Object

Title: Czytanie gry. O proceduralnej retoryce jako metodzie analizy ideologicznej gier komputerowych

Creator:

Sterczewski, Piotr

Date issued/created:

2012

Resource Type:

Article : original article

Subtitle:

Teksty Drugie Nr 6 (2012)

Publisher:

IBL PAN

Place of publishing:

Warszawa

Description:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

References:

1. E. Aarseth, Genre Trouble: Narrativism and the Art of Simulation, http://www.electronicbookreview.com/thread/firstperson/vigilant, tłum. własne, [dostęp: 20 czerwca 2012]. ; 2. I. Bogost, Persuasive Games. The Expressive Power of Videogames, MIT Press, Cambridge–London 2007, s. 4. ; 3. J. Dovey, H. Kennedy, Kultura gier komputerowych, przeł. T. Macios, A. Oksiuta, Wydawnictwo UJ, Kraków 2011. ; 4. G. Frasca, Ludolodzy też kochają opowiadania – notatki na temat sporu, który nigdy nie miał miejsca, przeł. M. Filiciak, w: Światy z pikseli. Antologia studiów nad grami komputerowymi, red. M. Filiciak, Wydawnictwo SWPW Academica, Warszawa 2010, s. 78-89. ; 5. H. Lausberg, Retoryka literacka. Podstawy wiedzy o literaturze, przeł. A. Gorzkowski, Homini, Bydgoszcz 2002, s. 40. ; 6. S. Lee, “I Lose, Therefore I Think”. A Search for Contemplation amid Wars of Push-Button Glare, „Game Studies” vol. 3 issue 2, December 2003, tłum. własne, http://www.gamestudies.org/0302/lee/ [dostęp: 02.06.2012]. ; 7. T. Majkowski, Złote runo. Gra wideo jako doświadczenie interpretacyjne, w: Olbrzym w cieniu. Gry wideo w kulturze audiowizualnej, red. A. Pitrus, Wydawnictwo UJ, Kraków 2012, s. 187. ; 8. J. McGonigal, Reality is Broken. Why Games Make Us Better and How They Can Change the World, Penguin Press, New York 2011, tłum. własne, s. 66-67. ; 9. D. Michael, S. Chen, Serious Games: Games That Educate, Train, and Inform, Thomson Course Technology, Boston 2006,s. 21. ; 10. J. Murray, Hamlet on the Holodeck. The Future of Narrative in Cyberspace, Free Press, New York 1997, s. 71. ; 11. J. Raessens, Serious games from an apparatus perspective, w: Digital Material. Tracing New Media in Everyday Life and Technology, ed. M. van den Boomen et al. ,Amsterdam University Press, Amsterdam 2009, s. 21-34. ; 12. J. Stasieńko, Alien vs. Predator? Gry komputerowe a badania literackie, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP, Wrocław 2005. ; 13. J.Z. Szeja, Gry fabularne. Nowe zjawisko kultury współczesnej, Rabid, Kraków 2004, s. 155. ; 14. D. Urbańska, Homoplayers. Strategie odbioru gier komputerowych, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009. ; 15. M. White, Ideological Analysis and Television, tłum. własne, w: Channels of Discourse, Reassembled. Television and Contemporary Criticism, ed. R.C. Allen, University of North Carolina Press, London 1992. ; 16. S. Žižek, Cyberspace, or, How to Traverse the Fantasy in the Age of the Retreat of the Big Other, „Public Culture” 10(3) 1998, tłum. własne, s. 484. ; 17. S. Žižek, The Interpassive Subject, http://www.egs.edu/faculty/slavoj-zizek/articles/the-interpassive-subject/, tłum. własne, dostęp: 12.06.2012.

Relation:

Teksty Drugie

Issue:

6

Start page:

210

End page:

228

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:48357 ; oai:rcin.org.pl:48357 ; 0867-0633

Source:

IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Rights Reserved - Free Access

Terms of use:

Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms

Digitizing institution:

Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences

Original in:

Library of the Institute of Literary Research PAS

Projects co-financed by:

Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund

Object collections:

Last modified:

Dec 20, 2018

In our library since:

Oct 3, 2014

Number of object content hits:

2 786

All available object's versions:

https://rcin.org.pl/publication/65796

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information