RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Visual Culture Studies czy antropologicznie zorientowana Bildwissenschaft? O kierunkach zwrotu ikonicznego w naukach o kulturze

Creator:

Zeidler-Janiszewska, Anna

Date issued/created:

2006

Resource type:

Tekst

Subtitle:

Teksty Drugie Nr 4 (2006)

Publisher:

IBL PAN

Place of publishing:

Warszawa

Description:

Tekst pol., streszcz. ang.

Type of object:

Czasopismo/Artykuł

References:

1. H. Belting, Bild-Anthropologie. Entwürfe für eine Bildwissenschaft, wyd 3, München 2006, s. 59.
2. H. Belting, Obraz i jego media. Próba antropologiczna, przeł. M. Bryl, "Artium Quaestiones" 2000 nr XI, s. 309.
3. R. Berger, Od telewizji - żywicielki do telewizji - pierwotnej, kom. B. Kita, Kultura Współczesna" 1999 nr 3.
4. R. Berger, Restrukturyzacja mitu, przeł. B. Kita, w: Pejzaże audiowizualne. Telewizja, wideo, komputer, red. A.Gwóźdź, Universitas, Kraków 1997, s. 121.
5. G. Boehm, Die Wiederkehr der Bilder, w: Was ist ein Bild?, Hrsg. G. Boehm, München 1994, s. 7.
6. H. Bredekamp, Drehmomente - Merkmale und Ansprüche des iconic turn, w: Iconic Turn. Die neue Macht der Bilder, Hrsg. Ch. Maar, H. Burda, Köln 2004, s. 16-17.
7. E. Cassirer, Symbol i język, przeł. B. Andrzejewski, Poznań 1995, s. 30.
8. R. Debray, Narodziny przez śmierć, przeł. M. Ochab, w: Wymiary śmierci, red. S. Rosiek, Gdańsk 2002, s. 243.
9. G. Didi-Huberman, Devant L'image, Paris 1990.
10. G. Didi-Huberman, Obraz jako rozdarcie i śmierć wcielonego Boga, przeł. M. Loba, "Artium Quaestiones" 2000 nr X.
11. D. Freedberg, Potęga wizerunków. Studia z historii i teorii oddziaływania, przeł. E. Klekot, Kraków 2005, s. XXXI.
12. J. Habermas, Od wrażenia zmysłowego do symbolicznego wyrazu, przeł. K. Krzemieniowa, Warszawa 2004, s. 13.
13. T. Holert, Kulturwissenschaft/Visual Culture, w: Bildwissenschaft. Disziplinen, Themen, Methoden, Hrsg. K. Sachs-Hombach, Frankfurt a/M 2005, s. 229.
14. R. Kany, Mnemosyne als Programm. Geschichte, Erinnerung und die Andacht zum Unbedeutenden im Werk von Usener, Warburg und Benjamin, Tübingen 1987.
15. B. Kita, Pasaże transdyscyplinarne, "Kultura Współczesna" 1999 nr 3, s. 34.
16. J.M. Krois, Cassirer und die Politik der Physiognomik, w: Der exzentrische Blick. Gespräch uber Physiognomik, Hrsg. C. Schmölders, Berlin 1996, s. 223.
17. W.J.T. Mitchell, Showing Seeing. A critique of visual culture, w: Visual Culture Reader, ed. N. Mirzoeff, London-New York, s. 86-101.
18. J. Mittelstraß, Wissen und Grenzen. Philosophische Studien, Frankfurt a/M 2001, s. 118.
19. P. Mościcki, Louis Marin: porządek przedstawienia i siła obrazu, "Sztuka i Filozofia" 2005 nr 26.
20. Neue Staaten - neue Bilder? Visuelle Kultur im Dienst staatlicher Selbstdarstellung in Zentral- und Osteuropa seit 1918, Hrsg. A. Bartetzky, M. Dmitrieva, S. Troebst, Köln, Weimar, Wien 2005.
21. Privileg Blick: Kritik der visuellen Kultur, Hrsg. Ch. Kravagna, Berlin 1997, s. 19.
22. I. Rogoff, Studying Visual Culture, w: The Visual Culture Reader, ed. N. Mirzoeff, London-New York 1998, s. 14.
23. W. Sauerländer, Iconic turn? Eine Bitte um Ikonoklasmus, w: Iconic Turn. Die neue Macht der Bilder, Hrsg. Ch. Maar, H. Burda, Köln 2005.
24. M. Seel, Ästhetik des Erscheinens, Frankfurt a/M 2003, s. 255-294.
25. M. Sommer, Zbieranie. Próba filozoficznego ujęcia, przeł. J. Merecki, Warszawa 2003, s. 334.
26. W. Toporow, Tezy do prehistorii "portretu" jako szczególnej klasy tekstów, przeł. B. Żyłko, "Teksty Drugie" 2004 nr 1/2, s. 178.
27. J. Verwoert, Double Viewing. Versuch über die Bedeutung des "Pictorial Turn" für einen ideologiekritischen Umgang mit visuellen Medien - im Medium Videokunst, w: Personen? Schauplatz, Hrsg. J. Huber, Wien-New York 2003, s. 227.
28. J.A. Walker, S. Chaplin, Visual Culture: An Introduction, Manchester-New York 1997.
29. S. Weigel, Bildwissenschaft aus dem Geiste wahrer Philologie, w: Schrift Bilder Denken. Walter Benjamin und die Künste, Hrsg. D. Schöttker, Frankfurt a/M 2004, s. 112-127.
30. L. Wiesing, Artifizielle Praesenz. Studien zur Philosophie des Bildes, Frankfurt a/M 2005, s. 22.
31. L. Wiesing, Die Sichtbarkeit des Bildes. Geschichte und Perspektiven der formalen Ästhetik, Reinbek bei Hamburg 1997.

Relation:

Teksty Drugie

Issue:

4

Start page:

9

End page:

30

Detailed Resource Type:

Artykuł

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:51697 ; 0867-0633

Source:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; click here to follow the link

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Terms of use:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitizing institution:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Original in:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Projects co-financed by:

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Access:

Otwarty

Object collections:

Last modified:

Oct 2, 2020

In our library since:

Feb 16, 2015

Number of object content downloads / hits:

4446

All available object's versions:

https://rcin.org.pl/publication/68048

Show description in RDF format:

RDF

Show description in RDFa format:

RDFa

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information