RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Dzieło utopijne, historia odczarowana? O Niewidzialnym arcydziele Hansa Beltinga

Creator:

Rejniak-Majewska, Agnieszka ORCID

Date issued/created:

2005

Resource type:

Tekst

Subtitle:

Teksty Drugie Nr 6 (2005)

Publisher:

IBL PAN

Place of publishing:

Warszawa

Description:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Type of object:

Czasopismo/Artykuł

References:

1. Ch. Baudelaire, Malarz życia nowoczesnego, przeł. J. Guze, przedm. Cz. Miłosz, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 1998, s. 13.
2. H. Belting, Art History after Modernism, transl. C. Saltzwedel, M. Cohen, The University of Chicago Press, Chicago-London, s. 183.
3. H. Belting, Bild und Kult - Eine Geschichte des Bildes vor dem Zeitalter der Kunst, Munich 1990.
4. H. Belting, Das Ende der Kunstgeschichte, Verlag C.H. Beck, Munchen 1983.
5. H. Belting, Das Ende der Kunstgeschichte. Eine Revision nach zehn Jahren, Munchen 1995, s. 193.
6. H. Belting, The Invisible Masterpiece, transl. H. Atkins, Reaktion Books Ltd., London 2001.
7. H. Belting, Likeness and Presence. A History of the Image before the Era of Art, transl. E. Jephcot, The University of Chicago Press, Chicago-London 1994, s. 459.
8. H. Belting, Obraz i jego media. Próba antropologiczna, oraz Miejsce obrazów, przeł. M. Bryl, „Artium Quaestiones” 2000 nr XI.
9. H. Belting, Das unsichtbare Meisterwerk.: Die modernen Mythen der Kunst, Verlag C.H. Beck, Munchen 1998.
10. W. Benjamin, The Concept of Criticism in German Romanticism, w: tegoż, Selected Writings, t. 1., ed. M. Jennings, Harvard University Press-Cambridge Mass., London 1996.
11. W. Benjamin, Dzieło sztuki w dobie reprodukcji technicznej, przeł. J. Sikorski, w: tegoż, Twórca jako wytwórca, wyb. H. Orłowski, wstęp J. Kmita, Poznań 1975, s. 98-99.
12. M. Bryl, Historia sztuki na przejściu od kontekstowej Funktiongeschichte ku antropologicznej Bildwissenchaft (casus Hans Belting), „Artium Quaestiones” nr XI 2000.
13. T.J. Clark, The Conditions of Artistic Creation, „Times Literary Supplement” 24 maja 1974.
14. Critical Terms for Art History, ed. R. Nelson, R. Schiff, The University of Chicago Press, Chicago-London 2003, s. XVI.
15. A. Danto, After the End of Art. Contemporary Art and the Pale of History, Princeton University Press 1997.
16. H. Fischer, L'histoire de l’art est terminee, Paris 1979.
17. S. Freud, Leonarda da Vinci wspomnienia z dzieciństwa, w: tegoż, Poza zasadą przyjemności, przeł. J. Prokopiuk, PWN, Warszawa 2000.
18. M. Proust, W poszukiwaniu straconego czasu, t. V: Uwięziona, przeł. T. Żeleński (Boy), PIW, Warszawa 1974, s. 199-201.

Relation:

Teksty Drugie

Issue:

6

Start page:

177

End page:

191

Detailed Resource Type:

Artykuł

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:52514 ; 0867-0633

Source:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; click here to follow the link

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Terms of use:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitizing institution:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Original in:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Projects co-financed by:

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Access:

Otwarty

Object collections:

Last modified:

Dec 13, 2022

In our library since:

Mar 17, 2015

Number of object content downloads / hits:

1420

All available object's versions:

https://rcin.org.pl/publication/71642

Show description in RDF format:

RDF

Show description in RDFa format:

RDFa

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information