RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Sociological contexts of literature

Creator:

Bazarnik, Katarzyna ORCID ; Barys, Arthur : Tł.

Date issued/created:

2016

Resource type:

Text

Subtitle:

Vol. 2 (2016) - Special Issue - English Edition

Publisher:

IBL PAN

Place of publishing:

Warszawa

Description:

21 cm ; Eng. text

Type of object:

Journal/Article

References:

1. L. Adrabińska-Pacuła et al., Po polsku. Literatura, język, komunikacja. Podręcznik do języka polskiego dla gimnazjum, kl. III (Warszawa: Wydawnictwa Szkolne PWN, 2011).
2. S. Balbus, “Zagłada gatunków,” in Polska genologia literacka, ed. D. Ostaszewska and R. Cudak (Warszawa: PWN, 2007).
3. A. Bawarshi, “The Ecology of Genre,” in Ecocomposition: Theoretical and Pedagogical Approaches, ed. S. I. Dobrin and Ch. R. Weisser (Albany: State University of NY Press, 2001).
4. K. Bazarnik, Joyce and Liberature (Prague: Litteraria Pragensia, 2011).
5. K. Bazarnik, “Liberatura, czyli o powstawaniu gatunków (literackich),” in Od liberatury do e-literatury, ed. E. Wilk and M. Górska-Olesińska (Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2011).
6. K. Bazarnik, “Liberatura: ikoniczne oka-leczenie literatury,” in Tekst-tura. Wokół nowych form tekstu literackiego i tekstu jako dzieła sztuki, ed. M. Gryglicka (Kraków: Korporacja Ha!art, 2005), 31–33.
7. K. Bazarnik Liberature. A Book-Bound Genre (Kraków: Wydawnictwo UJ, 2016).
8. K. Bazarnik, “Liberature: A New Literary Genre?,” in Insistent Images. Iconicity in Language and Literature, ed. E. Tabakowska et al. (Amsterdam–Philadelphia: John Benjamins, 2007).
9. K. Bazarnik and Z. Fajfer, Liberature (Kraków: Artpartner, 2005).
10. K. Bazarnik and Z. Fajfer, (O)patrzenie (Kraków: Korporacja Ha!art, 2003).
11. Ch. Bazerman, “Systems of Genres and the Enactment of Social Intentions,” in Genre and the New Rhetoric, ed. A. Freedman and P. Medway (London: Taylor & Francis, 1994; e-book 2005), 67-85.
12. Th. O. Beebee, The Ideology of Genre. A Comparative Study of Generic Instability (University Park: Pennsylvania State University Press, 1994).
13. P. Bourdieu, The Rules of Art: The Genesis and Structure of the Literary Field, trans. S. Emanuel (Stanford: Stanford University Press, 1995).
14. U. Eco, “Intertextual Irony and Levels of Reading,” in On Literature, trans. M. McLaughlin (Orlando: Harcourt, 2005), 222–223.
15. Z. Fajfer, “Ars numerandi,” in ten letters/ dwadzieścia jeden liter (Kraków: Korporacja Ha!art, 2010).
16. Z. Fajfer, “Liberatura. Aneks do słownika terminów literackich,” Dekada Literacka 5–6 (1999): 8–9; reprinted in Liberatura czyli literatura totalna. Teksty zebrane z lat 1999-2010 [Liberature or Total Literature], ed. and trans. K. Bazarnik (Kraków: Korporacja Ha!art, 2010), 23–28.
17. Z. Fajfer, “Liberum veto? Odautorski komentarz do tekstu Liberatura. Aneks do słownika terminów literackich,” in Tekst-tura. Wokół nowych form tekstu literackiego i tekstu jako dzieła sztuki, ed. M. Gryglicka (Kraków: Korporacja Ha!art, 2005).
18. Z. Fajfer and K. Bazarnik, Oka-leczenie (Kraków: prototype edition, 2000; Kraków: Korporacja Ha!art, 2009).
19. J. Frow, Genre (London-New York: Routledge, 2014).
20. M. Głowiński, “Gatunek literacki i problemy poetyki historycznej,” in Polska genologia literacka, ed. D. Ostaszewska and R. Cudak (Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007).
21. K. N. Hayles, Writing Machines (Cambridge, MA and London: MIT Press, 2002).
22. G. Jankowicz et al., Literatura polska po 1989 w świetle teorii Pierre’a Bourdieu. Raport z badań (Kraków: Korporacja Ha!art, 2014).
23. W. Kalaga, “Tekst hybrydyczny. Polifonie i aporie doświadczenia wizualnego,” in Kulturowe wizualizacje doświadczenia, ed. W. Bolecki and A. Dziadek (Warszawa: IBL and ”Centrum Międzynarodowych Badań Polonistycznych,” 2010).
24. H. Kenner, Flaubert, Joyce, and Beckett: The Stoic Comedians (Boston: Beacon Press, 1962).
25. D. Korwin-Piotrowska, Poetyka. Przewodnik po świecie tekstów (Kraków: Wydawnictwo UJ, 2011).
26. J. Kutnik, The Novel as Performance. The Fiction of Ronald Sukenick and Raymond Federman (Carbondale and Edwardsville: Southern Illinois University Press, 1986).
27. C. D. Malmgren, Fictional Spaces in the Modernist and Postmodernist American Novel (Lewisburg: Bucknell University Press, 1985).
28. H. Markiewicz, “Jeszcze o budowie dzieła literackiego w związku z artykułem prof. R. Ingardena,” Pamiętnik Literacki 2 (1964): 429–434.
29. H. Markiewicz, “Sposób istnienia i budowa dzieła literackiego,” Pamiętnik Literacki 2 (1962): 331–352.
30. G. Maziarczyk, The Novel as Book: Textual Materiality in Contemporary Fiction in English (Lublin: Wydawnictwo KUL, 2013).
31. J. J. McGann, The Textual Condition (Princeton: Princeton University Press, 1991).
32. D. F. McKenzie, Bibliography and the Sociology of Texts (Cambridge: Cambridge University Press, 1999).
33. D. F. McKenzie, “The Book as an Expressive Form,” in Bibliography and the Sociology of Texts (Cambridge: Cambridge University Press, 1999), 9-30.
34. C. Miller, “Genre as Social Action,” in Genre and the New Rhetoric, ed. A. Freedman and P. Medway (London: Taylor & Francis, 1994; e-book 2005).
35. L. Onak, “cierniste diody,” Techsty (2014), accessed February 1, 2015, http://techsty. art.pl/cierniste_diody/index.html.
36. A. Przybyszewska, Liberackość dzieła literackiego (Łódź: Wydawnictwo UŁ, 2015).
37. A. Przybyszewska, “Liberatura/Literatura totalna,” in Słownik rodzajów i gatunków literackich, ed. G. Gazda (Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012), 521–526.
38. R. Queneau, Sto tysięcy miliardów wierszy, trans. J. Gondowicz (Kraków: Korporacja Ha!art, 2008).
39. E. Ranocchi, “Liberatura między awangarda a tradycją. Bilans pierwszego dziesięciolecia,” in Od liberatury do e-literatury, ed. M. Górska-Olesińska (Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2012).
40. V. Shklovsky, “Art as Technique,” in Russian Formalist Criticism: Four Essays, trans. L. T. Lemon and M. J. Reis (Lincoln: University of Nebraska Press, 1965).
41. S. Skwarczyńska, “Problem ekspresywności czynników pozajęzykowych na gruncie wypowiedzenia ustnego i pisemnego,” in Wstęp do nauki o literaturze, vol. 2 (Warszawa: PAX, 1954).
42. Style współczesnej polszczyzny. Przewodnik po stylistyce polskiej, ed. E. Malinowska et al. (Kraków: Universitas, 2013).
43. J. Swales, Genre Analysis: English in Academic and Research Settings (Cambridge: Cambridge University Press, 1990).
44. K. de Tollenaere and J. Eerdrekens, “The Hybrid Book Genre of Word & Image Narratives: Results of an Artistic Research Project,” in Incarnations of Textual Materiality: From Modernism to Liberature, K. Bazarnik and I. Curyłło-Klag (Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishers, 2014).

Relation:

Teksty Drugie

Issue:

2

Start page:

223

End page:

241

Detailed Resource Type:

Article : original article

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:64457 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2016.en.2.15

Source:

IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link

Language:

eng

Language of abstract:

Rights:

Rights Reserved - Free Access

Terms of use:

Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms

Digitizing institution:

Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences

Original in:

Library of the Institute of Literary Research PAS

Access:

Open

Object collections:

Last modified:

Dec 13, 2022

In our library since:

Feb 13, 2018

Number of object content downloads / hits:

541

All available object's versions:

https://rcin.org.pl/publication/83932

Show description in RDF format:

RDF

Show description in RDFa format:

RDFa

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

Edition name Date
Bazarnik K. - Sociological contexts of literature Dec 13, 2022
×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information