Obiekt

Przedstawiając Ofelię: kobiety, szaleństwo i zadania krytyki feministycznej
Ta publikacja jest chroniona prawem autorskim. Dostęp do jej cyfrowej wersji jest możliwy z określonej puli adresów ip.
Ta publikacja jest chroniona prawem autorskim. Dostęp do jej cyfrowej wersji jest możliwy z określonej puli adresów ip.

Tytuł: Przedstawiając Ofelię: kobiety, szaleństwo i zadania krytyki feministycznej

Twórca:

Showalter, Elaine

Data wydania/powstania:

1997

Typ zasobu:

Text

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 4 (1997)

Współtwórca:

Kujawińska - Courtney, Krystyna. Tł. ; Ostrowski, Witold. Tł.

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm

Bibliografia:

1. The Arden Shakespeare, pod red. H. Jenkinsa, London, New York 1982. ; 2. N. Auerbach, Women and the Demon, Cambridge, Mass., 1983, s. 210-215. ; 3. G. Bachelard, L'Eau et les reves, Paris 1942, s. 109-125. ; 4. J. Barrie, Piotruś Pan. Opowiadanie o Piotrusiu i Wendy, tłum. M. Słomczyński, Warszawa 1958. ; 5. A. C. Bradley, Shakespearean Tragedy, London 1906, s. 160. ; 6. J. C. Bucknill, The Psychology of Shakespeare, London 1859 (rep. New York 1970), s. 110. ; 7. M. Byrd, Visit to Bedlam. Madness and Literature in the Eighteenth Century, Columbia 1974, s. XIV. ; 8. C. Chambers, Other Spaces: New Theatre and the RSC, London 1980. ; 9. C. Camden, On Ophelia's Madness „Shakespeare Quarterly" 1964, s. 254. ; 10. M. i H. Charney, The Language of Shakespeare 's Madwomen, „Sign" 1977 nr 3. ; 11. H. Cixous, C. Clement, La Jeune Nee, Paris 1975. ; 12. J. Conolly, Study of „Hamlet", London 1863. ; 13. M. Cowden Clarke, The Girlhood of Shakespeare's Heroines, London 1852. ; 14. R. David, Shakespeare in Theatre, Cambridge 1978, s. 75, 82-83. ; 15. A. Dessen, Elizabethan Stage Coventions and Modern Interpreters, Cambridge 1984, s. 36-38. ; 16. G. Didi-Huberman, L'Invention de l'hysterie, Paris 1982. ; 17. L. Edwards, The Labors of Psyche, „Critical Inquiry" 1976 nr 6, s. 36. ; 18. H. Faucit Martin, On Some Shakespeare 's Female Character, Edynburgh and London 1891, s. 4 i 18. ; 19. M. Garber, Coming of Age in Shakespeare, London 1981, s. 155-157. ; 20. S. L. Gilman, The Face of Madness. Hugh Diamond and the Origin of Psychiatric Photography, New York 1976. ; 21. S. L. Gilman, Seeing the Insane, New York 1981, s. 126. ; 22. M. Goldman, The Actor's Freedom. Toward a Theory of Drama, New York 1975. ; 23. G. C. Gross, Mary Cowden Clarke: The Girlhood of Shakespeare's Heroines and the Sex Education of Victorian Women, „Victorian Studies" 1972 nr 16. ; 24. S. Heath, The Sexual Fix, London 1983, s. 36. ; 25. Ch. Hiatt, Ellen Terry, London 1898, s. 11. ; 26. E. Jones, Hamlet and Oedipus, New York 1949, s. 139. ; 27. J. Joyce, Ulisses, New York 1961, s. 76. ; 28. A. Kolodny, Dancing Through the Minefield. Some Ohserwations on the Theory, Practice and Politics of Feminist Literary Criticism, „Feminist Studies" 1980 nr 6, s. 7. ; 29. J. Komorowski, Polska Ofelia, w: Od Shakespeare's do Szekspira, pod red. J. Ciechowicza i Z. Majchrowskiego, Gdańsk 1993, s. 134-154. ; 30. J. Lacan, Desire and the Interpretation of Desire in „Hamlet", w: Literature and Psychoanalysis. The Question of Reading Otherwise, pod red. S. Felman, Baltimore 1982, s. 11, 20, 23. ; 31. R. D. Laing, The Divided Self, Harmondsworth 1965. ; 32. D. Leverenz, The Woman in Hamlet. An Interpersonal View, „Signs" 1978 nr 4. ; 33. T. Lidz, Hamlet's Enemy: Madness and Myth in „Hamlet", New York 1975, s. 88, 113. ; 34. B. Lyons, The Iconography of Ophelia, „English Literary History" 1944 nr 44, s. 61, 65, 70-72. ; 35. M. MacDonald, Mystical Bedlam, Cambridge 1982. ; 36. C. Neely, Feminist Models of Shakespearean Criticism, „Wemen's Studies" 1980 nr 9, s. 7. ; 37. New French Feminism, red. E. Marks, I. Courtivron, New York 1982. ; 38. L. Olivier, Confessions of an Actor, Harmondworth 1982, s. 102 i 152. ; 39. B. Peucker, Droste-Hulshof's Ophelia and the Recovery of Voice, „The Journal of English and Germanic Philology" 1983, s. 374-391. ; 40. P. Raby, Fair Ophelia: Harriet Smithson Berlioz, Cambridge 1982, s. 63. ; 41. E. Showalter, The Female Malady: Women, Madness and English Culture, New York, 1985. ; 42. E. Showalter, Sexual Anarchy : Gender and Culture at the Fin de Siecle, 1990. ; 43. V. Skultans, English Madness: Ideas on Insanity 1580-1890, London 1977, s. 79-81. ; 44. E. Terry, The Story of My Life, London 1908, s. 154. ; 45. The True Ophelia, New York 1914, s. 15. ; 46. M. Wandor, Understudies: Theatre and Sexual Politics, London 1981, s. 47. ; 47. R. West, The Court and the Castle, New Haven 1958, s. 18. ; 48. C. E. L. Wingate, Shakespeare's Heroines on the Stage, New York 1895, s. 283-284, 288-289. ; 49. Ch. M. Yonge, History of Christian Names (1884), Chicago 1966, s. 346-347.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

4

Strona pocz.:

147

Strona końc.:

167

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:66498 ; 0867-0633

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp ograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone wyłącznie na terminalach Instytutu Badań Literackich PAN w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2018-12-20

Data dodania obiektu:

2018-10-16

Liczba wyświetleń treści obiektu:

5

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/publication/72645

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji