Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Krok zagubiony, krok fałszywy, krok odnaleziony. Tańce na dworach w XVI wieku

Twórca:

Pietrzak-Thébault, Joanna

Data wydania/powstania:

2009

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Pamiętnik Literacki Z. 1 (2009)

Wydawca:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

Streszcz. ang. ; Zadanie finansowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach programu Działalność upowszechniająca naukę 2016-2018: "Pamiętnik Literacki" – zwiększenie potencjału naukowego, poziomu umiędzynarodowienia i stopnia oddziaływania pisma przez efektywne upowszechnianie w Internecie

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Bibliografia:

1. L'Art et Instruction de bien Danser, pub. M. Toulouse przed 1496 r.
2. P. Abbrugiati, Les Métiers de la culture dans "La Piazza universale di tutte le professioni del mondo" de Tommaso Garzoni. W zb.: Culture et professions en Italie (fin XVe - début XVIIe siècles). Études réunies et présentées par A. C. Fiorato. Paris 1989.
3. F. degli Alessandri, Discorso sopra il ballo e le buone creanze necessarie ad un gentil'huomo et ad una gentildonna. B.m. 1620.
4. Th. Arbeau, Orchesographie. Langres: J. des Preysz, 1589. [Wyd. 2 w 1596].
5. Th. Arbeau, Orchesography. Transl. by M. Stewart Evans. With a new introd. and notes by J. Sutton and a new Labanotation section by M. Backer, J. Sutton. New York 1967.
6. L. Ariosto, Orland szalony. Przeł. P. Kochanowski. T. 1-3. Wyd. J. Czubek. Kraków 1905.
7. Bonaventura, De reductione atrium ad theologiam. W: Tria Opuscula. Ad Clara Aquas 1925.
8. F. Bortoletti, Tra teoria e prassi. Rassegna bibliografica sulla danza nel primo Rinascimento italiano. W zb.: Danza, cultura e società nel Rinascimento italiano. Red. E. Casini Ropa, F. Bortoletti. Macerata 2007.
9. D. Calanca, Storia sociale della moda. Milano 2002.
10. F. Caroso da Sermonet, Il ballarino. Wenecja: F. Ziletti, 1581
11. F. Caroso da Sermonet, Nobiltà delle dame. Wenecja: Muschio, 1600.
12. B. Castiglione, Il cortigiano. T. 1. A cura di A. Quondam. Milano 2002.
13. C. Cazalé-Bérard, Lo spazio ludico femminile e le regole del gioco sociale nel "Reggimento e costume di donna" di Francesco da Barberino. W zb.: Passare il tempo. La letteratura del gioco e dell'intrattenimento dal XII al XVI secolo. Atti del Convegno di Pienza, 10-14 IX 1991. Roma 1993, T.2, s. 487-491.
14. La Construction de la féminité dans la danse (XVe-XVIIIe siècle). Catalogue de l'exposition. Red. C. Rousier. Paris 2004, s. 12-13.
15. L. Daneau, Traité des danses. Genève 1579.
16. G. Di Lecce, Corpi danzanti. Appunti sulle dinamiche culturali tra colto e popolare nel XV e XVI secolo. W zb.: Danza, cultura e società nel Rinascimento italiano. Red. E. Casini Ropa, F. Bortoletti. Macerata 2007.
17. M. Foucault, Historia seksualności. Przeł. B. Banasik, T. Komendant, K. Matuszewski. Wstęp T. Komendant. Warszawa 2000.
18. G. Franco, Le feste e balli. B.m. 1614.
19. O. Freidenberg, Obraz i pojęcie. Przekład i posłowie B. Żyłko. Gdańsk 2007.
20. G. M. Gala, Letteratura minore e spigolature del ballo rusticano. W zb.: Danza, cultura e società nel Rinascimento italiano, Red. E. Casini Ropa, F. Bortoletti. Macerata 2007, s. 107-126.
21. A. Gallewicz, "Dworzanin polski" i jego włoski pierwowzór. Studium adaptacji. Warszawa 2006.
22. T. Garzoni, Opere. Red. P. Cherchi. Napoli 1972.
23. T. Garzoni, La piazza universale di tutte le professioni del mondo. Wenecja: G. B. Somasch, 1585.
24. T. Garzoni, De' saltatori, ballarini e di tutte le sorti di tripudianti e de' cursori. Discorso XLV. W: La piazza universale. Venetia 1605.
25. Ł. Górnicki, Dworzanin polski. Oprac. R. Pollak. Wyd. 2, zmien. Wrocław 1954, BN I 109.
26. J. Hoskins, The Dances of Shakespeare. New York - London 2005.
27. F. de Louze, Apologie de la danse et la perfaite méthode de l'enseigner tant aux cavaliers qu'aux dames. B.m. (1623).
28. M. M. McGowan, L'Art du ballet de cour en France 1581-1643. Paris 1963.
29. C. Negri, Gratie d'amore. Mediolan: P. Pointo & G. B. Picaglia, 1602.
30. C. Negri, Nuove inventioni di balli. Mediolan: G. Bordone, 1604.
31. M. Nordera, Modelli e processi di trasmissione del sapere coreutico. I manuali quattrocenteschi tra oralità e scrittura. W zb.: Danza, cultura e società nel Rinascimento italiano. Red. E. Casini Ropa, F. Bortoletti. Macerata 2007.
32. M. Padovan, Arte danzante e costume musicale del Quattrocento. W zb.: Danza, cultura e società nel Rinascimento italiano, s. 80-85.
33. G. Paradino, Le Blason des danses. Beaujeu 1556.
34. J. Pietrzak-Thébault, Enrico di Valois in Polonia - il trionfo dell'illusorio. Il fallimento politico tra balletti e feste. W zb.: Théâtre, musique et arts dans les cours européennes de la Renaissance et du Baroque. Actes du congrès international, Varsovie, 23-28 IX 1996. Études réunies et présentées par K. Sabik. Varsovie 1997
35. J. Pietrzak-Thébault, La France et la Pologne. Histoire, mythes, représentations. Actes du colloque 16-18 IX 1998. Lyon 2000.
36. A. Pontremoli, P. La Rocca, Il ballare lombardo. Teoria e prassi coreutica nella festa di corte del XV secolo. Milano 1987.
37. L. Ricciardi, I giochi cavallereschi. W zb.: Passare il tempo. La letteratura del gioco e dell'intrattenimento dal XII al XVI secolo, s. 567-570.
38. H. Schedel, kodeks 418 biblioteki w Monachium (z r. 1466).
39. B. Sparti, Maestri di danza ebrei nel Rinascimento Italiano. Una danza ebraica? W zb.: Danza, cultura e società nel Rinascimento italiano, Red. E. Casini Ropa, F. Bortoletti. Macerata 2007, s. 49-63.
40. W. Tatarkiewicz, Teatryka, siódma sztuka. W: Dzieła zebrane. T. 2: Droga przez estetykę. Warszawa 1972.
41. A. Truccaro, Trois dialogues de l'exercice de sauter et voltiger. Paryż 1599.
42. W. Tygielski: Przetłumaczyć, spolszczyć czy sparafrazować? "Dworzanin polski" Łukasza Górnickiego w oczach historyka. W zb.: Łukasz Górnicki i jego włoskie inspiracje. Red. P. Salwa. Warszawa 2005, s.53-64.
43. W. Tygielski, Włosi w Polsce w XVI-XVII wieku. Utracona szansa na modernizację. Warszawa 2005.
44. M. Wojtkowska - Maksymik, "Gentiluomo cortigiano" i "dworzanin polski". Dyskusja o doskonałości człowieka w "Il Libro del Cortigiano" Baldassarra Castiglionego i w "Dworzaninie polskim" Łukasza Górnickiego. Warszawa 2007.
45. S. Zoccola da Cologna, La pazzia del ballo. Padwa: G. da Fabriano, 1549.

Zeszyt:

1

Strona pocz.:

159

Strona końc.:

174

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:63504 ; 0031-0514

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.280 ; IBL PAN, call no. P.I.30 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol ; eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego ; Działalność upowszechniająca naukę (DUN)

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2 paź 2020

Data dodania obiektu:

14 lis 2017

Liczba pobrań / odtworzeń:

1276

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/publication/80111

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji