Object structure
Title:

Postpamięć w występach poetyckich Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego

Subtitle:

Teksty Drugie Nr 3 (2024)

Creator:

Kremer, Aleksandra ORCID

Publisher:

IBL PAN

Place of publishing:

Warszawa

Date issued/created:

2024

Description:

Od 2002, nr 1/2 wyd.: Stowarzyszenie "Pro Cultura Litteraria" ; W dodatkowej numeracji ciągłej nr 54 dwukrotnie = 6 (1998) I 1 (1999) i brak 72 ; 21 cm ; Pol. text, eng. summary

Subject and Keywords:

Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki’s poetry ; postmemory ; Polish poetry ; vocal performance

References:

1. Bakuła B., Kolonialne i postkolonialne aspekty polskiego dyskursu kresoznawczego (zarys problematyki), „Teksty Drugie” 2006, nr 6, s. 11–33.
2. Bojarska K., Historia Zagłady i literatura (nie)piękna: Tworki Marka Bieńczyka w kontekście kultury posttraumatycznej, „Pamiętnik Literacki” 2008, nr 2, s. 89–106.
3. Bos P., Positionality and Postmemory in Scholarship on the Holocaust, „Women in German Yearbook: Feminist Studies in German Literature & Culture” 2003, nr 19, s. 50–74. DOI
4. Burszta A., Ktoś naprawdę wyjątkowy, rozmawiała A. Olszewska, tekst dostępny na stronie Biura Literackiego, https://www.biuroliterackie.pl/biblioteka/wywiady/ktos-naprawde-wyjatkowy/.
5. Chojnowski Z., Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki, czyli umykanie i przepracowywanie, „Akcent” 2017, nr 2, s. 120–123.
6. Chruślińska I., Sploty. O Ukraińcach z Polski rozmowy z Piotrem Tymą, Fundacja Terytoria Książki, Gdańsk 2023.
7. Dobrzyńska T., Pszczołowska L., Wiersz a recytacja, „Pamiętnik Literacki” 1982, nr 3-4, s. 261–284.
8. Grochowski P., Dziady. Rzecz o wędrownych żebrakach i ich pieśniach, Toruń 2009.
9. Hejmej A., Skryptoralność. Literatura w dobie społeczeństwa medialnego, Universitas, Kraków 2022.
10. Hirsch M., The Generation of Postmemory, „Poetics Today” 2008, Vol. 29, nr 1, s. 103–128. DOI
11. Hirsch M., The Generation of Postmemory: Writing and Visual Culture After the Holocaust, Columbia University Press, New York 2012.
12. Jurzysta M., O autorskiej recytacji Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego i jej wpływie na cichą, samodzielną lekturę jego wierszy, w: Problematyka tekstu głosowo interpretowanego (III), red. W. Sawrycki, P. Tański, D. Kaj, et al., Wydawnictwo Mado, Toruń 2010, s. 149–157.
13. Kononenko N., Ukrainian Minstrels: And the Blind Shall Sing, Armonk–London 1998.
14. Kowalik A., Literatura wobec pracy pamięci na przykładzie Oksany Włodzimierza Odojewskiego, „Teksty Drugie” 2020, nr 3, s. 303–317. DOI
15. Kremer A., The Sound of Modern Polish Poetry: Performance and Recording after World War II, Harvard University Press, Cambridge 2021. DOI
16. Kuliś E., Gente Ruthenus, Natione Polonus, czyli alienacja w centrum. O wierszach Tkaczyszyna-Dyckiego, „Czas Kultury” 2016, nr 4, s. 122–127.
17. Murav H., Holy Foolishness: Dostoevsky’s Novels and the Poetics of Cultural Critique, Stanford University Press, Stanford 1992.
18. Pietrych K., Tkaczyszyn-Dycki’s Continuous ‘Song About…’, „Acta Universitatis Lodziensis: Folia Litteraria Polonica” 2019, nr 1, s. 213–229. DOI
19. Pokarmy: Szkice o twórczości Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego, red. P. Śliwiński, WBPiCAK, Poznań 2012.
20. Potkański J., Dzieła literackie ostatniego dwudziestolecia – ankieta, „Tekstualia” 2022, nr 1, s. 191–196.
21. Prokop-Janiec E., „Moje miejsce jest w polszczyźnie”. Translingwalna wyobraźnia w poezji Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego, w: Poezja polska ostatnich dwustu lat. Odczytania i przekroje, red. A. Czabanowska-Wróbel, U. M. Pilch, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2022, s. 413–424.
22. Rosyjska szkoła stylistyki, red. M. R.. Mayenowa, Z. Saloni, PIW, Warszawa 1970.
23. Rothberg M., The Implicated Subject: Beyond Victims and Perpetrators, Stanford University Press, Stanford 2019. DOI
24. Snyder T., The Reconstruction of Nations: Poland, Ukraine, Lithuania, Belarus 1569-1999, Yale University Press, New Haven 2003.
25. Sobol E., Wątki ukraińskie w twórczości Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego, „Studia polsko-ukraińskie” 2022, nr 9, s. 216–230. DOI
26. Stańczyk E., Ukraine and Kresy in Tomasz Różycki’s Dwanaście stacji: Postcolonial analysis, „Zagadnienia Rodzajów Literackich” 2009, nr 1-2, s. 93–109.
27. Staśko M., Co twój dziadek robił w UPA?, „Elewator” 2017, nr 1, s. 150–153.
28. Surmiak-Domańska K., Czystka, Czarne, Wołowiec 2021.
29. Tabaszewska J., Powtórzenia i przynależności. Poezja Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego wobec pamięci, „Teksty Drugie” 2017 nr 2, s. 399–417. DOI
30. Tkaczyszyn-Dycki E., Ciało wiersza, Biuro Literackie, Stronie Śląskie 2021.
31. Tkaczyszyn-Dycki E., Dwie akcje, „Mały Format” 2018, nr 5, http://malyformat.com/2018/05/dwie-akcje/.
32. Tkaczyszyn-Dycki E., Dwie główne rzeki, WBPiCAK, Poznań 2019.
33. Tkaczyszyn-Dycki E., Dyrdymałki dla Tomasza albo wykręcać kota ogonem, „Dziennik Portowy” 2002, nr 6, s. 56–62.
34. Tkaczyszyn-Dycki E., Fragment widowiska, „Mały Format” 2021, nr 4-6, http://malyformat.com/2021/07/fragment-widowiska/.
35. Tkaczyszyn-Dycki E., Imię i znamię, Biuro Literackie, Wrocław 2011.
36. Tkaczyszyn-Dycki E., Kochanka Norwida, Biuro Literackie, Wrocław 2014.
37. Tkaczyszyn-Dycki E., Kochanka Norwida, wyd. 2, Biuro Literackie, Kołobrzeg 2023.
38. Tkaczyszyn-Dycki E., Nie dam ci siebie w żadnej postaci, Lokator, Kraków 2016.
39. Tkaczyszyn-Dycki E., Norwids Geliebte: Gedichte, przeł. M. Zgodzay, U. Wolf, Edition Korrespondenzen, Wien 2019.
40. Tkaczyszyn-Dycki E., Oddam wiersze w dobre ręce (1988–2010), Biuro Literackie, Wrocław 2010.
41. Tkaczyszyn-Dycki E., Posłaniec, „Twórczość” 2023, nr 4, s. 6.
42. Tkaczyszyn-Dycki E., Pójście za Norwidem: Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego za słowa łapie Anna Podczaszy, „Dziennik Portowy” 2000, nr 1, s. 115–118.
43. Tkaczyszyn-Dycki E., Skromne miejsce dla syna Hrudnychy, tekst dostępny na stronie Biura Literackiego, https://www.biuroliterackie.pl/biblioteka/recenzje/kazdym-wzgledem-notatki-wywiadu/.
44. Tomicki G., Poetyckie krążenie wokół „Das Ding”. Funkcje powtórzenia w poezji Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego, „Pamiętnik Literacki” 2014, nr 4, s. 123–135. DOI
45. Trusewicz S., Praktyki wykluczania, praktyki rehabilitacji. O gorszości i otwarciu na to, co inne w poezji Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego, „Białostockie Studia Literaturoznawcze” 2017, nr 10, s. 191–208. DOI
46. Utler A., Unabweisbare Freiheit – Zur Entwicklung von Sinn beim Hören von Gedichten, „Zeitschrift für Slavische Philologie” 2014, nr 1, s. 57–87.
47. Waligóra A., Dwa ciała poety. Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego lektura performatywna, „Przestrzenie Teorii” 2021, nr 35, s. 177–197. DOI

Relation:

Teksty Drugie

Issue:

3

Start page:

154

End page:

170

Resource type:

Text

Detailed Resource Type:

Article : original article

Resource Identifier:

0867-0633 ; 10.18318/td.2024.3

Source:

IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Creative Commons Attribution BY 4.0 license

Terms of use:

Copyright-protected material. [CC BY 4.0] May be used within the scope specified in Creative Commons Attribution BY 4.0 license, full text available at: ; -

Digitizing institution:

Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences

Original in:

Library of the Institute of Literary Research PAS

Projects co-financed by:

Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund

Access:

Open

×

Citation

Citation style: