RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Po co taniec?

Creator:

Nabokina, Anastasia ORCID

Date issued/created:

2020

Resource type:

Text

Subtitle:

Teksty Drugie Nr 2 (2020)

Publisher:

IBL PAN

Place of publishing:

Warszawa

Description:

21 cm ; Pol. text, eng. summary

References:

1. D. Arasse, Ciało, wdzięk, wzniosłość, przeł. T. Stróżyński, w: Historia ciała, t. 1: Od renesansu do oświecenia, red. G. Vigarello, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2011, s. 381-439.
2. S. Banes, Terpsychora w tenisówkach. Taniec post-modern, przeł. A. Grabowski, J. Majewska, PWM, Kraków 2013.
3. E. Barba, Canoe z papieru. Traktat o Antropologii Teatru, przeł. L. Kolankiewicz, D. Wiergowska-Janke, Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Wrocław 2007.
4. J. Bauer, Empatia. Co potrafią lustrzane neurony, przeł. M. Guzowska-Dąbrowska, PWN, Warszawa 2008.
5. G. Deleuze, Logika wrażenia, przeł. M. Kędzierski, "Kwartalnik Artystyczny" 2005 nr 4 (48), s. 80-101.
6. S. Freud, Poza zasadą przyjemności, przeł. J. Prokopiuk, PWN, Warszawa 1997.
7. A. Friedberg, Wirtualne okno. Od Albertiego do Microsoftu, przeł. A. Rejniak-Majewska, M. Pabiś- Orzeszyna, Oficyna naukowa, Warszawa 2012.
8. S. Frydrysiak, Taniec w sprzężeniu nauk i technologii. Nowe perspektywy w badaniach tańca, Przypis, Instytut Muzyki i Tańca, Łódź-Warszawa 2017.
9. G. W. F. Hegel, Wykłady o estetyce. Wstęp do estetyki, przeł. J. Grabowski, A. Landman, PWN, Warszawa 1964.
10. W. Klimczyk, Wirus mobilizacji. Taniec a kształtowanie się nowoczesności (1455-1795), t. 1 i 2, UNIVERSITAS, Kraków 2015.
11. F. Nietzsche, Tako rzecze Zaratustra, przeł. W. Berent, Wydawnictwo TENET, Gdynia 1991.
12. F. Nietzsche, Narodziny tragedii albo Grecy i pesymizm, przeł. B. Baran, "Aletheia", Warszawa 2009.
13. F. Nietzsche, Zmierzch bożyszcz, czyli jak filozofuje się młotem, przeł. S. Wyrzykowski, Vis-à-vis/Etiuda, Kraków 2011.
14. N. Pellegrin, Ciało pospólstwa, pospolite zwyczaje ciała, przeł. T. Stróżyński, w: Historia ciała, t. 1: Od renesansu do oświecenia, red. G. Vigarello, słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2011, s. 99-148.
15. J.-M. Pradier, Ciało widowiskowe. Etnoscenologia sztuk widowiskowych, przeł. K. Bierwiaczonek, PWN, Warszawa 2012.
16. G. Ryle, Knowing How and Knowing That, Proceedings of the Aristotelian Society, New Series, Vol. 46 (1945 - 1946), pp. 1-16. DOI
17. M. Sheets-Johnstone, Ruch - podstawa realności świata, przeł. K. Zieliński, w: Strategie choreograficzne. Nowe perspektywy, red. T. Ciesielski, M. Bartosiak, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Instytut Muzyki i Tańca, Łódź-Warszawa 2017, s. 47-61. DOI
18. Л. Д. Блок, Классический танец. История и современность., «Искусство», Москва 1987.

Relation:

Teksty Drugie

Issue:

2

Start page:

201

End page:

214

Detailed Resource Type:

Article : original article

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:204264 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2020.2.14

Source:

IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Creative Commons Attribution BY 4.0 license

Terms of use:

Copyright-protected material. [CC BY 4.0] May be used within the scope specified in Creative Commons Attribution BY 4.0 license, full text available at: ; -

Digitizing institution:

Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences

Original in:

Library of the Institute of Literary Research PAS

Projects co-financed by:

Operational Program Digital Poland, 2014-2020, Measure 2.3: Digital accessibility and usefulness of public sector information; funds from the European Regional Development Fund and national co-financing from the state budget.

Access:

Open

Object collections:

Last modified:

Apr 11, 2023

In our library since:

Aug 2, 2021

Number of object content downloads / hits:

596

All available object's versions:

https://rcin.org.pl/ibl/publication/240112

Show description in RDF format:

RDF

Show description in RDFa format:

RDFa

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

Edition name Date
Nabokina A. - Po co taniec? Apr 11, 2023
×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information