Teksty Drugie: Humanistyka publiczna?
Od 2002, nr 1/2 wyd.: Stowarzyszenie "Pro Cultura Litteraria" ; W dodatkowej numeracji ciągłej nr 54 dwukrotnie = 6 (1998) I 1 (1999) i brak 72 ; 21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.
1. Dębski M., Flis J., MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym. Raport z badania dotyczącego zdrowia psychicznego, poczucia własnej wartości i sprawczości wśród młodych ludzi w Polsce, Fundacja UNAWEZA, Warszawa 2023.
2. Kaźmierczak J., Bulkowski K. (red.), Przeczytać i zrozumieć. Wyniki międzynarodowego badania osiągnięć czwartoklasistów w czytaniu – PIRLS 2021. Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2023.
3. Lausz, K. Wybór pism z metodyki literatury dla dla klas licealnych, Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, Warszawa 1964.
4. Paliga M., Raport. Badanie dobrostanu zawodowego nauczycieli, b.m.w., Wydawca Librus, marzec 2023. Pdf dostępny: https://portal.librus.pl/rodzina/artykuly/jak-czuja-sie-nauczyciele-twoich-dzieci-raport-z-badania#
5. Pirls 2016 International Results in Reading. https://pirls2016.org/pirls/school-climate/student-sense-of-belonging/index.html.
6. TIMSS 2019. Wyniki międzynarodowego badania osiągnięć czwartoklasistów w matematyce i przyrodzie, red. M. Sitek, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2020 https://pirls.ibe.edu.pl/wyniki-badan-timss/.
7. Let them Eat Diversity. On the politics of identity, Wywiad Bhaskara Sunkara z W. B. Michaelsem dostępny: http://jacobinmag.com/category/winter-2011/ .
8. M. Schulte-Markwort, Wypalone dzieci. O presji osiągnięć i pogoni za sukcesem, przeł. M. Guzowska, Wydawnictwo Dobra Literatura, Warszawa 2017.
9. Suleyman M., Bhaskar M., Nadchodząca fala, przeł. J. Hunia, Wydawnictwo Otwarte, Kraków 2024.
10. Wyzwania i problemy społeczeństwa w XXI wieku, t. 1, red. E. Chodźko. K. Talarek, Wydawnictwo Naukowe TYGIEL, Lublin 2020.
oai:rcin.org.pl:245824 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2025.3.10
IBL PAN, sygn. P.I.2524 ; click here to follow the link
Licencja Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Zasób chroniony prawem autorskim. [CC BY 4.0 Międzynarodowe] Korzystanie dozwolone zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0, której pełne postanowienia dostępne są pod adresem: ; -
Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Biblioteka Instytutu Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk
Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund
Sep 10, 2025
Sep 8, 2025
33
https://rcin.org.pl/ibl/publication/282507
| Edition name | Date |
|---|---|
| Janus-Sitarz A. - Polonistyczne praktyki oporu. Dyskusje o miejscu literatury w szkole | Sep 10, 2025 |
Hejmej, Andrzej
Kuczkowski, Andrzej
Wiśniewska, Lidia
Wiśniewska, Lidia Gołuński, Mirosław Urbanowicz, Marek
Shallcross, Bożena