Object structure
Title:

Głos pisarza jako znak tożsamości. Od etyki doekonomii, od jednostkowości do reprodukcji

Subtitle:

Teksty Drugie Nr 3 (2024)

Creator:

Antonik, Dominik ORCID

Publisher:

IBL PAN

Place of publishing:

Warszawa

Date issued/created:

2024

Description:

Od 2002, nr 1/2 wyd.: Stowarzyszenie "Pro Cultura Litteraria" ; W dodatkowej numeracji ciągłej nr 54 dwukrotnie = 6 (1998) I 1 (1999) i brak 72 ; 21 cm ; Pol. text, eng. summary

Subject and Keywords:

author ; voice ; fame ; economics ; identity ; audiobook ; commodification ; individuality

References:

1. Antonik D., Literatura i ekonomia afektywna. Autor do kochania, w: Pamięć i afekty, red. Z. Budrewicz, R. Sendyka, R. Nycz, Wydawnictwo IBL PAN, Warszawa 2014, s. 125–141. DOI
2. Barthes R., Przyjemność tekstu, przeł. A. Lewańska, Wydawnictwo KR, Warszawa 1997.
3. Barthes R., Przyjemność tekstu, przeł. A. Lewańska, Wydawnictwo KR, Warszawa 1997.
4. Barthes R., Ziarno głosu, przeł. J. Momro, „Teksty Drugie” 2015, nr 5, s. 229–237.
5. Connor S., Edison’s Teeth: Touching Hearing, w: Hearing Cultures. Essays on Sound, Listening and Modernity, red. V. Erlmann, Berg Publishers, Oxford–New York 2004, s. 153–172. DOI
6. Dolar M., A Voice and Nothing More, The MIT Press, Cambridge, MA 2006.
7. Dyer R., „A Star is Born” and the Construction of Authenticity, w: Stardom: Industry of Desire, red. Ch. Gledhill, Routledge, London 1991.
8. Foucault M., Kim jest autor?, przeł. M.P. Markowski, w: idem, Szaleństwo i literatura. Powiedziane, napisane, red., wyb. i oprac. T. Komendant, posłowie M.P. Markowski, przeł. B. Banasiak, T. Komendant, M. Kwietniewska et al., Fundacja Aletheia, Warszawa 1999, s. 199–219.
9. Gaines J.M., „These Boots Are Made for Walkin”: Nancy Sinatra and the Goodyear Tire Sound-Alike, w: eadem, Contested Culture: The Image, the Voice, and the Law, University of North Carolina Press, Chapel Hill–London 1991, s. 105–142.
10. Heding T., Knudtzen Ch.F., Bjerre M., Brand Management: Research, Theory and Practice, Routledge, Oxon–New York 2009. DOI
11. Knox S.L., Hearing Hardy, Talking Tolstoy: The Audiobook Narrator’s Voice and Reader Experience, w: Audiobooks, Literature, and Sound Studies, red. M. Rubery, Routledge, New York–London 2011, s. 127–142.
12. Kreilkamp I., Voice and the Victorian Storyteller, Cambridge University Press, Cambridge 2005. DOI
13. Lagaay A., Between Sound and Silence: Voice in the History of Psychoanalysis, „E-pisteme” 2008, nr 1, s. 53–62.
14. Lash S., Lury C., Globalny przemysł kulturowy. Medializacja rzeczy, przeł. J. Majmurek, R. Mitoraj, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2011.
15. Moran J., Star Authors: Literary Celebrity in America, Pluto Press, London 2000.
16. Rubery M., Introduction. Talking Books, w: Audiobooks, Literature, and Sound Studies, red. M. Rubery, Routledge, New York–London 2011. DOI
17. Rubery M., Play It Again, Sam Weller: New Digital Audiobooks and Old Ways of Reading, „Journal of Victorian Culture” 2008, vol. 13, nr 1, s. 58–79. DOI

Relation:

Teksty Drugie

Issue:

3

Start page:

276

End page:

294

Resource type:

Text

Detailed Resource Type:

Article : original article

Resource Identifier:

0867-0633 ; 10.18318/td.2024.3

Source:

IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Creative Commons Attribution BY 4.0 license

Terms of use:

Copyright-protected material. [CC BY 4.0] May be used within the scope specified in Creative Commons Attribution BY 4.0 license, full text available at: ; -

Digitizing institution:

Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences

Original in:

Library of the Institute of Literary Research PAS

Projects co-financed by:

Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund

Access:

Open

×

Citation

Citation style: