Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Małpiarnia malarza. Darwinizm w twórczości Gabriela von Maxa

Twórca:

Świtek, Gabriela

Data wydania/powstania:

2014

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Wiek XIX, Rok VII (XLIX) 2014

Wydawca:

Zarząd Główny Towarzystwa Literackiego im. Adama Mickiewicza ; Instytut Badań Literackich

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

24 cm ; Tekst pol., streszcz. ang. ; Zadanie finansowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach programu Działalność upowszechniająca naukę 2016-2018: "Wiek XIX. Rocznik Towarzystwa Literackiego im. Adama Mickiewicza" – zwiększenie potencjału naukowego, poziomu umiędzynarodowienia i stopnia oddziaływania pisma przez efektywne upowszechnianie w Internecie".

Typ obiektu:

Czasopismo/Artykuł

Bibliografia:

1. P.C.H. Albers, J. de Vos, Through Eugene Dubois Eyes: Stills of a Life Turbulent, Leiden–Boston 2010, s. 6–18.
2. K. Althaus, „Das Übrige Lese Man im Darwin nach”. Die wissenschaftliche Sammlung, w: Gabriel von Max. Malerstar, Darwinist, Spiritist, ed. J.A. Birnie Danzker, katalog wystawy, Frye Art Museum, Seattle 2011, s. 246–257.
3. K. Althaus, Die Affen: Studienobjekte und Lebensgefährten, w: Gabriel von Max. Malerstar, Darwinist, Spiritist, ed. J.A. Birnie Danzker, katalog wystawy, Frye Art Museum, Seattle 2011, s. 299, 303.
4. K. Althaus, Märtyrerinnen, w: Gabriel von Max. Malerstar, Darwinist, Spiritist, ed. J.A. Birnie Danzker, katalog wystawy, Frye Art Museum, Seattle 2011, s. 76–84.
5. K. Althaus, The Vivisector, Gabriel von Max. Malerstar, Darwinist, Spiritist, ed. J.A. Birnie Danzker, katalog wystawy, Frye Art Museum, Seattle 2011, s. s. 80–81.
6. K. Althaus, S. Böller, Gabriel von Max, 1840–1915, w: Gabriel von Max. Malerstar, Darwinist, Spiritist, ed. J.A. Birnie Danzker, katalog wystawy, Frye Art Museum, Seattle 2011, s. 24.
7. T. Bach, Über den wechselseitigen Einfluss von Wissenschaft und Kunst: Gabriel von Max und Ernst Haeckel in Briefen, w: Gabriel von Max. Malerstar, Darwinist, Spiritist, ed. J.A. Birnie Danzker, katalog wystawy, Frye Art Museum, Seattle 2011, s. 285.
8. E. Bauer, Gabriel von Max und der Spiritismus und Okkultismus seiner Zeit, w: Gabriel von Max. Malerstar, Darwinist, Spiritist, ed. J.A. Birnie Danzker, katalog wystawy, Frye Art Museum, Seattle 2011, s. 194–195.
9. J.A. Birnie Danzker, Be-tailed Cousins and Phantasms of the Soul, w: Gabriel von Max. Malerstar, Darwinist, Spiritist, ed. J.A. Birnie Danzker, katalog wystawy, Frye Art Museum, Seattle 2011, s. 35–36.
10. R. De Bont, The Creation of Prehistoric Man: Aimé Rutot and the Eolith Controversy, 1900–1920, „Isis” 2003, vol. 94, nr 4, s. 607.
11. J. Browne, Darwin o powstawaniu gatunków. Biografia, przeł. P. Jastrzębiec, Warszawa 2008, s. 88.
12. J. Crary, Techniques of the Observer: On Vision and Modernity in the Nineteenth Century, Cambridge–London 1992, s. 132–133.
13. J. Crary, Zawieszenia percepcji. Uwaga, spektakl i kultura nowoczesna, przeł. Ł. Zaremba, I. Kurz, Warszawa 2009, s. 311–349.
14. K. Darwin, O pochodzeniu człowieka, przeł. M. Ilecki, Warszawa 2009, s. 92.
15. K. Darwin, O wyrazie uczuć u człowieka i zwierząt, przeł. Z. Majlert, K. Zaćwilichowska, przedm. W. Szewczuk, Warszawa 1988, s. 164.
16. A. Filip, R. Musil, Ein wahrer Homunkulus in der Tierwelt: Gabriel von Max’ Affenbilder, „Umění. Časopis Ústavu dějin umění Akademie věd České republiky” 2010, nr 58, s. 294–311
17. A. Filip, R. Musil, “From Christ – to an Orangutan”. Notes on the Thematic Range of the Work of Gabriel von Max, w: Gabriel von Max, ed. J.A. Birnie Danzker, katalog wystawy, Frye Art Museum, Seattle 2011, s. 68.
18. S.J. Gould, Biolog w hołdzie Myszce Miki, w: tegoż, Niewczesny pogrzeb Darwina. Wybór esejów, wyb., przedm. i przyp. A. Hoffman, przeł. N. Kancewicz-Hoffman, Warszawa 1999, s. 261.
19. A. Gottdang, „Vom Schalle geweckte Träume”. Gabriel von Max und die Musik, w: Gabriel von Max. Malerstar, Darwinist, Spiritist, hrsg. K. Althaus, H. Friedel, (katalog wystawy) Städtische Galerie im Lenbachhaus und Kunstbau, München 2010, s. 56–63.
20. H. Perena, Bilder zu Goethes Faust, w: Gabriel von Max. Malerstar, Darwinist, Spiritist, hrsg. K. Althaus, H. Friedel, (katalog wystawy) Städtische Galerie im Lenbachhaus und Kunstbau, München 2010, s. 64–75.
21. A. Pieńkos, Okropności sztuki. Nowoczesne obrazy rzeczy ostatecznych, Gdańsk 2000, s. 129.
22. M. Poprzęcka, Akademizm, Warszawa 1989, s. 168.
23. G. Rosendahl, Die Urgeschichtliche Abteilung, w: Gabriel von Max. Malerstar, Darwinist, Spiritist, ed. J.A. Birnie Danzker, katalog wystawy, Frye Art Museum, Seattle 2011, s. 273.
24. W. Rosendahl, Zufall, Vorhersage und Glück. Die Stammesgeschichte des Menschen und die stetige Suche nach dem Missing Link, w: Gabriel von Max. Malerstar, Darwinist, Spiritist, ed. J.A. Birnie Danzker, katalog wystawy, Frye Art Museum, Seattle 2011, s. 278.
25. A. Scholz, Goethe’s Homunculus, „The German Quarterly” 1944, vol. 17, nr 1, s. 23–27.
26. H. Schwarz, Darwinism between Kant and Haeckel, „Journal of the American Academy of Religion” 1980, vol. 48, nr 4, s. 582.
27. P. Shipman, The Man who Found the Missing Link: Eugene Dubois and His Lifelong Quest to Prove Darwin Right, New York 2001, s. 165–180.
28. M. Sommer, Mirror, Mirror on the Wall: Neanderthal as Image and „Distortion” in Early 20th-Century French Science and Press, „Social Studies of Science” 2006, vol. 36, nr 2, s. 207–240.
29. G. Świtek, Darwin, darwinizm i kultura wizualna XIX wieku, „Teksty Drugie” 2011, nr 3, s. 64–82.
30. I. Tattersall, Dzieje człowieka od jego początków do IV tysiąclecia p.n.e., przeł. E.K. Suskiewicz, Warszawa 2010, s. 125, 178.
31. C. Treitel, A Science for the Soul: Occultism and the Genesis of the German Modern, Baltimore 2004, s. 111–115.
32. F. Uhlig, Gegenzauber. Gabriel von Max’ Interesse für Affen, w: Gabriel von Max. Malerstar, Darwinist, Spiritist, ed. J.A. Birnie Danzker, katalog wystawy, Frye Art Museum, Seattle 2011, s. 329.
33. J. Voss, Monkeys, Apes and Evolutionary Theory: From Human Descent to King Kong, w: Endless Forms: Charles Darwin, Natural Science and the Visual Arts, eds. D. Donald, J. Munro, Cambridge–New Haven–London 2009, s. 220.
34. R. Wagner, Tannhäuser i turniej śpiewaków w Wartburgu: opera romantyczna w 3 aktach, Warszawa 1901.

Zeszyt:

7

Strona pocz.:

311

Strona końc.:

321

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/octet-stream

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:69524 ; 2080-0851 ; 10.18318/wiekxix.2014.19

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.1269 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Towarzystwo Literackie im. Adama Mickiewicza

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego ; Działalność upowszechniająca naukę (DUN)

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2 paź 2020

Data dodania obiektu:

19 mar 2019

Liczba pobrań / odtworzeń:

1239

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/publication/83332

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji