Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Widzialne i niewidzialne w sztuce słowa

Twórca:

Balcerzan, Edward

Data wydania/powstania:

2009

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 1-2 (2009)

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Bibliografia:

1. E. Balcerzan, Przez znaki. Granice autonomii sztuki poetyckiej. Na materiale polskiej poezji współczesnej, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań 1972, s. 92-93.
2. E. Balcerzan, "Sprzecznościowa" koncepcja literackości, w: Sporne i bezsporne problemy współczesnej wiedzy o literaturze, red. W. Bolecki, R. Nycz, Wydawnictwo IBL PAN, Warszawa 2002.
3. A. Bednarczyk, Wizualizacja tekstu w oryginale i w przekładzie, w: Dwudziestowieczna ikonosfera w literaturach europejskich. Wizualizacja w literaturze, red. B. Tokarz, Śląsk, Katowice 2002, s. 459-472.
4. J. Bielska-Krawczyk, Między widzialnym a niewidzialnym. Widzenie, kolor, światłocień i dzieła sztuki w twórczości Gustawa Herlinga-Grudzińskiego, Universitas, Kraków 2004.
5. A. Budzińska, Krajobrazy: ekwiwalencja na poziomie obrazowania w przekładzie wierszy R. S. Thomasa i T. S. Eliota, (str. 11pdf)
6. K. Laskowicz, Fonosfera w sztuce radiowej, "Przekazy i Opinie" 1977 nr 4 (10).
7. St. Lem, Filozofia przypadku. Literatura w świetle empirii, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1968, s. 92.
8. H. Markiewicz, Główne problemy wiedzy o literaturze, w: tegoż, Prace wybrane, red. S. Balbus, t. 3, Universitas, Kraków 1996, s. 59-60, 93-94.
9. M. Porębski, Czy metaforę można zobaczyć?, "Teksty" 1980 nr 6.
10. M. Rembowska-Płuciennik, Malarska poetyka niewidzialnego, "Teksty" 2005 nr 6.
11. J. Sławiński, Dzieło. Język. Tradycja, PWN, Warszawa 1974, s. 136-156.
12. W. Szkłowski, Sztuka jako chwyt, przeł. R. Łużny, w: Teoria badań literackich za granicą. Antologia, wyb., wstęp i kom. S. Skwarczyńska, t. 2: Od przełomu antypozytywistycznego do roku 1945, cz. 3: Od formalizmu do strukturalizmu, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1986, s. 10-14.
13. B. Tokarz, Graficzne i pojęciowe środki organizowania widzenia poetyckiego, w: Dwudziestowieczna ikonosfera w literaturach europejskich. Wizualizacja w literaturze, red. B. Tokarz, Śląsk, Katowice 2002, s. 67-83.
14. W. Żyrmunski, Wstęp do poetyki, przeł. J. Kulczycka i F. Siedlecki, w: Teoria badań literackich…..., s. 53-54.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

1-2

Strona pocz.:

32

Strona końc.:

45

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:49761 ; 0867-0633

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2 paź 2020

Data dodania obiektu:

14 lis 2014

Liczba pobrań / odtworzeń:

2924

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/publication/66078

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji