Pamiętnik Literacki: Z. 3 (2024)
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
1. Adamska-Kijko, Magdalena (2017): Pamięć zredagowana. Redaction paintings Jenny Holzer, „Czas Kultury” nr 3 [online], https://czaskultury.pl/wp-content/uploads/woocommerce_uploads/2021/03/161-175_MAdamskaKijko_PamiecZredagowana_CzasKultury_3_2017-y2pblq.pdf
2. Adorno, Theodor (1994): Teoria estetyczna, przeł. K. Krzemień, Warszawa: PWN.
3. Banner, Fiona (1998): Car Chases (Buillit) https://onlineonly.christies.com/s/modern-british-art-online/fiona-banner-b-1966-3/49091
4. Barthes, Roland (1997): Przyjemność tekstu, przeł. A. Lewańska, Warszawa: Wydawnictwo KR.
5. Barthes, Roland (2006): Retoryka obrazu, przeł. Z. Kruszyński, w: Ut pictura poesis, red. M. Skwara, S. Wysłouch, Gdańsk: Wydawnictwo Słowo Obraz Terytoria.
6. Barthes, Roland (1970): Literatura i znaczenie, przeł. J. Lalewicz, w: tegoż, Mit i znak. Eseje, wybór J. Błoński, Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
7. Bazin, André (2012): Ontologia obrazu fotograficznego, przeł. B. Michałek, w: Fotospołeczeństwo. Antologia tekstów z socjologii wizualnej, red. M. Bogunia-Borowska, P. Sztompka, Kraków: Wydawnictwo Znak.
8. Boehm, Gotfried (2014): Opis obrazu. O granicach obrazu i języka, przeł. M. Łukasiewicz [w:] tegoż, O obrazach i widzeniu. Antologia tekstów, red. D. Kołacka, Kraków: Wydawnictwo Universitas.
9. Brown, Neal (2006): Tracey Emin, Tate Publishing.
10. Brunet, François (2009): Photography and Literature, London: Reaktion Books.
11. Clark, Timothy James (2006): In Conversation. T. J. Clark with Kathryn Tuma, „Brooklynrail” [online] https://brooklynrail.org/2006/11/art/tj-clark
12. Cotton, Charlotte (2010): Fotografia jako sztuka współczesna, przeł. M. Buchta, P. Nowakowski, P. Paliwoda, Kraków: Wydawnictwo Universitas.
13. Eco, Umberto (1972): Pejzaż semiotyczny, przeł. A. Weinsberg, Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
14. Flusser, Vilém (2018): Obraz i tekst, w; tegoż, Kultura pisma. Z filozofii słowa i obrazu, przeł. P. Wiatr, Warszawa: Wydawnictwo Aletheia.
15. Karpowicz, Agnieszka (2010): Wizualność-piśmienność. Wybrane funkcje pisma w sztuce plastycznej XX wieku, w: Antropologia pisma. Od teorii do praktyki, red. P. Artières, P. Rodak, Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
16. Koszowy, Marta (2014): Słowo w kadrze: literatura i fotografia: fotografia i literatura, „Rocznik Komparatystyczny” nr 5, s. 249-263.
17. Kujawa, Dawid (2017): Podłapać trop hyle, „Mały Format”, nr 1.
18. Malek, Natalia (2017): Kord, Poznań: Wydawnictwo Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej i Centrum animacji Kultury w Poznaniu.
19. Michałowska, Marianna (2012): Foto-teksty. Związki fotografii z narracją, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.
20. Mitchell, William John Thomas (2022): Słowo i obraz, przeł. S. Herczyńska, „Teksty Drugie”, nr 1, s. 138-151.
21. Morley, Simon (2003): Writing on the wall. Word and image in modern art, Berkeley, Los Angeles: University of California Press.
22. Moxley, Keith (2012) Studia wizualne a zwrot ikoniczny, przeł. M. Korzewski, s. w: Fotospołeczeństwo. Antologia tekstów z socjologii wizualnej, red. M. Bogunia-Borowska, P. Sztompka, Kraków: Wydawnictwo Znak.
23. Nowacka, Sonia (2017): Wziąć żart na poważnie i iść z nim na wojnę, „ArtPapier” nr 15-16.
24. Oddany do użytku. Z Natalią Malek rozmawiają Marta Szczotka i Anna Kałuża, (2018), „Śląskie Studia Polonistyczne”, nr 1, s. 181-190.
25. Punkty wyjścia. Z Ewą Zarzycką o sztuce performansu, rysunkach i tekstach w transmedialnym archiwum rozmawiają Marta Baron-Milian i Aleksander Wójtowicz (2022), „Śląskie Studia Polonistyczne”, nr 1. https://journals.us.edu.pl/index.php/SSP/article/view/13466
26. Sekula, Allan (2010): Demontaż modernizmu. Ponowne odkrycie dokumentu (notatki o polityce reprezentacji), w: tegoż, Społeczne użycie fotografii, red. K. Lewandowska, przeł. K. Pijarski, Warszawa: Zachęta Narodowa Galeria Sztuki i Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
27. Skurtys, Jakub; Malek, Natalia (2017): Powiązania. „ArtPapier”, nr 15–16.
28. Szlachetny język malarstwa. Rozmowa z Jadwigą Sawicką (2018) „Magazyn Szum”, 02.11.2018 [online] https://magazynszum.pl/szlachetny-jezyk-malarstwa/
29. Trzeciak, Katarzyna (2018): Wiersz, czyli sytuacja rzeźbiarska. O materialności Kordu Natalii Malek, „Śląskie Studia Polonistyczne”, nr 1, s. 191-200. [online:] https://journals.us.edu.pl/index.php/SSP/article/view/8676
30. Wilmański, Tomasz (2017): Książka (bez) słowa, w: Tekst wizualny jako forma metasztuki, red. D. Dąbrowska-Wojciechowska, M. Kaźmierczak, Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Malarstwa i Nowych Mediów Akademii Sztuki w Szczecinie.
oai:rcin.org.pl:242364 ; 0031-0514 ; 10.18318/pl.2024.3.6
IBL PAN, call no. P.I.280 ; IBL PAN, call no. P.I.30 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Oct 16, 2024
Oct 4, 2024
2
https://rcin.org.pl/ibl/publication/279184
Edition name | Date |
---|---|
Kałuża A. - Relacyjna i separacyjna praktyka twórcza. „Kord” Natalii Malek. | Oct 16, 2024 |
Kałuża, Anna