Struktura obiektu
Tytuł:

Emancipation, Representation, Censorship.

Inny tytuł:

Teksty Drugie Nr 1 (2025) - Special Issue - English Edition

Twórca:

Niziołek, Grzegorz ORCID

Wydawca:

IBL PAN

Miejsce wydania:

Warszawa

Data wydania/powstania:

2024

Opis:

21 cm ; Tekst ang., streszcz. ang.

Temat i słowa kluczowe:

emancypacja ; reprezentacja ; cenzura ; sztuka queerowa ; Fassbinder

Bibliografia:

1. Ahmed, S. “Open Forum Imaginary Prohibitions: Some Preliminary Remarks on the Founding Gestures of ‘the New Materialism.’” European Journal of Women’s Studies 15 (1) (2008). DOI
2. Barnett, D. Rainer Werner Fassbinder and the German Theatre. Cambridge University Press, 2005.
3. Bishop, C. Sztuczne piekła. Sztuka partycypacyjna i polityka widowni, trans. Jacek Staniszewski. Bęc Zmiana, 2015.
4. Brown, W. “Wounded Attachments.” Political Theory 21 (3) (1993). DOI
5. Butler, J. “Ethical Ambivalence.” In The Turn to Ethics, ed. M. Garber, B. Hanssen and R. L. Walkowitz. Taylor & Francis, 2000.
6. Critique and Postcritique, ed. Elizabeth S. Anker and R. Felski. Duke University Press, 2017.
7. Dąbrowski, J. and Demenko, A. Cenzura w sztuce polskiej po 1989 roku. Aspekty prawne. Szum, 2015.
8. Felski, R. The Limits of Critique. University of Chicago Press, 2015. DOI
9. Genet, J. Prisoner of Love, trans. Laurent Boyer. Wesleyan University Press, 1989.
10. Hardt, M. and Negri, A. Commonwealth. Belknap Press, 2009. DOI
11. Iser, W. “Representation: A Performative Act.” In The Aims of Representation, ed. Murray Krieger. Stanford University Press, 1987. DOI
12. Koselleck, R. The Practice of Conceptual History: Timing History, Spacing Concepts, trans. Todd S. Presner. Stanford University Press, 2002. DOI
13. Kosofsky Sedgwick, E. “Paranoid Reading and Reparative Reading, or: You’re So Paranoid You Probably Think This Text Is about You.” In E. Kosofsky Sedgwick, Touching Feeling. Duke University Press, 2003.
14. Laplanche J., and Pontalis, J. B. The Language of Psychoanalysis. Routledge, 2018.
15. LaValley, A. “The Gay Liberation of Rainer Werner Fassbinder: Male Subjectivity, Male Bodies, Male Lovers.” New German Critique 63 (1994). DOI
16. Love, H. Feeling Backward: Loss and the Politics of Queer History. Harvard University Press, 2007.
17. Markowski, M. P. “O reprezentacji.” In Kulturowa teoria literatury. Główne pojęcia i problemy, ed. Michał P. Markowski and Ryszard Nycz. Universitas, 2006.
18. Muñoz, J. E. Disidentifications: Queer of Color and the Performance Politics. University of Minnesota Press, 1999.
19. Phelan, P. “Tim Miller’s My Queer Body: An Anatomy in Six Sections.” Theater 24 (1993). DOI
20. Rancière, J. Estetyka jako polityka, trans. P. Mościcki, J. Kutyła. Krytyka Polityczna, 2007.
21. Weimann, R. “History, Appropriation, and the Uses of Representation in Modern Narrative.” in The Aims of Representation.

Czasopismo/Seria/cykl:

Teksty Drugie

Zeszyt:

1

Strona pocz.:

77

Strona końc.:

90

Typ zasobu:

Tekst

Szczegółowy typ zasobu:

Artykuł naukowy oryginalny

Identyfikator zasobu:

0867-0633 ; 10.18318/td.2025.en.1.5/

Źródło:

IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; kliknij tutaj, żeby przejść

Język:

ang

Język streszczenia:

eng

Prawa:

Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0

Zasady wykorzystania:

Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem: ; -

Digitalizacja:

Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk

Dofinansowane ze środków:

Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund

Dostęp:

Otwarty

×

Cytowanie

Styl cytowania: