Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Sztuka dokumentu - fotografia i trauma

Twórca:

Michałowska, Marianna

Data wydania/powstania:

2003

Typ zasobu:

Tekst ; Obraz

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 4 (2003)

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Bibliografia:

1. R. Barthes, Światło Obrazu, przeł. J. Trznadel, Warszawa 1996.
2. A. Bazin, Ontologia obrazu fotograficznego, w: Film i rzeczywistość, przeł. B. Michałek, Warszawa 1963, s. 15.
3. W. Benjamin, Dzieło sztuki w dobie reprodukcji technicznej, przeł. J. Sikorski, w: Anioł historii, Poznań 1996, s. 231.
4. W. Benjamin, Powrót flâneura, przeł. A. Kopacki, „Literatura na świecie" 2001 nr 8-9, s. 234.
5. H. Buczyńska-Garewicz, Semiotyka Peirce'a, Warszawa 1994.
6. J. Derrida, Aporias, Stanford University Press 1993, s. 13.
7. J. Derrida, The Deaths of Roland Barthes, w: Philosophy and Non-Philosophy since Merleau-Ponty, red. H. Silverman, New York 1988.
8. H. Foster, The Return of the Real, Cambridge Mass. 1996, s. 130-134.
9. G. Metken, «Was wir brauchen sind Reliquien», w: Christian Boltanski, Inventar, katalog wystawy, Hamburger Kunsthalle 1991.
10. M. Michałowska, Ślad - fotografia i semiotyka, „Parergon" 2002/2003 nr 2.
11. R. Różanowski, Walter Benjamin, Marcel Proust i estetyka wspomnienia, „Parergon" 2002/2003 nr 2, s. 96.
12. Rzecz o buchalterii zła, z D. Jabłońskim rozmawia P. Litka, http://www.repubIika.pl/fotoamator/dalej/wyw/wyw.htm.
13. M. Sandbye, Photographic Anamnesia: The Past in the Present, w: Symbolic Imprints: essays on photography and visual culture, red. L. Bartelsen, R. Gode, M. Sandbye, Aarhus University Press, 1999, s. 187.
14. S. Sontag, O fotografii, przeł. S. Magala, Warszawa 1986, s. 16.
15. J. Strekowski, Kilka wątpliwości, http://www.republika.pl/fotoamator.
16. T. Szyma, Dokument skorygowany, „Kino" 10/98, s. 7.
17. J. Tagg, The Burden of Representation. Essays on Photographies and Histories, Minneapolis 1988, s. 20.
18. J.E. Young, At Memory's Edge. After-Images of the Holocaust in Contemporary Art and Architecture, Yale University Press 2000, s. 55.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

4

Strona pocz.:

160

Strona końc.:

171

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:53857 ; 0867-0633

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2 paź 2020

Data dodania obiektu:

12 maj 2015

Liczba pobrań / odtworzeń:

2044

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/publication/70254

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji