Struktura obiektu
Tytuł:

Sytuacje dydaktyczne. O niektórych konsekwencjach "zwrotu etycznego" dla nauczania literatury

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 6 (2004)

Twórca:

Koziołek, Krystyna ORCID

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Data wydania/powstania:

2004

Opis:

21 cm ; Tekst pol.

Typ obiektu:

Journal/Article

Temat i słowa kluczowe:

ethical turn ; didactic models ; reception of a literary work ; interpretation ; school curricula

Bibliografia:

1. R. Barthes, Teoria tekstu, przeł. A. Milecki, w: Współczesna teoria badań literackich za granicą. Antologia, oprac. H. Markiewicz, t. IV, cz. 2, Kraków 1992, s. 203.
2. W. Booth, The Company We Keep: An Ethics of Fiction, Berkeley 1988, s. 451.
3. A. Burzyńska, Lekturografia. Filozofia czytania według Jacques’a Derridy, „Pamiętnik Literacki” 2000 z. 1, s. 51.
4. N. Carroll, Art, narrative, and moral understanding, w: Aesthetics and ethics: Essays at the intersection, edited by J. Levinson, Cambridge 1998, s. 134, 141.
5. J. Derrida, Przemoc i metafizyka. Esej o myśli Emanuela Levinasa, przeł. K. Matuszewski i P. Pieniążek, w: J. Derrida, Pismo filozofii, Kraków 1992, s. 200.
6. J. Derrida, Psyche. Odkrywanie innego, przekł. M.P. Markowski, w: Postmodernizm. Antologia przekładów, red. R. Nycz, Kraków 1997, s. 98.
7. S. Fish, Czy na tych ćwiczeniach jest tekst? W: Interpretacja, retoryka, polityka. Eseje wybrane, red. A. Szahaj, Kraków 2002, s. 76-77.
8. S. Fish, Drogą antyformalistyczną aż do końca, przeł. A. Szahaj, w: tegoż Interpretacja, retoryka, polityka. Eseje wybrane, red. A. Szahaj, Kraków 2002, s. 178.
9. S. Fish, Literatura w czytelniku, przeł. M.B. Fedewicz, w: Współczesna teoria badań literackich za granicą. Antologia, oprac. H. Markiewicz, t. IV, cz. 1. Kraków 1992, s. 198.
10. W. Gombrowicz, Ferdydurke, Kraków 1986, s. 10.
11. M. Heidegger, List o humanizmie, przekł. J. Tischner, w: Budować. Mieszkać. Myśleć. Eseje wybrane, wybór, wstęp i oprac. K. Michalski, Warszawa 1977, s. 111.
12. J. Hillis-Miller, Ethics of Reading. Kant, de Man, Eliot, Trollope, James and Benjamin, New York 198, s. 4.
13. Ph. Jackson, Life in the Classrooms, New York 1968.
14. A. Janowski, Uczeń w teatrze życia szkolnego, Warszawa 1989, s. 63-100.
15. H. Jonas, Idea Boga po Auschwitz, przekł. G. Sowiński, Kraków 2003, s. 62.
16. D. Masłowska, Przyszkoleni do jedzenia, „Gazeta Wyborcza” z 5-6 października 2002.
17. R. Nycz, Tekstowy świat. Poststrukturalizm a wiedza o literaturze, Warszawa 1993, s. 88.
18. J. Pasek, Pamiętniki, wstęp i objaśnienia W. Czapliński, BN S.I, nr 62, Wrocław 1979, s. 323-324.
19. J. Sławiński, Literatura w szkole: dziś i jutro, w: tegoż Teksty i teksty, Warszawa 1991, s. 74-75.
20. J.R.R. Tolkien, Drużyna pierścienia, w: tegoż Władca pierścieni, przeł. M. Skibniewska, Warszawa 2001,t.I, s. 433.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

6

Strona pocz.:

182

Strona końc.:

198

Typ zasobu:

Text

Szczegółowy typ zasobu:

Article

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

0867-0633

Źródło:

IBL PAN, call no. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Rights Reserved - Free Access

Zasady wykorzystania:

Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms

Digitalizacja:

Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences

Lokalizacja oryginału:

Library of the Institute of Literary Research PAS

Dofinansowane ze środków:

Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund

Dostęp:

Open

×

Cytowanie

Styl cytowania: