Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Szkoła jako sposób zdobywania dóbr (Indianie E’ñepá, Amazonia wenezuelska)

Twórca:

Buliński, Tarzycjusz

Data wydania/powstania:

2016

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

School as a way of acquiring goods (E’ñepá Indians, Venezuelan Amazonia) ; Etnografia Polska 60 Z. 1-2 (2016)

Wydawca:

Instytut Archeologii i Etnologii Polskiej Akademii Nauk

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

24 cm

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Abstrakt:

This article analyses how material, industrially produced, goods are acquired through schools by E’ñepá Indians in Venezuelan Amazonia. Based on ethnographic fieldwork the author shows how Indians use school goods to build social position in a traditional way. Contrary to a popular hypothesis, school education does not contribute to acculturation – Indian teachers do not become agents of cultural change. They are however persons who are able to familiarize tattó (“White people”) and thereby they take control over the flow of goods from national societies. In this way school becomes a place which represents the abundance of material goods, and the teacher becomes their master and donor

Czasopismo/Seria/cykl:

Etnografia Polska

Tom:

60

Zeszyt:

1-2

Strona pocz.:

63

Strona końc.:

82

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:61766 ; 0071-1861

Źródło:

IAiE PAN, sygn. P 325 ; IAiE PAN, sygn. P 326 ; IAiE PAN, sygn. P 327 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Archeologii i Etnologii Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Archeologii i Etnologii PAN

Dostęp:

Otwarty

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji