Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Afektywna historia sztuki

Twórca:

Nader, Luiza

Data wydania/powstania:

2014

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 1 (2014)

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Bibliografia:

1. E. van Alphen, Affective operations of art and literature, „Res” 2008 no. 53/54 Spring/Autumn, s. 20-31.
2. M. Bal, A gdyby tak? Język afektu, „Teksty Drugie” 2007 nr 1/2, s. 165-188.
3. W. Baraniewski, Sztuka i mała stabilizacja, w: Idee sztuki lat 60. Oraz inne sesje, seminaria i wystawy, Centrum Rzeźby Polskiej, Seminara orońskie, t. 2, red. J.St. Wojciechowski, CRP, Orońsko 1994, s. 33-42.
4. W. Baraniewski, Wobec socrealizmu, w: Sztuka polska po 1945 r. Materiały sesji Stowarzyszenia Historyków Sztuki, Warszawa listopad 1984, PWN, Warszawa 1987, s. 173-188.
5. Z. Bauman, Nowoczesność i Zagłada, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2009, s. 13.
6. J. Bennett, Empathic vision. Affect, trauma and contemporary art, Stanford University Press, Stanford 2005.
7. S. Best, Mild intoxication and other aesthetic feelings. Psychoanalysis and art revisited, „Angelaki” 2005 vol. 10, no. 3, s. 157-170.
http://dx.doi.org/10.1080/09697250500424445
8. L. Blackmann, C. Venn, Affect, „Body and Society” 2010 vol. 16, no. 7, s. 7-28.
http://dx.doi.org/10.1177/1357034x09354769
9. R. Braidotti, Affirmation, pain and empowerment, „Asian Journal of Women Studies” 2008 vol. 14, no. 3, s. 7-36.
http://dx.doi.org/10.1080/12259276.2008.11666049
10. T. Brennan, Introduction, w: The transmission of affect, Cornell University Press, Ithaca–London 2004, s. 1-23.
11. V. Crapanzano, Reflections on hope as a category of social and psychological analysis, „Cultural anthropology” vol. 18, no. 1, s. 3-32.
12. C.J. Dean, The fragility of empathy after the Holocaust, Cornell University Press, Ithaca–London, 1999, s. 5.
13. G. Deleuze, Co to jest filozofia?, przeł. P. Pieniążek, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2000.
14. E. Domańska, Historia egzystencjalna, PWN, Warszawa 2012, s. 171-172.
15. E. Domańska, Humanistyka afirmatywna: władza i płeć po Butler i Foucault, w: Płeć i władza. Historyczne konteksty, współczesne krytyki, nowe perspektywy, red. F. Kubiaczyk, M. Owsiana, Poznań–Gniezno 2013.
16. B. Engelking, Zagłada i pamięć: doświadczenie Holocaustu i jego konsekwencje opisane na podstawie relacji autobiograficznych, Wydawnictwo IFIS PAN, Warszawa 1994, s. 16.
17. Getto. Terra incognita. Sztuka walcząca Ariego Ben Menachema i Mendla Grosmana, red. X. Modrzejewska-Mrozowska, A. Różycki, M. Szukalak, Łódź 2009.
18. D. Gould, Affect and protest, w: Political emotions, Routledge, New York–London 2010, s. 18-44.
19. E. Grabska, „Puisque realisme il y a” czyli o tym, co w sztuce powojennego dziesięciolecia nie mogło się dokonać, w: Sztuka polska po 1945 r. Materiały sesji Stowarzyszenia Historyków Sztuki, Warszawa listopad 1984, PWN, Warszawa 1987, s. 375-384.
20. M. Gregg, G.J. Seigworth, An inventory of shimmers, w: The affect theory reader, Duke University Press, Durham–London 2010, s. 5.
21. M. Hardt, Foreword: what affects are good for, w: The affective turn. Theorizing the social, ed. P. Ticineto Clough, J. Halley, Duke University Press, Durham–London 2007, s. IX-XIII.
22. M. Jarymowicz, Czy emocje mogą się zmieścić w polu świadomości?, w: Nieuświadomiony afekt, red. R.K. Ohme, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007, s. 19-21.
23. P. Juszkiewicz, Od rozkoszy historiozofii do „gry w nic”. Polska krytyka artystyczna czasu Odwilży, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2005.
24. Kalendarium życia i twórczości, w: Jurry. Powrót artysty. Jerzy Ryszard „Jurry” Zieliński (1943-1980), red. M. Tarabuła, Galeria Zderzak, Kraków 2010, s. 474.
25. A. Kolańczyk, Procesy afektywne i orientacja w otoczeniu, w: Serce w rozumie. Afektywne podstawy orientacji w otoczeniu, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004, s. 16.
26. E. Kosofsky Sedgwick, Shame, theatricality and queer performativity. Henry James’s The Art of Novel, w: tejże Touching feeling. Affect, pedagogy, performativity, Duke Univeristy Press, Durham–London 2003, s. 35-66.
27. I. Kowalczyk, Podróż do przeszłości: interpretacje najnowszej historii w polskiej sztuce krytycznej, Wydawnictwo SWPS Academica, Warszawa 2010.
28. I. Kowalczyk Zwichnięta historia sztuki? – o pominięciach problematyki żydowskiej w badaniach sztuki polskiej po 1945 roku, „Opposite”, Rocznik Instytutu Historii Sztuki Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2011, http://opposite.uni.wroc.pl/opposite_nr1/izabela_kowalczyk.htm (dostęp: 19.10.2013).
29. J. Kruczek, Metaforyczne malarstwo Jerzego Ryszarda Zielińskiego: „Jurry malarski poeta”, praca magisterska, KUL, Lublin 2009, s. 107-108.
30. D. LaCapra, Historia w okresie przejściowym. Doświadczenie, tożsamość, teoria krytyczna, przeł. K. Bojarska, Universitas, Kraków 2009, s. 87-88.
31. M. Lachowski, Nowocześni po katastrofie. Sztuka w Polsce w latach 1945-1960, Wydawnictwo KUL, Lublin 2013.
32. R. Leys, The turn to affect: a critique, „Critical Inquiry” vol. 37, no. 3, s. 434-472.
http://dx.doi.org/10.1086/659353
33. A. Łebkowska, Empatia. O literackich narracjach przełomu XX i XXI wieku, Universitas, Kraków 2008, s. 20-33.
34. A. Markowska, Dwa Przełomy. Sztuka polska po 1955 i 1989 roku, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2012.
35. B. Massumi, Autonomia afektu, przeł. A. Lipszyc, „Teksty Drugie” 2013 nr 6.
36. B. Massumi, A shock to thought. Expression after Deleuze and Guattari, ed. B. Massumi, London–New York 2002.
37. B. Massumi, The autonomy of affect, w: Parables for the virtual. Movement, affect, sensation, Duke University Press, Durham–London 2002, s. 23-45.
http://dx.doi.org/10.1215/9780822383574
38. J. Michalski Jurry – partyzant, w: Jurry. Powrót artysty. Jerzy Ryszard „Jurry” Zieliński (1943-1980), red. M. Tarabuła, Galeria Zderzak, Kraków 2010, s. 62.
39. Natura emocji. Podstawowe zagadnienia, red. P. Ekman, R.J. Davidson, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 1999, s. 13-49.
40. G. Niziołek, Polski teatr Zagłady, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2013, s. 220.
41. C. Papoulias, F. Callard, Biology’s gift: interrogating the turn to affect, „Body and Society” 2010, vol. 16, no. 29, s. 39-41.
42. A. Pietroń, Fotomontaż jako sposób opisu Zagłady. Analiza albumów fotograficznych z łódzkiego getta, praca magisterska napisana pod kierunkiem dr. hab. Jacka Leociaka, Instytut Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego, kwiecień 2007, s. 42-43.
43. P. Piotrowski, Agorafilia. Sztuka i demokracja w postkomunistycznej Europie, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2010.
44. P. Piotrowski, Awangarda w cieniu Jałty. Sztuka i polityka w Europie Środkowo-Wschodniej 1945-1989, Wydawnictwo Rebis, Poznań 2005.
45. P. Piotrowski, Znaczenia modernizmu, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 1999.
46. J. Rifkin, The empathic civilization. The race to global consciousness in a world in crisis, J.P. Tarcher/Penguin, Cambridge 2009, s. 5-43.
47. A. Sala, N. Petrisin-Bachelez, Obraz jest pozbawiony podmiotowości nie dlatego, że jest znaleziony, „Tytuł roboczy Archiwum” nr 1, s. 42.
48. Shame and its sisters. A Silvan Tomkins reader, ed. E. Kosofsky Sedgwick, A. Frank, Duke University Press, Durham–London 1995.
49. P. Ticineto Clough, Introduction, w: The affective turn. Theorizing the social, ed. P. Ticineto Clough, J. Halley, Duke University Press, Durham–London 2007, s. 1-33.
50. E. Toniak, Olbrzymki. Kobiety i socrealizm, Korporacja Ha!art, Kraków 2008.
51. A. Turowski, Budowniczowie Świata. Z dziejów radykalnego modernizmu w sztuce polskiej, Universitas, Kraków 2000.
52. W. Włodarczyk, Nowoczesność i jej granice, w: Sztuka polska po 1945 r. Materiały sesji Stowarzyszenia Historyków Sztuki, Warszawa listopad 1984, PWN, Warszawa 1987, s. 19-30.
53. W. Włodarczyk, Socrealizm. Sztuka polska w latach 1950-1954, Paryż 1986.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

1

Strona pocz.:

14

Strona końc.:

40

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:59508 ; 0867-0633

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2 paź 2020

Data dodania obiektu:

21 wrz 2016

Liczba pobrań / odtworzeń:

5943

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/publication/78431

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Nazwa wydania Data
Nader L. - Afektywna historia sztuki 2 paź 2020
×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji