21 cm ; Pol. text, eng. summary
1. Bennett J., Wnętrza, zewnętrza: trauma, afekt i sztuka, w: Pamięć i afekty, red. Z. Budrewicz, R. Sendyka, R. Nycz, s. 145-179.
2. Borowicz J., Holocaust Zombies: Mourning and Memory in Polish Contemporary Culture, w: Revisiting Holocaust. Representation in the Post-Witness Era, ed. T. Schult, T. I. Popescu, London 2015, s. 132-148.
https://doi.org/10.1057/9781137530424_9
3. Brinkema E., The Forms of The Affects, Durham 2014.
https://doi.org/10.1215/9780822376774
4. Bojarska K., Historia szarpana afektywnie, w: Ciała zdruzgotane, ciała oporne. Afektywne lektury XX wieku, red. A. Lipszyc, M. Zaleski, Warszawa 2015, s. 194-218.
5. Buryła S., Wokół Zagłady. Szkice o literaturze Holokaustu, Kraków 2016.
6. Czapliński P., Zagłada i profanacje, „Teksty Drugie” 2009, nr 4.
7. Czapliński P., Zagłada jako horror. Kilka uwag o literaturze polskiej 1985-2015, „Zagłada Żydów. Studia i materiały” 2016, nr 12.
8. Czas horroru. Jak literatura odsłania społeczne emocje [z Przemysławem Czaplińskim rozmawia Jacek Żakowski], „Polityka” z dn. 28 VII 2015;
9. Dauksza A., Klub Auschwitz i inne kluby. Rwane opowieści przeżywców, Gdańsk 2016.
10. Federman R., The Voice in the Closet, Hamburg 1989.
11. Gajewska A., Zagłada i gwiazdy. Przeszłość w prozie Stanisława Lema, Poznań 2016.
12. Głowiński M., Posłowie do: I. Amiel, Osmaleni, Warszawa 2010, s. 103-109.
13. Janicka E., T. Żukowski, Przemoc filosemicka. Nowe polskie narracje o Żydach po roku 2000, Warszawa 2016.
14. Koniec wstydu, czas na horror [z Przemysławem Czaplińskim rozmawia Grzegorz Sroczyński], „Gazeta Wyborcza. Duży Format” z dn. 25 V 2016.
15. Krupiński P., „Dlaczego gęsi krzyczały?” Zwierzęta i Zagłada w literaturze polskiej XX i XXI wieku, Warszawa 2016.
16. Lodge D., The Modes of Modern Writing. Metaphor, Metonymy, and The Typology of modern Literature, London – New York 2015.
17. Mach A., Świadkowie świadectw. Postpamięć Zagłady w polskiej literaturze najnowszej, Warszawa-Toruń 2016.
18. Przymuszała B., Smugi Zagłady. Emocjonalne i konwencjonalne aspekty tekstów ofiar i ich dzieci, Poznań 2016.
19. Sloterdijk P., Obrazy przemocy – przemoc obrazów. Od mitologii antycznej do ponowoczesnego przemysłu wizualnego, w: Języki przemocy, wybór, wstęp i oprac. Ł. Musiał, Poznań 2014, s. 489-505.
20. Tabaszewska J., Afektywne interpretacje. Afekt w koncepcjach Jill Bennett oraz Valerie Walkerdine, w: Pamięć i afekty, red. Z. Budrewicz, R. Sendyka, R. Nycz, s. 215-226.
21. Wójcik-Dudek M., W(y)czytać Zagładę. Praktyki postpamięci w polskiej literaturze XXI wieku dla dzieci i młodzieży, Katowice 2016.
22. Zagłada w „Medalionach” Zofii Nałkowskiej. Tekst i konteksty, red. T. Żukowski, Warszawa 2016.
oai:rcin.org.pl:66357 ; 0867-0633 ; 10.18318/td.2017.5.11
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Jan 10, 2024
Sep 28, 2018
1001
https://rcin.org.pl/ibl/publication/86035
Edition name | Date |
---|---|
Tomczok M. - Punktowo o Zagładzie | Jan 10, 2024 |
Kaczmarek, Olga
Liszka, Katarzyna
Bojarska, Katarzyna
Marcinkowska, Karolina Puchała, Dominik Bilewicz, Michał Bulska, Dominika Winiewski, Mikołaj Górski, Maciej