RCIN and OZwRCIN projects

Object

Title: Stanisław Barańczak: widma poezji

Creator:

Skrendo, Andrzej ORCID

Date issued/created:

2014

Resource type:

Text

Subtitle:

Teksty Drugie Nr 2 (2014)

Publisher:

IBL PAN

Place of publishing:

Warszawa

Description:

21 cm ; Pol. text, eng. summary

Type of object:

Journal/Article

References:

1. S. Barańczak, Poezja i duch Uogólnienia: wybór esejów 1970-1995, Znak, Kraków 1996.
2. S. Barańczak, Tablica z Macondo, albo osiemnaście prób wytłumaczenia sobie i innym po co i dlaczego się pisze, „Aneks”, Londyn 1990.
3. P. Śliwiński, Melancholik pod krawatem, w: „Obchodzę urodziny z daleka…”. Szkice o Stanisławie Barańczaku, red. J. Dembińska-Pawelec, D. Pawelec, Wydawnictwo UŚ, Katowice 2007.
4. S. Barańczak, Nieufni i zadufani. Romantyzm i klasycyzm w młodej poezji lat sześćdziesiątych, Ossolineum, Wrocław–Warszawa 1971; Ironia i harmonia. Szkice o najnowszej literaturze lskiej, Czytelnik, Warszawa 1973; Etyka i poetyka. Szkice, Znak, Kraków 2009 (1979).
5. S. Barańczak, Przed i po. Szkice o poezji krajowej przełomu lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych, „Aneks”, Londyn 1988.
6. „Jestem pięknoduchem, estetą i parnasistą”. Rozmowa z Krzysztofem Biedrzyckim, w: S. Barańczak Zaufać nieufności. Osiem rozmów o sensie poezji 1990-1992, red. K. Biedrzycki, Biblioteka „NaGłosu” Wydawnictwo M, Kraków 1993.
7. „Poezja musi być wieczną czujnością”. Rozmowa z Piotrem Wierzchosławskim, w: Zaufać nieufności, s. 71.
8. A. Skrendo, „Wariatka” czyli dwa wybory Zbigniewa Herberta, „Pogranicza” 2008 nr 3.
9. J. Błoński, Miłosz jak świat, Znak, Kraków 1998.
10. Cz. Miłosz, Ziemia Ulro, Znak, Kraków 2000.
11. L. Kołakowski, Etyka bez kodeksu, w: tegoż: Kultura i fetysze. Eseje, PWN, Warszawa 2000.
12. Z. Herbert, Cz. Miłosz. Korespondencja, Zeszyty Literackie, Warszawa 2006.
13. M. Sarbiewski, O poincie i dowcipie, w: Wykłady poetyki. Praecepta poetica, przeł. i oprac. S. Skimina, Wrocław 1958.
14. Cowley, w: The lives of the poets. A selection, ed. R. Lonsdale, Oxford Univeristy Press, Oxford–New York 2009.
15. H. Bloom, Bloom’s classic critical views: John Donne and the metaphysical poets, Chelsea House Publications, New York 2008.
16. Arent van Nieukerken, Ironiczny konceptyzm. Nowoczesna polska poezja metafizyczna w kontekście anglosaskiego modernizmu, Universitas, Kraków 1998.
17. J. Derrida, Specters of Marx, transl. P. Kamuf, Routledge, London–New York, 1994.
http://dx.doi.org/10.2307/2082990
18. L. Kołakowski, Bóg nam nic nie jest dłużny. Krótka uwaga o religii Pascala i duchu jansenizmu, przeł. I. Kania, Znak, Kraków 1994.
19. Mary Arshagouni Papazian, The Augustinian Donne: how a „Second S. Augustine”? w tomie John Donne and the Protestant Reformation: new perspectives, ed. M. Arshagouni Papazian, Wayne State University Press, Detroit, Michigan 2003.

Relation:

Teksty Drugie

Issue:

2

Start page:

284

End page:

306

Detailed Resource Type:

Article : original article

Format:

application/pdf

Resource Identifier:

oai:rcin.org.pl:59789 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.

Source:

IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link

Language:

pol

Language of abstract:

eng

Rights:

Rights Reserved - Free Access

Terms of use:

Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms

Digitizing institution:

Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences

Original in:

Library of the Institute of Literary Research PAS

Projects co-financed by:

Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund

Access:

Open

Object collections:

Last modified:

Feb 20, 2024

In our library since:

Sep 22, 2016

Number of object content downloads / hits:

3063

All available object's versions:

https://rcin.org.pl/ibl/publication/79454

Show description in RDF format:

RDF

Show description in RDFa format:

RDFa

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH

Edition name Date
Skrendo A. - Stanisław Barańczak: widma poezji Feb 20, 2024
×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information