Projekty RCIN i OZwRCIN

Obiekt

Tytuł: Polonistyka chaotyczna? Rec.: Marek Pieniążek, Polonistyka performatywna. O humanistycznych technologiach wytwarzania światów. Kraków(2018)

Twórca:

Kuczkowski, Andrzej ORCID

Data wydania/powstania:

2022

Typ zasobu:

Tekst

Inny tytuł:

Pamiętnik Literacki: Z. 1 (2022)

Wydawca:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Miejsce wydania:

Warszawa

Opis:

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury ; Streszcz. ang.

Bibliografia:

1. N. Baillargeon, Krótki kurs samoobrony intelektualnej. Przeł. B. Baran. Pruszków 2011.
2. M. Borowski, M. Sugiera, Sztuczne natury. Performanse technonauki i sztuki. Kraków 2016.
3. A. Burzyńska, Dekonstrukcja, polityka i performatyka. Kraków 2013.
4. M. Carlson, Performans. Przeł. E. Kubikowska. Red. nauk. wyd. pol. T. Kubikowski. Warszawa 2007.
5. I. Czaja-Chudyba, Myślenie krytyczne w kontekstach edukacji wczesnoszkolnej – uwarunkowania nieobecności. Kraków 2013.
6. E. Fischer-Lichte, Estetyka performatywności. Przeł. M. Borowski, M. Sugiera. Kraków 2008.
7. A. Gall, Humanizm performatywny. Polemika z filozofią w praktyce literackiej Witolda Gombrowicza. Przeł. G. Sowinski. Kraków 2011.
8. T. Garstka, Psychopedagogiczne mity. Jak zachować naukowy sceptycyzm w edukacji i wychowaniu. Warszawa 2016.
9. A. Giddens, Nowoczesność i tożsamość. „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności. Przeł. A. Szulżycka. Warszawa 2001.
10. J. Jarzębski, Interpretacja w edukacji polonistycznej. W zb.: Przyszłość polonistyki. Koncepcje – rewizje – przemiany. Red. A. Dziadek, K. Kłosiński, F. Mazurkiewicz. Katowice 2013, s. 77-81.
11. K. Kasperek, Self-publishing – zarys najważniejszych problemów. „Sztuka Edycji” 2016, nr 2, s. 91–101. DOI
12. A. Kisielewicz, Logika i argumentacja. Praktyczny kurs krytycznego myślenia. Warszawa 2017. DOI
13. A. Krajewska, Dramatyczna teoria literatury. Zarys problematyki. Poznań 2009.
14. J. McKenzie, Performuj albo... Od dyscypliny do performansu. Przeł. T. Kubikowski. Kraków 2011.
15. Performans, performatywność, performer. Próby definicji i analizy krytyczne. Red. E. Bal, W. Świątkowska. Kraków 2013.
16. Performatyka. Terytoria. Red. E. Bal, D. Kosiński. Kraków 2017.
17. M. Pieniążek, Uczeń jako aktor kulturowy. Polonistyka szkolna w warunkach płynnej nowoczesności. Kraków 2013.
18. R. Schechner, Performatyka. Wstęp. Przeł. T. Kubikowski. Red. przekł. M. Rochowski. Wrocław 2006.
19. M. Świetlicki, Autobiografia. Nieprzysiadalność. Rozmawia R. Księżyk. Kraków 2017.
20. J. Wachowski, Performans. Gdańsk 2011.
21. E. Wasilewska-Kamińska, Myślenie krytyczne jako cel kształcenia na przykładzie systemów edukacyjnych USA i Kanady. Warszawa 2016. DOI
22. E. Woźniak-Czech, Portret performatywny. Ślad, wymazywanie, nieobecność. Poznań 2018.
23. Zwrot performatywny w estetyce. Red. L. Bieszczad. Kraków 2013.

Zeszyt:

1

Strona pocz.:

258

Strona końc.:

266

Szczegółowy typ zasobu:

Recenzje

Format:

application/octet-stream

Identyfikator zasobu:

oai:rcin.org.pl:234313 ; 0031-0514 ; 10.18318/pl.2022.1.21

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.280 ; IBL PAN, sygn. P.I.30 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol ; eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dostęp:

Otwarty

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

24 kwi 2023

Data dodania obiektu:

30 mar 2022

Liczba pobrań / odtworzeń:

102

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://rcin.org.pl/ibl/publication/271421

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie RDFa:

RDFa

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji