Struktura obiektu
Tytuł:

Muzyka w literaturze (Perspektywy współczesnych badań)

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 4 (2000)

Twórca:

Hejmej, Andrzej ORCID

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Data wydania/powstania:

2000

Opis:

21 cm ; Text pol.

Typ obiektu:

Journal/Article

Temat i słowa kluczowe:

music ; literature ; literary work

Bibliografia:

1. Antologia zagranicznej komparatystyki literackiej, red. H. Janaszek-Ivaniekova, Warszawa 1997.
2. J.-L. Backes, Musique et littérature: essai de poétique comparée, Paris 1994, s. 139-248 (rozdz. V-IX).
3. E. Benveniste, Semiologia języka, w: Znak, styl, konwencja, wstęp i wyb. M. Głowiński, Warszawa 1977.
4. E. Benveniste, Sémiologie de la langue, w: Problémes de linguistique générale, t. 2, Paris 1974, s. 53.
5. C.S. Brown, Musico-Literary Research in the Last Two Decades, "Yearbook of Comparative and General Literature" 1970 nr 19, s. 5-27.
6. C.S. Brown, The Relations between Music and Literature as a Field of Study, "Comparative Literature" 1970 nr 2, s. 102.
7. C.S. Brown, Tones into Words. Musical Compositions as Subjects of Poetry, Athens 1953, s. 1.
8. C.S. Brown, The Writing and Reading of Language and Music: Thoughts on Some Parallels between Two Artistic Media, "Yearbook of Comparative and General Literature" 1984 nr 33, s. 17.
9. P. Brunel, Les Arpéges composée: Musique et littérature, Paris 1997.
10. M. Cieśla-Korytowska, Komparatystyka w Polsce, "Ruch Literacki" 1995 z. 4, s. 524-525.
11. F. Claudon, Littérature et musique, "Revue de Littérature Comparée" 1987 nr 3, s. 265.
12. J.-L. Cupers, Aldous Huxley et la musique: A la maniére de Jean-Sébastien, Bruxelles 1985, s. 30.
13. J.-L. Cupers, Etudes comparatives: les approches musico-littéraires. Essai de réflexion méthodologique, w: La littérature et les autres arts, red. A. Vermeylen, Paris 1979, s. 63-103.
14. J.-L. Cupers, Euterpe et Harpocrate ou le défi littéraire de la musique: Aspects méthodologiques de l'approche musico-littéraire, Bruxelles 1988, s. 13-106 (część I: Questions de méthode).
15. A. Dima, Propositions en vue d'une systématisation des domaines de la littérature comparée, vi: Actes du VIII Congrés de l'Association Internationale de Littérature Comparée, t. 2, red. J. Kovacs, Stuttgart 1980, s. 524-525.
16. F. Escal, Contrepoints: musique et littérature, Paris 1990, s. 12.
17. H.-G. Gadamer, Postface de l'édition revue et complétée, w: Qui suis-je et qui es-tu? Commentaire de "Cristaux de souffle" de Paul Celan, przeł. z niem. E. Poulain, Arles 1987, s. 156.
18. M. Głowiński, Literackość muzyki - muzyczność literatury, w: Pogranicza i korespondencje sztuk, "Z dziejów form artystycznych w literaturze polskiej", LVI, red. T. Cieślikowska, J. Sławiński, Wrocław 1980, s. 77.
19. A. Hejmej, Literatura poza literaturą: "Hérodiade" - "Herodiade de Stéphane Mallarmé" P. Hindemitha, w: Ostrożnie z literaturą, red. S. Balbus, W. Bolecki, Warszawa 2000.
20. R. Jakobson, Aspects linguistiques de la traduction, w: Essais de linguistique generale, przeł. N. Ruwet, Paris 1963, s. 86.
21. H. Janaszek-Ivaniekova, O współczesnej komparatystyce literackiej, Warszawa 1980, s. 231, 232.
22. T. Kowzan, Coexistence de la parole et de la musique. Etat de la question et quelques réflexions, w: Approches de l'opéra, red. A. Helbo, Paris 1986, s. 57-67.
23. Literatur und Musik, pod red. S.P. Scher, Berlin 1984.
24. Littérature comparée, red. D. Souiller, W. Troubetzkoy, Paris 1997.
25. A. Locatelli, La lyre, la plume et le temps. Figures de musiciens dans le "Bildungsroman", Tübingen 1998.http://dx.doi.org/10.1515/9783110932447.
26. G. Marcel, Méditation sur la Musique, "La Revue Musicale" 1952 nr 210, s. 23.
27. R. Nycz, Dziedziny zainteresowań współczesnej teorii literatury, "Ruch Literacki" 1996 z. 1, s. 2.
28. R. Nycz, Język modernizmu. Prolegomena historycznoliterackie, Wrocław 1997, s. 192.
29. D.-H. Pageaux, Littérature comparée et comparaisons, "Revue de Littérature Comparée" 1998 nr 3, s. 293.
30. J.-L. Pautrot, Introduction, w: La musique oubliée: "La Nausée", "L'Ecume des jours", "A la Recherche du temps perdu", "Moderato Cantabile", Genéve 1994, s. 27, 28.
31. I. Piette, Littérature et musique: Contribution à une orientations théorique (1970-1985), Namur 1987, s. 3-46.
32. C. Reschke, H. Pollack, Foreword, w: German Literature and Music. An Aesthetic Fusion: 1890-1989, red. C. Reschke, H. Pollack, München 1992, s. VIII.
33. N. Ruwet, Langage, musique, poésie, Paris 1972.
34. S.P. Scher, Literature and Music, w: Interrelations of Literature, red. J.-P. Barricelli, J. Gibaldi, New York 1982, s. 237.
35. S.P. Scher, Literature and Music: Comparative or Interdyscyplinary Study?, "Yearbook of Comparative and General Literature" 1975 nr 24, s. 38.
36. S.P. Scher, Notes Toward a Theory of Verbal Music, "Yearbook of Comparative and General Literature" 1970 nr 2, s. 151.
37. S.P. Scher, Theory in Literature, Analysis in Music: What Next?, "Yearbook of Comparative and General Literature" 1983 nr 32, s. 50-60.
38. T. Szulc, Muzyka w dziele literackim, "Studia z Zakresu Historii Literatury Polskiej" 1937 nr 14.
39. R. Wellek, A. Warren, Literatura wobec innych sztuk, w: Teoria literatury, przeł. M. Żurowski, Warszawa 1973, s. 175-176.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

4

Strona pocz.:

28

Strona końc.:

36

Typ zasobu:

Text

Szczegółowy typ zasobu:

Article : original article

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

0867-0633

Źródło:

IBL PAN, call no. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Rights Reserved - Free Access

Zasady wykorzystania:

Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms

Digitalizacja:

Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences

Lokalizacja oryginału:

Library of the Institute of Literary Research PAS

Dofinansowane ze środków:

Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund

Dostęp:

Open

×

Cytowanie

Styl cytowania: