Obiekt

Image as a Situation: Tragedy, Subjectivity and Painting According to Barnett Newman
Ta publikacja jest chroniona prawem autorskim. Dostęp do jej cyfrowej wersji jest możliwy na terminalach komputerowych w instytucji, która ją udostępnia.
Ta publikacja jest chroniona prawem autorskim. Dostęp do jej cyfrowej wersji jest możliwy na terminalach komputerowych w instytucji, która ją udostępnia.

Tytuł: Image as a Situation: Tragedy, Subjectivity and Painting According to Barnett Newman

Twórca:

Rejniak-Majewska, Agnieszka ; Pytalski, Jan : Tł.

Data wydania/powstania:

2015

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Vol. 2 (2015) - Special Issue - English Edition

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.

Bibliografia:

1. Barnett Newman. Selected Writings and Interviews, ed. J. P. O’Neill (New York: Knopf, 1990).
2. P. Crowther, “Barnett Newman and the Sublime,” Oxford Art Journal, 7 (2) (1984): 52-56.
3. S. Guilbaut, Jak Nowy Jork ukradł ideę sztuki nowoczesnej. Ekspresjonizm abstrakcyjny, wolność i zimna wojna [How New York Stole the Idea of Modern Art], (Chicago: University of Chicago Press, 1985), trans. E. Mikina (Warsaw: Hotel Sztuki, 1992).
4. Th. Hess, Barnett Newman, (New York: Museum of Modern Art, 1971).
5. M. Leja, “Barnett Newman’s Solo Tango,” Critical Inquiry, 21 (1995): 556-580.
6. M. Leja, Reframing Abstract Expressionism. Subjectivity and Painting in the 1940s, (New Haven–London: Yale University Press, 1993).
7. J. F. Lyotard, “Newman. The Instant,” in The Lyotard Reader, ed. A. Benjamin, (Oxford: Blackwell, 1991).
8. J. F. Lyotard, “Wzniosłość i awangarda,” [“The Sublime and the Avant-Garde”] trans. M. Bieńczyk, Teksty Drugie, 2/3 (1996): 173-189.
9. F. Nietzsche, Narodziny tragedii, albo Grecy i pesymizm [The Birth of Tragedy], trans. and intro. B. Baran (Kraków: Inter-Esse, 1994).
10. J. Rushing, “Decade of Decision,” Art Journal, 54 (1) (1995): 90.
11. J. Rushing, “The Impact of Nietzsche and Northwest Coast Indian Art on Barnett Newman’s Idea of Redemption in the Abstract Sublime,” Art Journal, Fall (1988): 187-195.
12. I. Sandler, The New York School. The Painters and Sculptors of the Fifties (New York: 1978).
13. The School of New York exhibition catalogue, Perls Gallery, Beverly Hills, California, 1951.
14. R. Shiff, “Criticism at Odds with Its Art. Prophecy, Projection, Doubt, Paranoia,” Common Knowledge, 9 (3) (2003): 455-456.
15. S. Zucker, “Confrontations with Radical Evil. The Ambiguity of Myth and the Inadequacy of Representation,” Art History, 24 (3) (2001): 379-400.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

2

Strona pocz.:

123

Strona końc.:

146

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:62218 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2015.en.2.9

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp ograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone wyłącznie na terminalach Instytutu Badań Literackich PAN w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego

Dostęp:

Zamknięty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2020-10-02

Data dodania obiektu:

2017-04-04

Liczba wyświetleń treści obiektu:

5

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/publication/81566

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji