Obiekt

Tytuł: The Avant-Garde Artist: Between the All-Too-Human and the Inhuman. Towards an Anthropological Aesthetics

Inny tytuł:

Vol. 1 (2015) - Special Issue - English Edition

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm ; Tekst ang.

Bibliografia:

1. M. H. Abrams, The Mirror and the Lamp: Romantic Theory and the Critical Tradition (Oxford: Oxford University Press, 1971). ; 2. J. Addison “There is no character…” [No. 160, Monday, September 3, 1711] in The Spectator: A New Edition with Biographical Notices of the Contributors (London: William Tegg, 1866). ; 3. G. Agamben, The Man Without Content, trans. G. Albert (Stanford: Stanford University Press, 1999). ; 4. G. Agamben, Profanations (New York: Zone Books, 2007). ; 5. W. H. Auden, “Genius & Apostle” in The Dyer’s Hand and other essays (New York: Vintage, 1968). ; 6. G. Apollinaire, The Cubist Painters, trans. P. Read (Berkley: University of California Press, 2004). ; 7. C. Baumgarth, Futuryzm (Warszawa: Wydawnictwo Artystyczne i Filmowe, 1978). ; 8. H. Bloom, Genius: A Mosaic of One Hundred Exemplary Creative Minds (New York: Warner Books, 2002). ; 9. U. Boccioni et al., “Futurist Painting: Technical Manifesto (11 April 1910)” in Futurism: An Anthology ed. Lawrence Rainey et al. (New Haven: Yale University Press, 2009). ; 10. A. Breton, The Lost Steps, trans. M. Polizzotti (Lincoln: University of Nebraska Press, 1997). ; 11. N. Elias, The Civilizing Process: Sociogenetic and Psychogenetic Investigations (Oxford: Blackwell, 2000). ; 12. N. Elias, Involvement and Detachment (Oxford: Blackwell, 1987). ; 13. N. Elias, Mozart: Portrait of a Genius (Cambridge: Polity, 1993). ; 14. S. Freud, Leonardo da Vinci: A Memory of His Childhood, trans. A. Dyson (London: Routledge, 2014). ; 15. H. Friedrich, The Structure of Modern Poetry: from the mid-Nineteenth to the mid-Twentieth Century (Evanston: Northwestern University Press, 1974). ; 16. E. Gombrich, The Story of Art (London: The Phaidon Press, 1950). ; 17. G. Grosz, Wieland Herzfelde, Die Kunst ist in Gefahr: Drei Aufsatze (Berlin: Malik Verlag, 1925). ; 18. R. Huelsenbeck, “Collective Dada Manifesto (1920)” in The Dada Painters and Poets: An Anthology, ed. R. Motherwell (Cambridge: Belknap Press of Harvard University Press, 1989). ; 19. B. Jasieński, “Do narodu polskiego: Mańifest w sprawie natychmiastowej futuryzacji żyća” in S. Jaworski, Awangarda (Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1992). ; 20. B. Jasieński, “Jedniodniówka futurystów” in S. Jaworski, Awangarda (Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1992). ; 21. H. R. Jauss, “The Literary Process of Modernism from Rousseau to Adorno”, Cultural Critique 11 (1988): 27-61. ; kliknij tutaj, żeby przejść ; 22. J. Kristeva, Hannah Arendt, trans. R. Guberman (New York: Columbia University Press, 2001). ; 23. C. Lasch, The Culture of Narcissism: American Life in an Age of Diminishing Expectations (London: Warner Books, 1979). ; 24. J.-F. Lyotard, “Answering the Question: What is Postmodernism?” in The Postmodern Condition: A Report on Knowledge, trans. R. Durand, vol. 10 of Theory and History of Literature ed. W. Godzich and J. Schulte-Sasse, (Minneapolis: University of Minnesota Press, 1984). ; 25. F. T. Marinetti, “The Abstract Antipsychological Theater of Pure Elements and the Tactile Theater” in F. T. Marinetti Critical Writings, ed. G. Berghaus, trans. D. Thompson (New York: Farrar, Straus and Giroux, 2006). ; 26. F. T. Marinetti, “Dynamic and Synoptic Declamation (11 March 1916)” in Futurism: An Anthology ed. L. Rainey et al. (New Haven: Yale University Press, 2009). ; 27. F. T. Marinetti, “Estetyka maszyny” in Tomasz Kiereńczuk Od sztuki w działaniu do działania w sztuce. Filippo Tommaso Marinetti i teatr włoskich futurystów (Kraków: Księgarnia Akademicka, 2008). ; 28. F. T. Marinetti, “The Founding and Manifesto of Futurism (20 February 1909)” in Futurism: An Anthology ed. L. Rainey et al. (New Haven: Yale University Press, 2009). ; 29. F. T. Marinetti et al., “The Futurist Synthetic Theater (11 January 1915)” in Futurism: An Anthology ed. L. Rainey et al. (New Haven: Yale University Press, 2009). ; 30. M. P. Markowski, Nietzsche. Filozofia interpretacji (Kraków: Universitas, 1997). ; 31. O. Marquard, Szczęście w nieszczęściu (Warszawa: Oficyna Naukowa, 2001). ; 32. D. Merezhkovsky, The Romance of Leonardo da Vinci (New York: Random House, 1931). ; 33. M. Morasso, La nuova arma – La macchina (Torino: Bocca, 1905) in T. Kiereńczuk Od sztuki w działaniu do działania w sztuce. Filippo Tommaso Marinetti i teatr włoskich futurystów (Kraków: Księgarnia Akademicka, 2008). ; 34. S. Morawski, Główne nurty estetyki XX wieku: Zarys syntetyczny (Wrocław: Wiedza o Kulturze, 1992). ; 35. E. Możejko, “Modernizm literacki: niejasności terminu i dychotomia kierunku” Teksty Drugie 5-6 (1994): 26-45. ; 36. G. B. Nazzaro, Introduzione al futurismo (Napoli: Guida, 1973). ; 37. F. Nietzsche, Unpublished Writings from the Period of Unfashionable Observations, trans. R. T. Gray (Stanford: Stanford University Press, 2000). ; 38. R. Nycz, Literatura jako trop rzeczywistości (Kraków: Universitas, 2001). ; 39. R. Nycz, “Osoba w now38. R. Nycz, Literatura jako trop rzeczywistości (Kraków: Universitas, 2001). ; 40. T. Peiper, “Także inaczej” Zwrotnica 7 (1926): 198. ; 41. M. Porębski, Granica współczesności 1909-1925 (Warszawa: Wydawnictwo Artystyczne i Filmowe, 1989). ; 42. P. Ricoeur, The Course of Recognition (Cambridge: Harvard University Press, 2005). ; 43. P. Rodak, “Czym jest antropologia literatury? Pytanie o początek literatury. Rozmowa z Danielem Fabre” Teksty Drugie 4 (2009): 245-258. ; 44. D. Sassoon, Mona Lisa: the History of the World’s Most Famous Painting (London: Harper-Collins Publishers, 2001). ; 45. R. Sennett, The Fall of Public Man, (New York: Knopf, 1977). ; 46. P. B. Shelley, Shelley’s literary and philosophical criticism, ed. J. Shawcross (Folcroft: Folcroft Library Editions, 1977). ; 47. R. Shusterman, Pragmatist Aesthetics: Living Beauty, Rethinking Art (Lanham: Rowman and Littlefield, 2000). ; 48. B. Smith, The Death of the Artist as Hero: Essays in History and Culture (Melbourne: Oxford University Press, 1988). ; 49. G. Steiner, Grammars of Creation: Originating in the Gifford Lectures for 1990 (London: Faber and Faber, 2001). ; 50. G. Steiner, Real Presences (Chicago: University of Chicago Press, 1989). ; 51. T. Szkołut “O perspektywach estetyki w dobie kultury postmodernistycznej” in Sztuka i estetyka po awangardzie a filozofia postmodernistyczna, ed. A. Zeidler-Janiszewska (Warszawa: Instytut Kultury, 1994). ; 52. W. Tatarkiewicz, History of Aesthetics: Vol. I Ancient Aesthetics, trans. A. and A. Czerniawski (The Hague: Mouton, 1970). ; 53. C. Tomkins, Duchamp: A Biography (New York: Henry Holt, 1996). ; 54. P. Valéry, Degas. Manet. Morisot, trans. D. Paul (Princeton: Princeton University Press, 1971). ; 55. P. Valéry, “The Evening with Monsieur Teste” in Paul Valery: An Anthology (London: Routledge & Kegan Paul, 1977). ; 56. P. Valéry, “Introduction to the Method of Leonardo da Vinci” in Paul Valery: An Anthology (London: Routledge & Kegan Paul, 1977). ; 57. W. Welsch: “Filozofia i sztuka – wzajemne relacje. Tematyka i cel” in Estetyka poza estetyką. O nową postać estetyki (Kraków: Universitas, 2005). ; 58. W. Welsch, “Narodziny filozofii postmodernistycznej z ducha sztuki modernistycznej” in: Odkrywanie modernizmu, ed. R. Nycz, (Kraków: Universitas, 1998). ; 59. W. Welsch, “Philosophy and Art – an Ambiguous Relationship” in Aesthetics and Beyond (Changohun: Jilin People’s Publishing House, 2007). ; 60. L. Witkowski, “Liberalizm, lewica i mądrość powieści” in Edukacja wobec sporów o (po)nowoczesność (Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych, 1997).

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

1

Strona pocz.:

83

Strona końc.:

111

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:59976 ; 0867-0633 ; doi:10.18318/td.2015.en.1.7

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, lata 2010-2014, Priorytet 2. Infrastruktura strefy B + R ; Unia Europejska. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2018-12-20

Data dodania obiektu:

2016-10-28

Liczba wyświetleń treści obiektu:

344

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/publication/79758

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji