Object

An Affective Art History
This publication is protected by copyright. Check the terms of use in the publication description.
This publication is protected by copyright. Check the terms of use in the publication description.

Title: An Affective Art History

Subtitle:

Vol. 2 (2015) - Special Issue - English Edition

Publisher:

IBL PAN

Place of publishing:

Warszawa

Description:

21 cm ; Pol. text, eng. summary

References:

1. E. van Alphen, “Affective Operations of Art and Literature,” Res 53/54 (2008, Spring/Autumn): 20-31. ; 2. M. Bal, “A gdyby tak? Język afektu,” Teksty Drugie, 1/2 (2007): 165-188. ; 3. W. Baraniewski, “Sztuka i mała stabilizacja,” in Idee sztuki lat 60. Oraz inne sesje, seminaria i wystawy, Centrum Rzeźby Polskiej, Seminara orońskie, vol. 2, ed. J. St. Wojciechowski (Orońsko: CRP, 1994), 33-42. ; 4. W. Baraniewski, “Wobec socrealizmu,” in Sztuka polska po 1945 r. Materiały sesji Stowarzyszenia Historyków Sztuki, Warszawa November 1984 (Warszawa: PWN, 1987), 173-188. ; 5. Z. Bauman, Modernity and the Holocaust (Cambridge: Polity Press, 1991). ; 6. J. Bennett, Empathic Vision. Affect, Trauma and Contemporary Art (Stanford: Stanford University Press, 2005). ; 7. S. Best, “Mild Intoxication and Other Aesthetic Feelings. Psychoanalysis and Art Revisited,” Angelaki, 10 (2005): 157-170. ; 8. L. Blackman, C. Venn, “Affect,” Body and Society 16 (2010): 7-28. ; 9. R. Braidotti, “Affirmation, Pain and Empowerment,” Asian Journal of Women Studies 3 (2008), 7- 36. ; 10. T. Brennan, “Introduction,” in The Transmission of Affect (Ithaca–London: Cornell University Press, 2004), 1-23. ; 11. V. Crapanzano, “Reflections on Hope as a Category of Social and Psychological Analysis,” Cultural Anthropology, 1 (2003): 3-32. ; 12. C. J. Dean, The Fragility of Empathy after the Holocaust (Ithaca–London: Cornell University Press, 1999). ; 13. G. Deleuze and F. Guattari, What Is Philosophy?, trans. H. Tomlinson and G. Burchell, (New York: Columbia University Press, 1994). ; 14. E. Domańska, Historia egzystencjalna (Warszawa: PWN, 2012). ; 15. E. Domańska, “Humanistyka afirmatywna: władza i płeć po Butler i Foucault,” in Płeć i władza w kontekstach historycznych i współczesnych, ed. F. Kubiaczyk and M. Owsianna (Poznań–Gniezno: Gnieźnieńskie Akta Humanistyczne, 2013). ; 16. B. Engelking, Zagłada i pamięć: doświadczenie Holocaustu i jego konsekwencje opisane na podstawie relacji autobiograficznych (Warszawa: Wydawnictwo IFIS PAN, 1994). ; 17. Getto. Terra incognita. Sztuka walcząca Ariego Ben Menachema i Mendla Grosmana, eds. X. Modrzejewska-Mrozowska and A. Różycki, M. Szukalak (Łódź: Oficyna Bibliofilów, 2009). ; 18. D. Gould, “Affect and Protest,” in Political Emotions (Routledge: New York–London, 2010), 18-44. ; 19. E. Grabska “ “Puisque réalisme il y a’, czyli o tym, co w sztuce powojennego dziesięciolecia nie mogło się dokonać,” in Sztuka polska po 1945 r. Materiały sesji Stowarzyszenia Historyków Sztuki, Warszawa listopad 1984 (Warszawa: PWN, 1987), 375-384. ; 20. M. Gregg, G. J. Seigworth “An Inventory of Shimmers,” in The Affect Theory Reader (Durham–London: Duke University Press, 2010). ; 21. M. Hardt, “Foreword: What Affects are Good for,” in The Affective Turn. Theorizing the Social, ed. P. Ticineto Clough and J. Halley (Durham–London: Duke University Press, 2007), IX-XIII. ; 22. M. Jarymowicz, “Czy emocje mogą zmieścić się w polu świadomości?,” in Nieuświadomiony afekt, ed. R. K. Ohme (Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2007), 19-21. ; 23. P. Juszkiewicz, Od rozkoszy historiozofii do „gry w nic.” Polska krytyka artystyczna czasu Odwilży (Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM, 2005). ; 24. Kalendarium życia i twórczości, in Jurry. Powrót artysty. Jerzy Ryszard „Jurry” Zieliński (1943-1980), ed. M. Tarabuła (Kraków: Galeria Zderzak, 2010). ; 25. A. Kolańczyk, “Procesy afektywne i orientacja w otoczeniu,” in Serce w rozumie. Afektywne podstawy orientacji w otoczeniu (Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2004). ; 26. E. Kosofsky Sedgwick, “Shame, Theatricality and Queer Performativity. Henry James’s The Art of the Novel,” in Touching Feeling. Affect, Pedagogy, Performativity (Durham–London: Duke University Press, 2003), 35-66. ; 27. I. Kowalczyk, Podróż do przeszłości: interpretacje najnowszej historii w polskiej sztuce krytycznej (Warszawa: Wydawnictwo SWPS Academica, 2010). ; 28. I. Kowalczyk, “Zwichnięta historia sztuki? – o pominięciach problematyki żydowskiej w badaniach sztuki polskiej po 1945 roku,” Opposite, Rocznik Instytutu Historii Sztuki Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2011, http://opposite.uni.wroc.pl/opposite_nr1/izabela_kowalczyk.htm (accessed October 19, 2013). ; 29. D. LaCapra, History in Transit. Experience, Identity, Critical Theory (New York: Cornell University Press, 2004). ; 30. M. Lachowski, Nowocześni po katastrofie. Sztuka w Polsce w latach 1945-1960 (Lublin: Wydawnictwo KUL, 2013). ; 31. R. Leys, famous article “The Turn to Affect: a Critique,” Critical Inquiry 37 (2011): 434-472. ; 32. A. Łebkowska, Empatia. O literackich narracjach przełomu XX i XXI wieku (Kraków: Universitas, 2008). ; 33. A. Markowska, Dwa Przełomy. Sztuka polska po 1955 i 1989 roku (Toruń: Wydawnictwo Naukowe UMK, 2012). ; 34. B. Massumi, “The Autonomy of Affect,” in Parables for the Virtual. Movement, Affect, Sensation (Durham–London: Duke University Press, 2002), 23-45. ; 35. Natura emocji. Podstawowe zagadnienia, ed. P. Ekman and R. J. Davidson (Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 1999), 13-49. ; 36. G. Niziołek, Polski teatr Zagłady (Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej, 2013). ; 37. C. Papoulias, F. Callard, “Biology’s Gift: Interrogating the Turn to Affect,” Body and Society vol. 16, 29 (2010): 29-56. ; 38. A. Pietroń, Fotomontaż jako sposób opisu Zagłady. Analiza albumów fotograficznych z łódzkiego getta, master’s dissertation written under the supervision of dr hab. J. Leociak, University of Warsaw Institute of Polish Culture, April 2007. ; 39. P. Piotrowski, Awangarda w cieniu Jałty (Poznań: Wydawnictwo Rebis, 2005). ; 40. P. Piotrowski, Znaczenia modernizmu (Poznań: Dom Wydawniczy Rebis, 1999). ; 41. Pole, Jew, Artist. Identity and Avant-garde, curators: J. Ritt and J. Suchan, Łódź Museum of Art, 15 November 2009 – 21 January 2010. ; 42. J. Rifkin, The Empathic Civilization. The Race to Global Consciousness in a World in Crisis (Cambridge: J.P. Tarcher/Penguin, 2009). ; 43. Shame and Its Sisters. A Silvan Tomkins Reader, ed. E. Kosofsky Sedgwick and A. Frank (Durham–London: Duke University Press, 1995). ; 44. A Shock to Thought. Expression after Deleuze and Guattari, ed. B. Massumi (London–New York: Routledge, 2002). ; 45. E. Toniak, Olbrzymki. Kobiety i socrealizm (Kraków: Korporacja Ha!art, 2008). ; 46. A. Turowski, Budowniczowie Świata. Z dziejów radykalnego modernizmu w sztuce polskiej (Kraków: Universitas, 2000). ; 47. W. Włodarczyk, “Nowoczesność i jej granice,” in Sztuka polska po 1945 r. Materiały sesji Stowarzyszenia Historyków Sztuki, Warszawa listopad 1984 (Warszawa: PWN, 1987), 19-30. ; 48. W. Włodarczyk, Socrealizm. Sztuka polska w latach 1950-1954 (Paryż: Libella, 1986).

Relation:

Teksty Drugie

Issue:

2

Start page:

236

End page:

261

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:62212 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2015.en.2.15

Source:

IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Rights Reserved - Restricted Access

Terms of use:

Copyright-protected material. Access only on terminals at the Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences, may be used within the limits of statutory user freedoms.

Digitizing institution:

Original in:

Library of the Institute of Literary Research PAS

Projects co-financed by:

Ministry of Science and Higher Education

Object collections:

Last modified:

Dec 20, 2018

In our library since:

Apr 4, 2017

Number of object content hits:

6

All available object's versions:

https://rcin.org.pl/publication/81572

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

Edition name Date
Nader L. - An Affective Art History Dec 20, 2018
×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information