Struktura obiektu
Tytuł:

Motywy muzyczne w twórczości Brunona Schulza

Inny tytuł:

Pamiętnik Literacki: Z. 1 (2023)

Twórca:

Skrzypczyk, Aleksandra ORCID

Wydawca:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Miejsce wydania:

Warszawa

Data wydania/powstania:

2023

Opis:

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury ; Streszcz. ang.

Temat i słowa kluczowe:

muzyka ; literatura ; Dwudziestolecie międzywojenne ; Bruno Schulz ; Sklepy cynamonowe

Bibliografia:

1. A. Armstrong, Pipe Organs as Metaphors: Voices of Times and Traditions. Na stronie: https://www.albany.edu/piporg-l/FS/aa.html (data dostępu: 2 II 2018).
2. Barrel Organ. Hasło w: A Dictionary of Music and Musicians. T. 1. Ed. G. Grove. London 1879.
3. Canzona. Hasło w: The New Grove Dictionary of Music and Musicians. Ed. S. Sadie, J. Tyler. London 2001.
4. P. Dybel, Bruno Schulz i psychoanaliza. „Teksty Drugie” 2013, nr 6, s. 242-257.
5. P. Dybel, Sierpniowe inicjacje. Obrazy kobiet w „Sierpniu” Brunona Schulza. „Schulz/Forum” nr 3(2013), s. 7–20.
6. D. Ewen, American Popular Songs. New York 1966.
7. J. Ficowski, Regiony wielkiej herezji i okolice. Bruno Schulz i jego mitologia. Sejny 2002.
8. A. Frączkiewicz, F. Skołyszewski, Formy muzyczne. T. 2. Wyd. 3, fotooffset. Kraków 1988.
9. M. Głowiński, Muzyka w powieści. „Teksty” 1980, nr 2, s. 98-114.
10. M. Głowiński, Muzyka w powieści. W: Poetyka i okolice. Warszawa 1992.
11. J. Gondowicz, „Co grały katarynki Schulza?”. Na stronie: https://audycje.tokfm.pl/podcast/68762,Co-graly-katarynki-SchulzaI-co-laczy-walc-z-Titanica--i-Witkacego (data dostępu: 9 IX 2019).
12. J. Gondowicz, Co słychać. „Konteksty” 2019, nr 1/2, s. 499-500.
13. K. Górski, Muzyka w opisie literackim. W: Z historii i teorii literatury. Wrocław 1959.
14. A. Hejmej, Muzyczność dzieła literackiego. Wyd. 2, popr. Wrocław 2002.
15. A. Hejmej, Muzyka w literaturze. Antologia polskich studiów powojennych. Kraków 2002.
16. https:// hellopoetry.com/poem/15462/the-barrel-organ (data dostępu: 2 II 2018).
17. Instrumenty mechaniczne. Hasło w: Encyklopedia muzyki. Ilustrowana księga instrumentów muzycznych i wielkich kompozytorów. Oprac. M. Wade-Matthews, W. Thompson. Przeł. B. Gutowska-Nowak. Warszawa 2007.
18. J. Jarzębski, Schulz. Wrocław 1999.
19. W. Kamiński, Instrumenty muzyczne na ziemiach polskich. Zarys problematyki rozwojowej. Kraków 1971.
20. K. Kozłowski, Opera i dramat muzyczny. Szkice. Poznań 2006.
21. B. Łęchota, „Chwila”. Gazeta Żydów lwowskich. Na stronie: http://www.lwow.com.pl/rocznik/chwila.html (data dostępu: 6 II 2018).
22. T. Mann, Doktor Faustus. Żywot niemieckiego kompozytora Adriana Leverkühna, opowiedziany przez jego przyjaciela. Przeł. M. Kurecka, W. Wirpsza. Wyd. 2. Warszawa 1962.
23. S. N-owa, Wrażenia z wystawy. (Wystawa obrazów Brunona Schulza). „Świt. Organ Urzędników Naftowych w Borysławiu” 1921, nr 6.
24. S. Orgelbrand, Wagner. Hasło w: Encyklopedia powszechna. T. 15. Warszawa 1903.
25. W. Panas, Bruno od Mesjasza. Rzecz o dwóch ekslibrisach oraz jednym obrazie i kilkudziesięciu rysunkach Brunona Schulza. Lublin 2001.
26. W. Panas, Sąd Ostateczny. O jednym ekslibrisie Brunona Schulza. „Roczniki Humanistyczne” 1998, z. 1, s. 449-466, 692.
27. T. Peiper, Miasto. Masa. Maszyna. „Zwrotnica” 1922, nr 2.
28. S. Pomer, Rachela i katarynka. „Chwila” 1929, nr z 11 III.
29. E. Prokop-Janiec, Polish-Jewish Literature in the Interwar Years. New York 2003.
30. S. Prószyński, Blaski i cienie dziejów katarynek. W: Świat mechanizmów grających. Warszawa 1994.
31. B. Prus, Opowiadania i nowele. Wybór. Oprac. T. Żabski. BN I 291. Wrocław 2009.
32. R. M. Rilke, Malte. Pamiętniki Malte-Lauridsa Brigge. Przeł. W. Hulewicz. Wstęp M. Jastrun. Wyd. 2. Warszawa 1979.
33. S. Rosiek, Adela. Hasło: w Słownik schulzowski. Oprac., red. W. Bolecki, J. Jarzębski, S. Rosiek. Wyd. 2. Gdańsk 2006, s. 13-14.
34. S. Rosiek, Radość indeksowania („Sklepów cynamonowych” i nie tylko). „Schulz/Forum” nr 13 (2019), s. 155–171. DOI
35. S. Rosiek, Schulz fizjonomista. W: Teatr pamięci Brunona Schulza. Red. J. Ciechowicz, H. Kasjaniuk. Gdynia 1993.
36. F. Scher, A. Włast, Katarynka. Na stronie: https://staremelodie.pl/piosenka/1120/Katarynka (data dostępu: 6 II 2018).
37. S. P. Scher, Thomas Mann’s „Verbal Score”: Adrian Leverkühn’s Symbolic Confession. W: Word and Music Studies: Essays on Literature and Music (1967–2004). Ed. W. Bernhart, W. Wolf. Amsterdam – New York 2004.
38. M. Szeląg, Kataryniarz Brunona Schulza. W zb.: W ułamkach zwierciadła... Bruno Schulz w 110 rocznicę urodzin i 60 rocznicę śmierci. Red. M. Kitowska-Łysiak, W. Panas. Lublin 2003, s. 363-374.
39. B. Schulz, Księga obrazów. Zebrał, oprac., komentarzami opatrzył J. Ficowski. Gdańsk 2012.
40. T. Szulc, Muzyka w dziele literackim. Warszawa 1937.
41. B. Schulz, Opowiadania. – Wybór esejów i listów. Wstęp, oprac. J. Jarzębski. BN I 264. Wrocław 1989.
42. B. Schulz, Sklepy cynamonowe. W: Dzieła zebrane. T. 2. Wstęp, oprac. J. Jarzębski. Dodatek krytyczny S. Rosiek. Oprac. język. M. Ogonowska. Gdańsk 2019.
43. B. Schulz, Szkice krytyczne. Koncepcja edytorska W. Bolecki. Koment., przypisy M. Wójcik. Oprac. język. P. Sitkiewicz. Dzieła zebrane. T. 7. Gdańsk 2017.
44. Schulz Forum. Kalendarz życia, twórczości i recepcji Brunona Schulza, http://www.schulzforum.pl/pl/szukaj/wiedeń (data dostępu: 7 II 2018).
45. B. Sienkiewicz, J. Sienkiewicz-Wilowska, Motyw szaleństwa w opowiadaniach Brunona Schulza. Studium psychologiczno-literackie. „Poznańskie Studia Polonistyczne. Seria Literacka” nr 22(2013), s. 175–196. DOI
46. T. Skiba, Homunkulusy Brunona Schulza. „Schulz/Forum” nr 3(2013), s. 79–88.
47. A. Skrzypczyk, Bruno Schulz i muzyka. Próba biografii akustycznej pisarza. „Teksty Drugie” 2022, nr 2, 2, s. 329–343. DOI
48. B. Tarasiewicz, Mówię i śpiewam świadomie. Podręcznik do nauki emisji głosu. Kraków 2014.
49. P. Tomczok, Panmaskarada. Maski i maskowanie u Brunona Schulza. „Er(r)go. Teoria – Literatura – Kultura” 2018, nr 2, s. 35-48.
50. B. Vogel, Instrumenty muzyczne w kulturze Królestwa Polskiego. Przemysł muzyczny w latach 1815–1914. Kraków 1980.
51. S. Wysłouch, Ilustracja autorska – casus Brunona Schulza. „Teksty Drugie” 1992, nr 5, s. 116-122.
52. Z. Ziemann, „Wulgarna służąca” czy „niebieskooka akolitka domu”? Męskie i kobiece spojrzenie na Adelę w interpretacjach prozy Brunona Schulza. W zb.: Punkt widzenia w literaturze, kulturze i języku. Red. G. Borowski [i in.]. Kraków 2015, s. 93-100.

Zeszyt:

1

Strona pocz.:

163

Strona końc.:

191

Typ zasobu:

Tekst

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Format:

application/octet-stream

Identyfikator zasobu:

0031-0514 ; 10.18318/pl.2023.1.10

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.280 ; IBL PAN, sygn. P.I.30 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

pol ; eng

Prawa:

Prawa zastrzeżone - dostęp nieograniczony

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. Korzystanie dozwolone w zakresie określonym przez przepisy o dozwolonym użytku.

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dostęp:

Otwarty

×

Cytowanie

Styl cytowania: