Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: "Czas wzbogacony" w późnej liryce Aleksandra Wata

Twórca:

Przymuszała, Beata

Data wydania/powstania:

2001

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Pamiętnik Literacki, Z. 1 (2001)

Wydawca:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

Streszcz. ang. ; Zadanie finansowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach programu Działalność upowszechniająca naukę 2018-2019: "Pamiętnik Literacki" – zwiększenie potencjału naukowego, poziomu umiędzynarodowienia i stopnia oddziaływania pisma przez efektywne upowszechnianie w Internecie

Bibliografia:

1. Th. W. Adorno, O tradycji. W: Sztuka i sztuki. Wybór esejów. Przeł. K. Krzemień-Ojak. Wybór i wstęp K. Sauerland. Warszawa 1990.
2. H. Arendt, Eichmann w Jerozolimie. Rzecz o banalności zła. Przeł. A. Szostakiewicz. Wyd. 2. Kraków 1987.
3. J. Błoński, Mikołaj Sęp Szarzyński a początki polskiego baroku. Wyd. 2, uzup. Kraków 1996.
4. J. Borowski, Męczennik własnej konwersji - świadectwo „porażonej" wiary. (O doświadczeniu sacrum w poezji Aleksandra Wata). „Roczniki Humanistyczne” 1993, t. 39/40 (1991/1992), z. 1, s. 19-45.
5. J. Brodski, Muza żałoby. Przeł. K. Tarnowska, A. Konarek. W: Śpiew wahadła. [Eseje]. „Zeszyty Literackie” 1996, nr 55, s. 26-37.
6. A. Cieński, Esencje jego czarne. „Odra” 1958, nr 4, s. 4.
7. P. Czapliński, Śmierć, czyli o niedoskonałości. W zb.: Czytanie Herberta. Red. P. Czapliński, P. Śliwiński, E. Wiegandt. Poznań 1995, s. 49-64.
8. K. Dybciak, Poetycka fenomenologia człowieka religijnego. (O twórczości Karola Wojtyły). W zb.: Sacrum w literaturze. Red. J. Gotfryd, M. Jasińska-Wojtkowska, S. Sawicki. Wyd.2. Lublin 1983, s. 149-166.
9. Th. S. Eliot, Tradycja i talent indywidualny. W: Szkice literackie. Red., wybór, przedm. i przypisy W. Chwalewik. Warszawa 1963.
10. M. Eustachiewicz, Z recepcji baroku w poezji polskiej po roku 1956. W zb.: Z badań nad polską tradycją literacką. Red. J. Łukasiewicz. Wrocław 1993, s. 7-63.
11. A. Fiut, Uwierzytelnić swą nieprzynależność. W zb.: Pamięć głosów. O twórczości Aleksandra Wata. Studia. Red. W. Ligęza. Kraków 1992, s. 17-32.
12. M. Głowiński, Medytacje. Hasło w: M. Głowiński, T. Kostkiewiczowa, A. Okopień-Sławińska, J. Sławiński, Słownik terminów literackich. Pod red. J. Sławiński. Wyd. 2, poszerz. i popr. Wrocław 1989, s. 296.
13. D. Gostyńska, Retoryka iluzji. Koncept w poezji barokowej. Warszawa 1991.
14. K. Grzybowska, Przeciwko przepisom . „Życie Literackie” 1958, nr 11, s. 8.
15. M. Heidegger, Hölderlin i istota poezji. Przeł. K. Michalski. „Twórczość” 1976, nr 5, s. 91-101.
16. Cz. Hernas, Dziedzictwo i analogie. „Znak” 1995, nr 7, s. 85-89.
17. F. Hölderlin, Wiersze. Wrocław 1982.
18. Z. Jarosiński, Literatura lat 1945-1975. Warszawa 1996.
19. W. Kopaliński, Słownik symboli. Warszawa 1991.
20. W. Kopaliński, Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych. Wyd. 20. Warszawa 1990.
21. M. Kozielski, Czerń, śmierć i ciemność. „NaGłos” 1991, nr 5, s. 27-46.
22. Z. Kubiak, Mitologia Greków i Rzymian. Warszawa 1997.
23. J. Kwiatkowski, Magia poezji. O poetach polskich XX wieku. Wybór M. Podraza-Kwiatkowska, A. Łebkowska. Posł. M. Stala. Kraków 1997.
24. A. Legeżyńska, Dom i poetycka bezdomność w liryce współczesnej. Warszawa 1996.
25. W. Ligęza, „Homo patiens” Aleksandra Wata. „Znak” 1991, nr 2, s. 17-24.
26. W. Ligęza, Poezja jako czytanie znaków. W zb.: Pamięć głosów. O twórczości Aleksandra Wata. Studia. Red. W. Ligęza. Kraków 1992, s. 7-15.
27. J. J. Lipski, Noc ciemna. „Twórczość” 1963, nr 4, s. 58-60.
28. G. E. R. Lloyd, Czas w myśli greckiej. Tł. B. Chwedeńczuk. W zb.: Czas w kulturze. Wybór, oprac., wstęp A. Zajączkowski. Warszawa 1988, s. 207-259.
29. J. Łukasiewicz, W Dwudziestoleciu. (O poezji Aleksandra Wata). „Pismo” 1981, nr 5/6, s. 9-24.
30. J. Łukasiewicz, „Wiersze śródziemnomorskie" - obrzęd ofiary. W: Oko poematu. Wrocław 1991.
31. H. Markiewicz, A. Romanowski, Skrzydlate słowa. Warszawa 1990.
32. W. Markowska, Mity Greków i Rzymian. Warszawa 1968.
33. T. Michałowska, Poetyka i poezja. Studia i szkice staropolskie. Warszawa 1982.
34. Cz. Miłosz, Piasek w klepsydrze. W: Ogród nauk. Lublin 1991.
35. A. Neher, Wizja czasu i historii w kulturze żydow skiej. W zb.: Tł. B. Chwedeńczuk. W zb.: Czas w kulturze. Wybór, oprac., wstęp A. Zajączkowski. Warszawa 1988, s. 261-290.
36. M. Olbromski, Czarodziejska kula. Inspiracje antyczne w powojennej liryce Aleksandra Wata. „Zeszyty Naukowe KUL” 1986, nr 3/4, s. 45-66.
37. J. Parandowski, Mitologia. Warszawa 1959.
38. G. Pattaro, Pojmowanie czasu w chrześcijaństwie. Tł. B. Chwedeńczuk. W zb.: Czas w kulturze. Wybór, oprac., wstęp A. Zajączkowski. Warszawa 1988, s. 291-329.
39. A. Pawełczyńska, Czas człowieka. Warszawa 1986.
40. J. Pieszczachowicz, Wygnaniec w labiryncie XX wieku. W: Wygnaniec w labiryncie XX wieku. Poetyckie rodowody z Dwudziestolecia. Kraków 1994.
41. K. Pietrych, Obraz natury w „Pieśniach wędrowca" Aleksandra Wata. „Prace Polonistyczne” 1992, t. 46 (1990), s. 73-87.
42. Pismo Święte Starego i Nowego Testamentu. W przekł. z języków oryginalnych. Oprac. Zespół Biblistów Polskich [...]. Biblia Tysiąclecia. Wyd. 3, popr. Poznań-Warszawa 1980.
43. M. Podraza-Kwiatkowska, Symbolizm i symbolika w poezji Młodej Polski. Teoria i praktyka. Wyd. 2. Kraków 1994.
44. S. Sawicki, Sacrum w literaturze. W zb.: Sacrum w literaturze. Red. J. Gotfryd, M. Jasińska-Wojtkowska, S. Sawicki. Wyd.2. Lublin 1983, s. 13-26.
45. Stary Testament. Historia zbawienia. Paryż 1987.
46. W. Tatarkiewicz, Historia filozofii. T. 1. Warszawa 1993.
47. J. Tischner, Wiązania nadziei. W: Świat ludzkiej nadziei. Wybór szkiców filozoficznych 1966-1975. Wyd. 3. Kraków 1994.
48. T. Tyczyński, Powrót Wata. „Krytyka” 1992, nr 39, s. 265-269.
49. D. Urbańska, Wiersz wolny. Próba charakterystyki systemowej. Warszawa 1995.
50. T. Venclova, Aleksander Wat obrazoburca. Przeł. J. Goślicki. Kraków 1997.
51. A. Wat, Antyzoil, albo rekolekcje na koniec roku. Cz. 2. „Kuźnica” 1948, nr 7, s. 3-5; 9.
52. A. Wat, Dziennik bez samogłosek. Oprac. K. Rutkowski. Warszawa 1990.
53. A. Wat, Mój wiek. Pamiętnik mówiony. Rozm. przepr. i przedm. Cz. Miłosz. Do druku przygot. L. Ciołkoszowa. T. 1-2. Warszawa 1990.
54. A. Wat, O przetłumaczalności utworów poetyckich. „Literatura na Świecie” 1983, nr 7, s. 322-336.
55. A. Wat, Poezje zebrane. Oprac. A. Micińska, J. Zieliński. Kraków 1992.
56. S. Weil, Świadomość nadprzyrodzona. Wybór myśli. Przeł. A. Olędzka-Frybesowa. Wyd. 3. Wybór i oprac. A. Wielowieyski. Warszawa 1996.
57. M. Wojdyło, Malarstwo i kolor w poezji Aleksandra Wata. „Ruch Literacki” 1985, nr 2, s. 109-125.
58. K. Zajas, Miłosz i filozofia. Kraków 1997.
59. J. Zieliński, Spowiedź syna królewskiego. „Twórczość” 1984, nr 3, s. 77-88.
60. I. Ziemiński, Śmierć Jezusa z Nazaretu. „Znak” 1994, nr 7, s. 83-95.
61. Z. Żygulski, Fryderyk Hölderlin (1770-1843). Wrocław 1964.

Zeszyt:

1

Strona pocz.:

137

Strona końc.:

159

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/octet-stream

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:123358 ; 0031-0514

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.280 ; IBL PAN, sygn. P.I.30 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol ; eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego ; Działalność upowszechniająca naukę (DUN)

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2 paź 2020

Data dodania obiektu:

6 maj 2020

Liczba pobrań / odtworzeń:

368

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/publication/86460

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji