Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Visual Culture Studies czy antropologicznie zorientowana Bildwissenschaft? O kierunkach zwrotu ikonicznego w naukach o kulturze

Twórca:

Zeidler-Janiszewska, Anna

Data wydania/powstania:

2006

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 4 (2006)

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

Tekst pol., streszcz. ang.

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Bibliografia:

1. H. Belting, Bild-Anthropologie. Entwürfe für eine Bildwissenschaft, wyd 3, München 2006, s. 59.
2. H. Belting, Obraz i jego media. Próba antropologiczna, przeł. M. Bryl, "Artium Quaestiones" 2000 nr XI, s. 309.
3. R. Berger, Od telewizji - żywicielki do telewizji - pierwotnej, kom. B. Kita, Kultura Współczesna" 1999 nr 3.
4. R. Berger, Restrukturyzacja mitu, przeł. B. Kita, w: Pejzaże audiowizualne. Telewizja, wideo, komputer, red. A.Gwóźdź, Universitas, Kraków 1997, s. 121.
5. G. Boehm, Die Wiederkehr der Bilder, w: Was ist ein Bild?, Hrsg. G. Boehm, München 1994, s. 7.
6. H. Bredekamp, Drehmomente - Merkmale und Ansprüche des iconic turn, w: Iconic Turn. Die neue Macht der Bilder, Hrsg. Ch. Maar, H. Burda, Köln 2004, s. 16-17.
7. E. Cassirer, Symbol i język, przeł. B. Andrzejewski, Poznań 1995, s. 30.
8. R. Debray, Narodziny przez śmierć, przeł. M. Ochab, w: Wymiary śmierci, red. S. Rosiek, Gdańsk 2002, s. 243.
9. G. Didi-Huberman, Devant L'image, Paris 1990.
10. G. Didi-Huberman, Obraz jako rozdarcie i śmierć wcielonego Boga, przeł. M. Loba, "Artium Quaestiones" 2000 nr X.
11. D. Freedberg, Potęga wizerunków. Studia z historii i teorii oddziaływania, przeł. E. Klekot, Kraków 2005, s. XXXI.
12. J. Habermas, Od wrażenia zmysłowego do symbolicznego wyrazu, przeł. K. Krzemieniowa, Warszawa 2004, s. 13.
13. T. Holert, Kulturwissenschaft/Visual Culture, w: Bildwissenschaft. Disziplinen, Themen, Methoden, Hrsg. K. Sachs-Hombach, Frankfurt a/M 2005, s. 229.
14. R. Kany, Mnemosyne als Programm. Geschichte, Erinnerung und die Andacht zum Unbedeutenden im Werk von Usener, Warburg und Benjamin, Tübingen 1987.
15. B. Kita, Pasaże transdyscyplinarne, "Kultura Współczesna" 1999 nr 3, s. 34.
16. J.M. Krois, Cassirer und die Politik der Physiognomik, w: Der exzentrische Blick. Gespräch uber Physiognomik, Hrsg. C. Schmölders, Berlin 1996, s. 223.
17. W.J.T. Mitchell, Showing Seeing. A critique of visual culture, w: Visual Culture Reader, ed. N. Mirzoeff, London-New York, s. 86-101.
18. J. Mittelstraß, Wissen und Grenzen. Philosophische Studien, Frankfurt a/M 2001, s. 118.
19. P. Mościcki, Louis Marin: porządek przedstawienia i siła obrazu, "Sztuka i Filozofia" 2005 nr 26.
20. Neue Staaten - neue Bilder? Visuelle Kultur im Dienst staatlicher Selbstdarstellung in Zentral- und Osteuropa seit 1918, Hrsg. A. Bartetzky, M. Dmitrieva, S. Troebst, Köln, Weimar, Wien 2005.
21. Privileg Blick: Kritik der visuellen Kultur, Hrsg. Ch. Kravagna, Berlin 1997, s. 19.
22. I. Rogoff, Studying Visual Culture, w: The Visual Culture Reader, ed. N. Mirzoeff, London-New York 1998, s. 14.
23. W. Sauerländer, Iconic turn? Eine Bitte um Ikonoklasmus, w: Iconic Turn. Die neue Macht der Bilder, Hrsg. Ch. Maar, H. Burda, Köln 2005.
24. M. Seel, Ästhetik des Erscheinens, Frankfurt a/M 2003, s. 255-294.
25. M. Sommer, Zbieranie. Próba filozoficznego ujęcia, przeł. J. Merecki, Warszawa 2003, s. 334.
26. W. Toporow, Tezy do prehistorii "portretu" jako szczególnej klasy tekstów, przeł. B. Żyłko, "Teksty Drugie" 2004 nr 1/2, s. 178.
27. J. Verwoert, Double Viewing. Versuch über die Bedeutung des "Pictorial Turn" für einen ideologiekritischen Umgang mit visuellen Medien - im Medium Videokunst, w: Personen? Schauplatz, Hrsg. J. Huber, Wien-New York 2003, s. 227.
28. J.A. Walker, S. Chaplin, Visual Culture: An Introduction, Manchester-New York 1997.
29. S. Weigel, Bildwissenschaft aus dem Geiste wahrer Philologie, w: Schrift Bilder Denken. Walter Benjamin und die Künste, Hrsg. D. Schöttker, Frankfurt a/M 2004, s. 112-127.
30. L. Wiesing, Artifizielle Praesenz. Studien zur Philosophie des Bildes, Frankfurt a/M 2005, s. 22.
31. L. Wiesing, Die Sichtbarkeit des Bildes. Geschichte und Perspektiven der formalen Ästhetik, Reinbek bei Hamburg 1997.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

4

Strona pocz.:

9

Strona końc.:

30

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:51697 ; 0867-0633

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2 paź 2020

Data dodania obiektu:

16 lut 2015

Liczba pobrań / odtworzeń:

4449

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/publication/68048

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji