Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Estetyka intermedialności Stefana Themersona („St. Francis & The Wolf of Gubbio or Brother Francis’ Lamb Chops”)

Twórca:

Hejmej, Andrzej ORCID

Data wydania/powstania:

2011

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Pamiętnik Literacki Z. 3 (2011)

Wydawca:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

Streszcz. ang. ; Zadanie finansowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach programu Działalność upowszechniająca naukę 2016-2018: "Pamiętnik Literacki" – zwiększenie potencjału naukowego, poziomu umiędzynarodowienia i stopnia oddziaływania pisma przez efektywne upowszechnianie w Internecie

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Bibliografia:

1. K. Askanas, Dom rodzinny Stefana Themersona. W: S. Themerson, Jestem czasownikiem, czyli zobaczyć świat inaczej. Rysunki F. Themerson. Płock 1993.
2. K. Chmielecki, Estetyka intermedialności. Kraków 2008.
3. P. Chynowski, Musical surrealistyczny. „Życie Warszawy” 1991, nr 142, s. 7.
4. J. Cieślak, Kotlety Świętego Franciszka. „Rzeczpospolita” 1991, nr 153, s. 4.
5. B. Croce, O przesądach w dziedzinie sztuki. W: Zarys estetyki. Przeł. S. Gniadek [i in.]. Przejrzał i wstępem opatrzył Z. Czerny. Wyd. 2. Warszawa 1962.
6. U. Czartoryska, O słowach i obrazach / Words and images. „Projekt” 1983, nr 1, s. 53.
7. A. Dziadek, Tekst wielowymiarowy – przypadek „Semantic Divertissements” Franciszki i Stefana Themersonów. „Przegląd Kulturoznawczy” 2009, nr 1.
8. A. Dziadek, Themerson i Schwitters. „Teksty Drugie” 2006, nr 4, s. 85-93.
9. U. Eco, Ironia intertekstualna i poziomy lektury. W: O literaturze. Przeł. J. Ugniewska. Warszawa 2003.
10. U. Eco, Poetyka dzieła otwartego. W: Dzieło otwarte. Forma i nieokreśloność w poetykach współczesnych. Przeł. J. Gałuszka, L. Eustachiewicz, A. Kreisberg, M. Oleksiuk. Warszawa 1994.
11. Europejskie manifesty kina: od Matuszewskiego do Dogmy. Antologia. Wybór, wstęp i oprac. A. Gwóźdź. Warszawa 2002.
12. The Films of Franciszka and Stefan Themerson / Filmy Franciszki i Stefana Themersonów. DVD and booklet. London–Warsaw 2007.
13. R. Girard, Des choses cachées depuis la fondation du monde. Avec J.-M. Oughourlian et G. Lefort. Paris 1978.
14. R. Girard, Kozioł ofiarny. Przeł. M. Goszczyńska. Łódź 1987.
15. M. Gmys, Partytura operowa jako źródło cierpień. „Teatr” 2008, nr 9, s.
16. D. Higgins, Intermedia. W: Nowoczesność od czasu postmodernizmu oraz inne eseje. Wybór, oprac. i posł. P. Rypson. Przeł. M., T. Zielińscy. Gdańsk 2000.
17. A. Karpowicz, Pogranicza audiowizualności. O artystycznych marginaliach Franciszki i Stefana Themersonów. W zb.: Pogranicza audiowizualności. Parateksty kina, telewizji i nowych mediów. Red. A. Gwóźdź. Kraków 2010.
18. A. Karpowicz, Rękodzieło. Technika Stefana Themersona – „wklej”. W: Kolaż. Awangardowy gest kreacji. Themerson, Buczkowski, Białoszewski. Warszawa 2007.
19. E. Kraskowska, O dramatycznych i „dramatopodobnych” utworach Stefana Themersona. W zb.: Teatr i dramat polskiej emigracji 1939–1989. Red. I. Kiec, D. Ratajczakowa, J. Wachowski. Poznań 1994, s. 160–166.
20. E. Kraskowska, Stefana Themersona alfabet awangardy. W zb.: Od tematu do rematu. Przechadzki z Balcerzanem. Red. T. Mizerkiewicz, A. Stankowska. Poznań 2007.
21. E. Kraskowska, Twórczość Stefana Themersona. Dwujęzyczność a literatura. Wrocław 1989.
22. T. Kubikowski, Semantyczna Wampuka. „Teatr” 1991, nr 10, s.
23. Literackie intermedia. Twórczość Franciszki i Stefana Themersonów. „Ha!art” 2007, nr 26.
24. L. Manovich, Awangarda jako software. Przeł. I. Kurz. „Kwartalnik Filmowy” 2001, nr 35/36, s. 330.
25. H. Markiewicz, Odpowiedź na ankietę. „Teksty Drugie” 2010, nr 1/2, s. 10.
26. T. Misiak, Estetyczne konteksty audiosfery. Poznań 2009.
27. J. E. Müller, Intermediality: A Plea and Some Theses for a New Approach in Media Studies. W zb.: Interart Poetics: Essays on the Interrelations of Arts and Media. Red. U.-B. Lagerroth, H. Lund, E. Hedling. Amsterdam–Atlanta 1997.
28. R. Nycz, O kolażu tekstowym. Zarys dziejów pojęcia. W: Tekstowy świat. Poststrukturalizm a wiedza o literaturze. Warszawa 1993.
29. J. Ox, „Ursonate” Kurta Schwittersa. Obrazowanie muzyki. Przeł. J. Lubiak, P. Szymor, M. Świerkocki. Red. M. Bauer, A. Bauer. Łódź 2004.
30. O. Pisarenko, Uśmiech wilka. „Ruch Muzyczny” 2010, nr 13, s. 22.
31. A. Pruszyński, O grach intersemiotycznych Stefana Themersona. W zb.: Archiwum Themersonów w Polsce. Red. A. Dziadek, D. Rott. Katowice 2003.
32. J. Reichardt, O Stefanie Themersonie i Raymondzie Queneau. „Literatura na Świecie” 1997, nr 8/9, s.
33. J. Schröter, Intermedialität. Facetten und Probleme eines aktuellen medienwissenschaftlichen Begriffes. „Montage a/v” t. 7 (1998), nr 2, s. 129-154.
34. K. Schwitters, Ursonate. Wergo, 6304-2, 1993.
35. K. Schwitters, Ursonate. W: Das literarische Werk. T. 1: Lyrik. Red. F. Lach. Köln 1988.
36. L. Staff, Kwiatki Świętego Franciszka z Asyżu. Wrocław 2003.
37. B. Śniecikowska, Obraz – dźwięk – słowo – ruch. Intermedialność sztuki Franciszki i Stefana Themersonów. W: Słowo – obraz – dźwięk. Literatura i sztuki wizualne w koncepcjach polskiej awangardy 1918–1939. Kraków 2005.
38. Świat według Themersonów. Szkice do portretu. Red. Z. Majchrowski. Gdańsk 1994.
39. S. Themerson, Bayamus. W: Generał Piesc i inne opowiadania. Ilustr. F. Themerson. Warszawa 1980.
40. S. Themerson, faktor T. Przeł. E. Kraskowska. „Twórczość” 1990, nr 11, s.
41. S. Themerson, St. Francis & The Wolf of Gubbio or Brother Francis’ Lamb Chops. An Opera in 2 Acts. Text and music S. Themerson. Drawings F. Themerson. Amsterdam–London 1972.
42. S. Themerson, Fuga. W: Wiersze wybrane: 1939–1945 (pierwodruk: S. Themerson, Dno nieba. Londyn 1943).
43. S. Themerson, Jestem czasownikiem, czyli zobaczyć świat inaczej. Rysunki F. Themerson. Płock 1993.
44. S. Themerson, Katedra przyzwoitości. Przeł. A. i P. Bikontowie. „Literatura na Świecie” 1987, nr 7, s.
45. S. Themerson, List do Zespołu Św. Franciszka – Teatr „Wybrzeże”. W: Święty Franciszek i Wilk z Gubbio, albo Kotlety Świętego Franciszka. [Program spektaklu. Scena Kameralna Teatru „Wybrzeże”, maj 1981], s. [12].
46. S. Themerson, Możliwości radiowe. „Wiek XX” 1928, nr 23, s. 3.
47. S. Themerson, O potrzebie tworzenia widzeń / Du besoin de créer des visions. „f.a.” 1937, nr 2.
48. S. Themerson, O potrzebie tworzenia widzeń. Przeł. M. Sady. Warszawa 2008.
49. S. Themerson, Semantic Divertissements. Drawings F. Themerson. London 1962.
50. S. Themerson, Wstęp do poezji semantycznej. Przeł. A. Taborska, M. Giżycki. „Literatura na Świecie” 1987, nr 7, s.
51. S. Themerson, *** (inc. „Polska kaszkę warzyła”). W: Wiersze wybrane: 1939–1945. Przedm., wyb. i oprac. J. Reichardt. Katowice 2003, s. 138.
52. S. Žižek, M. Dolar, Druga śmierć opery. Przeł. S. Królak. Warszawa 2008.

Zeszyt:

3

Strona pocz.:

55

Strona końc.:

76

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:63655 ; 0031-0514

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.280 ; IBL PAN, call no. P.I.30 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol ; eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego ; Działalność upowszechniająca naukę (DUN)

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

18 kwi 2023

Data dodania obiektu:

20 lis 2017

Liczba pobrań / odtworzeń:

1192

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/publication/80800

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji