Obiekt

Tytuł: Obraz jako sytuacja. Tragizm, podmiotowość i malarstwo według Barnetta Newmana

Twórca:

Rejniak-Majewska, Agnieszka

Data wydania/powstania:

2009

Typ zasobu:

Text

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 5 (2009)

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Bibliografia:

1. Barnett Newman. Selected Writings and Interviews, ed. by J.P. O'Neill, introd. by Richard Shiff, Knopf, New York 1990, s. 221. ; 2. P. Crowther, Barnett Newman and the Sublime, "Oxford Art Journal" 1984 nr 2 (vol. 7), s. 52-56. ; 3. S. Guilbaut, Jak Nowy Jork ukradł ideę sztuki nowoczesnej. Ekspresjonizm abstrakcyjny, wolność i zimna wojna, przeł. E. Mikina, Hotel Sztuki, Warszawa 1992, s. 292. ; 4. T. Hess, Barnett Newman, Museum of. Modern Art, New York, 1971, s. 73. ; 5. M. Leja, Barnett Newman Solo Tango, "Critical Inquiry" 1995 vol 21, s. 568. ; 6. M. Leja, Reframing Abstract Expressionism. Subjectivity and Painting in the 1940s., Yale University Press, New Haven-London 1993. ; 7. J.F. Lyotard, Newman. The Instant, w: The Lyotard Reader, ed. by A. Benjamin, Blackwell, Oxford 1991, s. 247. ; 8. J.F. Lyotard, Wzniosłość i awangarda, przeł. M. Bieńczyk, "Teksty Drugie" 1996 nr 2/3, s. 185. ; 9. B. Newman w: Jackson Pollock. An Artists’ Symposium, dyskusja "ARTnews" 1967, s. 192. ; 10. F. Nietzsche, Narodziny tragedii, albo Grecy i pesymizm, przekł. i wstęp B. Baran, Inter-Esse, Kraków 1994, s. 119. ; 11. R. Parker, A Cahier Leaf. Direct Painting, "It is" 1985 nr 1. ; 12. J. Rushing, Decade of Decision, "Art Journal" 1995 no 1 (vol. 54), s. 90. ; 13. J. Rushing, The Impact of Nietzsche and Northwest Coast Indian Art on Barnett Newman’s Idea of Redemption in the Abstract Sublime, "Art Journal" Fall 1988, s. 189. ; 14. I. Sandler, The New York School. The Painters and Scupltors of the Fifties, New York 1978, s. 46. ; 15. R. Shiff, Criticism at Odds with Its Art. Prophecy, Projection, Doubt, Paranoia, "Common Knowledge" 2003 no 3 (vol. 9), s. 455-456. ; 16. The School od New York, Perls Gallery, Beverly Hills, California 1951. ; 17. S. Zucker, Confrontations with Radical Evil. The Ambiguity of Myth and the Inadequacy of Representation, "Art History" 2001 no 3 (vol. 24).

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

5

Strona pocz.:

163

Strona końc.:

184

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:50634 ; 0867-0633

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2018-12-20

Data dodania obiektu:

2014-12-22

Liczba wyświetleń treści obiektu:

921

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/publication/66407

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji