Język metadanych
Czarny notes. O nieistniejących, ale możliwych wierszach Wisławy Szymborskiej
Inny tytuł: Twórca: Wydawca: Miejsce wydania: Data wydania/powstania: Opis:21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.
Temat i słowa kluczowe:poezja ; rękopis ; retoryka ; enumeracja ; krytyka genetyczna ; synekdocha ; anastyloza
Bibliografia:
1. J. Bellemin-Noël, Tekst i przed-tekst. Bruliony wiersza Oskara Miłosza, przeł. K. Krzyżosiak, „Forum Poetyki” 2020, nr 21.
2. U. Eco, Szaleństwo katalogowania, przeł. T. Kwiecień, Poznań 2009.
3. J. Kristeva, Wytwórczość zwana tekstem, w: tejże, Semeiotike. Studia z zakresu semanalizy, przeł. T. Stróżyński, Gdańsk 2017.
4. R. Krynicki, Zamiast posłowia, w: W. Szymborska, Wystarczy, Kraków 2012.
5. E. Małachowicz, Konserwacja i rewaloryzacja architektury w zespołach i krajobrazie, Wrocław 1994.
6. Z. Mitosek, Od dzieła do rękopisu: o francuskiej krytyce genetycznej, „Pamiętnik Literacki” 1990, nr 4 (81).
7. M. Rusinek, Nic zwyczajnego. O Wisławie Szymborskiej, wyd. Znak, Kraków 2016.
8. W. Szymborska, Dwukropek, Kraków 2005.
9. W. Szymborska, Wiersze wszystkie, Kraków 2023.
10. M. Urbanek, Tuwim. Wylękniony bluźnierca, wyd. Iskry, Warszawa 2013.
11. D. Wojda, Tekst jako anastylos. Przedmiot i ciało w twórczości Jarosława Marka Rymkiewicza, „Przestrzenie Teorii” nr 1, 2002.
0867-0633 ; 10.18318/td.2024.1.8
Źródło:IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść
Język: Język streszczenia: Prawa:Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Zasady wykorzystania:Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem: ; -
Digitalizacja:Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Lokalizacja oryginału:Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Dofinansowane ze środków:Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund
Dostęp: