21 cm ; Pol. text, eng. summary
1. Doležel, Lubomír, Heterocosmica. Fiction and possible worlds, Baltimore: The John Hopkins University Press 1998.
2. Frasca, Gonzalo, Simulation versus Narrative. Introduction to Ludology, w: The Video Game Theory Reader, red. Mark J. P. Wolf, Bernard. Perron i Mia Consalvo, New York, London: Routledge 2003, s. 221-35.
3. Herman, David, Storyworld, w: Routledge encyclopedia of narrative theory, red. David Herman, Manfred Jahn i Marie-Laure Ryan, London, New York: Routledge 2008, s. 569-70.
4. Hutcheon, Linda, Metafictional Implications for Novelistic Reference, w: On Referring in Literature, red. Anna Whiteside i Michael Issacharoff MBB437, Bloomington: Indiana University Press 1987, s. 1-13.
5. Hutcheon, Linda, Narcissistic Narrative. The Metafictional Paradox, Waterloo: Wilfrid Laurier University Press 2013.
6. Klastrup, Lisbeth, The Worldness of EverQuest. Exploring a 21st Century Fiction, „Game Studies” 2009, t. 9, nr 1 http://gamestudies.org/0901/articles/klastrup, par.1-43 [dostęp: 24.11.2016].
7. Kochanowicz, Rafał, Kulturotwórcza rola uniwersów fantastycznych na przykładzie gier komputerowych z serii "The Elder Scrolls", w: Literatura i kultura popularna: Badania, analizy, interpretacje, red. Anna Gemra, Wrocław: Pracownia Literatury i Kultury Popularnej oraz Nowych Mediów 2015, s. 203-16.
8. Kubiński, Piotr, Zagraj to jeszcze raz, Stanley. Mise en abyme oraz gra konwencją i narracją w grze "The Stanley Parable", „FA-Art” 2015, nr 1-2 (99-100), s. 156-173.
9. Kubiński, Piotr, Gry wideo. Zarys poetyki, Kraków: Universitas 2016.
10. Łebkowska, Anna, Między teoriami a fikcją literacką, Kraków: Universitas 2001.
11. Maj, Krzysztof M., Światotwórstwo w perspektywie narratologicznej, w: Literatura popularna, t. 2: Fantastyczne kreacje światów, red. Ewa Bartos i in. nr 3268, Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego 2014, s. 63-82.
12. Maj, Krzysztof M., Allotopie. Topografia światów fikcjonalnych, Kraków: Universitas 2015.
13. Maj, Krzysztof M., Czas światoodczucia. Imersja jako nowa poetyka odbioru, „Teksty Drugie” 2015, nr 3, s. 368-394.
14. Markiewicz, Henryk, Teoria literatury i badań literackich w latach 1918-1939, „Pamiętnik Literacki” 1979, t. 70, nr 2, s. 49-60.
15. Mendlesohn, Farah, Rhetorics of fantasy, Middletown: Wesleyan University Press 2008.
16. Nechvatal, Joseph, Towards an Immersive Intelligence, „Leonardo” 2001, t. 34, nr 5, s. 417-422.
17. Nünning, Ansgar, Narratology or Narratologies? Taking Stock of Recent Developments, Critique and Modest Proposals for Future Usages of the Term, w: What is Narratology? Questions and Answers Regarding the Status of a Theory, red. Tom Kindt i Hans-Harald Müller, Berlin, New York: Walter de Gruyter 2003, s. 239-75.
18. Nycz, Ryszard, Antropologia literatury - kulturowa teoria literatury - poetyka doświadczenia, „Teksty Drugie” 2007, nr 6, s. 34-50.
19. Ostrowicki, Michał, Człowiek w rzeczywistości elektronicznego realis. Zanurzenie, w: Wizje i re-wizje: Wielka księga estetyki w Polsce, red. Krystyna. Wilkoszewska, Kraków: Universitas 2007, s. 539-53.
20. Rajewsky, Irina O., Intermediality, Intertextuality, and Remediation. A Literary Perspective on Intermediality, „Intermédialités: Histoire et théorie des arts, des lettres et des techniques” 2005, nr 6, s. 43.
21. Ryan, M.-L., Transmedial Storytelling and Transfictionality, „Poetics Today” 2013, t. 34, nr 3, s. 361-388.
22. Ryan, Marie-Laure, Introduction, w: Narrative across Media: The Languages of Storytelling, red. Marie-Laure Ryan, Lincoln, London: University of Nebraska Press 2004.
23. Siuda, Piotr, Kultury prosumpcji. O niemożności powstania globalnych i ponadpaństwowych społeczności fanów, Warszawa: 2012.
24. Sławek, Tadeusz, Gdzie?, w: Oikologia: Nauka o domu, red. Tadeusz Sławek, Aleksandra Kunce i Zbigniew Kadłubek, Katowice: Stowarzyszenie Inicjatyw Wydawniczych 2013, s. 7-57.
25. Sławek, Tadeusz, Mapa domu, w: Oikologia: Nauka o domu, red. Tadeusz Sławek, Aleksandra Kunce i Zbigniew Kadłubek, Katowice: Stowarzyszenie Inicjatyw Wydawniczych 2013, s. 74-141.
26. Oikologia. Nauka o domu, red. Sławek, Tadeusz, Aleksandra Kunce i Zbigniew Kadłubek, Katowice: Stowarzyszenie Inicjatyw Wydawniczych 2013.
27. Sterczewski, Piotr, Czytanie gry. O proceduralnej retoryce jako metodzie analizy ideologicznej gier komputerowych, „Teksty Drugie” 2012, nr 6, s. 210-228.
28. Sterczewski, Piotr, Retoryka porażki. Semantyczne i perswazyjne funkcje przegranej w serious games, art games i grach głównego nurtu, „Homo Ludens” 2013, nr 1 (5), s. 23-36.
29. Thon, Jan-Noël, Transmedial Narratology and Contemporary Media Culture, Lincoln: University of Nebraska Press 2016.
30. Zgorzelski, Andrzej, Wymiar przestrzeni jako ekwiwalent genologiczny w ewolucji SF, w: Fantastyka, fantastyczność, fantazmaty, red. Anna Martuszewska, Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego 1994, s. 23-35.
oai:rcin.org.pl:66255 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2017.3.11
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Jan 24, 2023
Sep 26, 2018
2533
https://rcin.org.pl/publication/85809
Edition name | Date |
---|---|
Maj K. M. - Słowo gra znaczy świat. Przestrzeń gry wideo w kognitywnej teorii narracji | Jan 24, 2023 |
Kacprzyk, Janusz (1947– )
Mazurkiewicz, Adam