@misc{Golczyńska-Grondas_Agnieszka_The_2016, author={Golczyńska-Grondas, Agnieszka}, volume={36}, copyright={Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony}, journal={Ethnologia Polona}, address={Warsaw}, howpublished={online}, year={2016}, publisher={Institute of Archaeology and Ethnology of Polish Academy of Sciences}, language={eng}, abstract={Artykuł, empirycznie osadzony w danych biograficznych, traktuje o praktykach społecznego wartościowania, stygmatyzacji oraz o tożsamości. Stygmatyzacja analizowana jest w tekście jako niewidzialna bariera dzieląca aktorów społecznych z niższych i wyższych warstw struktury społecznej. Kluczowym dla artykułu jest pojęcie stygmatyzującej pracy nad tożsamością, wygenerowane na podstawie wywiadów narracyjnych i biograficznych przeprowadzonych z dorosłymi wychowankami placówek opiekuńczo-wychowawczych z Łodzi i regionu łódzkiego. Pojęcie to przedstawione jest wraz z typologią stygmatyzującej pracy nad tożsamością dokonywanej wobec narratorów. W ostatniej części tekstu przedstawiono przykład stygmatyzacji określony mianem klątwy instytucjonalnej}, title={The Invisible Barrier: Formative Practices – The Example of Stigmatising Identity Work in a Marginalised Collectivity}, type={Tekst}, URL={http://rcin.org.pl/iae/Content/61300/PDF/WA308_80391_P368_The-Invisible-Barrie_I.pdf}, keywords={stygmatyzująca praca nad tożsamością, niewidzialna bariera, klątwa instytucjonalna, wychowankowie domów dziecka, ośrodki opiekuńczo-wychowawcze}, }