Object structure
Title:

Demotywator jako nowy gatunek dyskursu 2.0

Creator:

Kudlińska, Halina

Publisher:

Instytut Badań Literackich ; Fundacja Akademia Humanistyczna

Place of publishing:

Warszawa

Date issued/created:

2016

Description:

453 pp.

Type of object:

Book/Chapter

Subject and Keywords:

demotivators ; genre ; discourse 2.0

References:

1. Alberti Leone Battista (1963) O malarstwie, oprac. M. Rzepińska. Wrocław-Warszawa-Kraków: Zakład Narodowy imienia Ossolińskich.
2. Albin Krzysztof (2000) Reklama – przekaz, odbiór, interpretacja, Warszawa-Wrocław: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
3. Arnheim Rudolf (2011) Myślenie wzrokowe. Gdańsk: słowo/obraz terytoria.
4. Banks Marcus (2009) Materiały wizualne w badaniach jakościowych, Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
5. Berger John (1997) Sposoby widzenia. Poznań: Rebis.
6. Bugaeva Irina (2011) Демотиваторы как новый жанр в Интернет-коммуникации: жанровые признаки, функции, структура,стилистика, w: Стил, Београд, http://rastko.org.rs/filologija/stil/2011/10Bugaeva.pdf (10.12.2013).
7. Desjaterik Dmitrij (2005) Альтернативная культура. Энциклопедия.Москва: Ультра. Культура.
8. Eisenstein Siergiej (1959) Wybór pism. Warszawa: Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe.
9. Ellul Jacques (1970) Patrzmy inaczej, „Forum” nr 25.
10. Golikov Aleksandr, Kalashnikova Anna (2010) Демотиваторы в Интернет-коммуникации: генезис, смыслы, типология, w: Вестник Харьковского гос. ун-та. Вып. 16, http://archive.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/Mtpsa/2010_16/Golik_Ka.pdf (10.12.2013).
11. Gołębiewska Maria (2003) Demontaż atrakcji. Gdańsk: słowo/obraz terytoria.
12. Hopfinger Maryla (2003) Doświadczenia audiowizualne: o mediach w kulturze współczesnej. Warszawa: Sic!.
13. Hopfinger Maryla (2010) Rekonfiguracja komunikacji społecznej, w: Internetowe gatunki dziennikarskie, red. K. Wolny-Zmorzyński, W. Furman. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
14. Kozak Anita (2011) Demotywatory – fenomen medialny i kulturowy, http://www.slideshare.net/digitalyoung/demotywatory-fenomen-medialny-i-kulturowy (10.12.2013).
15. Niebelska-Rajca Barbara (2012) „Energeia” i „enargeia” w teoriach literackich renesansu i baroku. Warszawa: Wydawnictwo IBL PAN, Stowarzyszenie „Pro Cultura Litteraria”.
16. Shchurina Julia (2012) Демотиватор как речевой жанр интернет-общения, http://www.rusnauka.com/9_NND_2012/Philologia/7_104996.doc.htm (10.12.2013).
17. Tabakowska Elżbieta (2001) Kognitywne podstawy języka i językoznawstwa. Kraków: Universitas.
18. Welsch Wolfgang (1998) Nasza postmodernistyczna moderna. Warszawa: Oficyna Naukowa.
19. Wiesing Lambert (2012) Sztuczna obecność. Studia z filozofii obrazu. Warszawa Oficyna Naukowa.
20. Vorotnikov Jurij (2008) Русский язык современных СМИ и осмысление новой российской действительности, „Высшее образование сегодня” № 3, http://www.logosbook.ru/VOS/3_2008/28_31.pdf (10.12.2013).

Relation:

Prace Centrum Humanistyki Cyfrowej

Start page:

111

End page:

139

Resource type:

Text

Detailed Resource Type:

Article : original article

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

978-83-65573-14-8

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Rights Reserved - Free Access

Terms of use:

Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms

Digitizing institution:

Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences

Access:

Open

×

Citation

Citation style: