczone przez Piotr Cholewa, Zysk i S-ka, Poznań 1996, s. 121–35.
13. Hamblin, S., O’Connell, H. C., Blade Runner 2049’s incongruous couplings: Living and dying in the Anthropocene, „Science Fiction Film and Television” 13, nr 1 (2020), s. 37–58.
14. Harvey, D., The Condition of Postmodernity: An Enquiry into the Origins of Cultural Change, Wiley-Blackwell, Oxford 1989.
15. Hassler-Forest, D., Capitalist Superheroes: Caped Crusaders in the Neoliberal Age, Zero Books, London 2012.
16. Huang, B., Premodern Orientalist Science Fictions, „MELUS” 33, nr 4 (2008), s. 23–43. DOI
17. Jameson, F., Archeologie przyszłości. Pragnienie zwane utopią i inne fantazje naukowe, Przetłumaczone przez Maciej Płaza, Małgorzata Frankiewicz, i Andrzej Miszk, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2011.
18. Jameson, F., Postmodernizm, czyli logika kulturowa późnego kapitalizmu, Przetłumaczone przez Maciej Płaza, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2011.
19. Klein, E., Developing Minds: Psychology, Neoliberalism and Power, Routledge, New York 2017. DOI
20. L., T. i L. Caldwell, The Military-Entertainment Complex, Harvard University Press, Cambridge, MA 2018.
21. Malabou, C., What Should We Do with Our Brain? Fordham University Press, New York 2008.A. McFarlane, L. Schmeink, M. Graham, red. The Routledge Companion to Cyberpunk Culture. Routledge, New York 2019. DOI
22. McHale, B., PostCYBERmodernPUNKism, w:, Storming the Reality Studio: A Casebook of Cyberpunk and Postmodern Science Fiction, zredagowane przez Larry McCaffery, Duke University Press, Durham, NC 1991, s. 308–23. DOI
23. Mirzoeff, N., The Right to Look: A Counterhistory of Visuality, Duke University Press, Durham, NC 2011. DOI
24. D. Morley, K. Robins, Spaces of Identity: Global Media, Electronic Landscapes and Cultural Boundaries, Routledge, New York 1995.
25. Moylan, T., Global Economy, Local Texts: Utopian/Dystopian Tension in William Gibson’s Cyberpunk Trilogy, w:, Beyond Cyberpunk: New Critical Perspectives, zredagowane przez Graham J. Murphy i Sherryl Vint, Routledge, New York 2010, s. 81–94.
26. Murphy, Graham J., i Sherryl Vint, red. Beyond Cyberpunk: New Critical Perspectives. Routledge, New York 2010. DOI
27. Rimke, H., Self-help, Therapeutic Industries, and Neoliberalism. w:, The Routledge International Handbook of Global Therapeutic Cultures, zredagowane przez Daniel Nehring, Ole Jacob Madsen, Edgar Cabanas, China Mills, i Dylan Kerrigan, Routledge, New York 2020, s. 37–50. DOI
28. Rosenthal, P., Jacked In: Fordism, Cyberpunk, Marxism, „Socialist Review” 21 (marzec 1991), s. 19–103.
29. Ross, A., Strange Weather. Culture, Science and Technology in the Age of Limits, Verso, London 1991.
30. Schmeink, L., Afterthoughts. Cyberpunk Engagements in Countervisuality, w:, Cyberpunk and Visual Culture, zredagowane przez Graham Murphy i Lars Schmeink, Routledge, New York 2017, s. 276–87. DOI
31. Sterling, B., Przedmowa do «Lustrzanek», Przetłumaczone przez Paweł Frelik i Edyta Ławnik. „Akcent” 2 (64) (1996), s. 106–9.
32. Suvin, D., On William Gibson and Cyberpunk SF, w:, Defined by a Hollow: Essays on Utopia, Science Fiction and Political Epistemology, Peter Lang AG, Internationaler Verlag der Wissenschaften, Bern 2010, s. 137–56.
33. Väliaho, P., Biopolitical Screens: Image, Power, and the Neoliberal Brain, MIT Press, Cambridge, MA 2014. DOI
34. Vint, S., Afterword: The World Gibson Made, w:, Beyond Cyberpunk: New Critical Perspectives, zredagowane przez Graham J. Murphy i Sherryl Vint, Routledge, New York 2010, s. 228–33.
35. Walker-Emig, P., Neon and Corporate Dystopias: Why Does Cyberpunk Refuse to Move On?, „The Guardian”, 16 październik 2018, https://www.theguardian.com/games/2018/oct/16/neon-corporate-dystopias-why-does-cyberpunk-refuse-move-on.
36. Williams, R. J., Technê-Zen and the Spiritual Quality of Global Capitalism, „Critical Inquiry” 38, nr 1 (2011), s. 17–70. DOI
37. Wolin, S. S., Democracy Incorporated: Managed Democracy and the Specter of Inverted Totalitarianism, Princeton University Press, Princeton 2008.
38. Zuboff, S., Wiek kapitalizmu inwigilacji, Przetłumaczone przez Alicja Unterschuetz, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2020.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

6

Strona pocz.:

32

Strona końc.:

51

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:237237 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2021.6.3

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0

Zasady wykorzystania:

- ; Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem:

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Program Operacyjny Polska Cyfrowa, lata 2014-2020, Działanie 2.3 : Cyfrowa dostępność i użyteczność sektora publicznego; środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz współfinansowania krajowego z budżetu państwa

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2 sty 2023

Data dodania obiektu:

30 gru 2022

Liczba pobrań / odtworzeń:

152

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/publication/273450

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji