21 cm ; Tekst pol., streszcz. ang.
1. M. Bal, Quoting Caravaggio. Contemporary Art, Preposterous History, Chicago University Press, Chicago 1999.
2. Black Male: Representations of Masculinity in Contemporary American Art, "Flash Art" November/December 1994, s. 31.
3. D. Crimp, On the Museums Ruins, The MIT Press, Cambridge, Massachusetts, London 1993, s. 7.
4. A.C. Danto, Encounters and Reflections. Art in the Historical Present, Farrar, Straus & Giroux, New York 1990, s. 216.
5. A.C. Danto, Nan Goldin, "Parkett" 1999 nr 57, s. 74.
6. A.C. Danto, Playing with the Edge. The Photographic Achievement of Robert Mapplethorpe, Random House, New York 1992, s. 311.
7. S.C. Dubin, Arresting Images. Impolitic Art and Uncivil Actions, Routledge, New York, London 1992, s. 173.
8. M. Głowiński, Kunszt wieloznaczności, "Pamiętnik Literacki" 1970, s. 3.
9. M. Głowiński, O intertekstualności, "Pamiętnik Literacki" 1986.
10. M.U. Hakert, Images of Intimacy, "Parkett" 1999 nr 57, s.101-103.
11. E. Heartney, Postmodern Heretics, "Art in America" February 1997, s. 33-37.
12. Intertekstualność, w: P. Leszkowicz, Helen Chadwick. Ikonografia podmiotowości, Aureus, Kraków 2002.
13. A. Jakubowska, Na marginesach lustra, Universitas, Kraków 2004.
14. M. Janion, Niesamowita Słowiańszczyzna. Fantazmaty literatury, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2006, s. 286.
15. M. Janion, Słowiańszczyzna, szaleństwo i śmierć, w: Inny-Inna-Inne. O inności w kulturze, red. M. Janion, C. Snochowska-Gonzalez, K. Szczuka, Wydawnictwo Instytutu Badań Literackich PAN, Warszawa 2004, s. 9
16. T. Kitliński, P. Leszkowicz, Miłość i demokracja. Rozważania o kwestii homoseksualnej w Polsce, Aureus, Kraków 2005.
17. T. Kitliński, Obcy jest w nas. Kochać według Julii Kristevej, Aureus, Kraków 2001.
18. T. Kitliński, D. Szymborska-Dyrda, Chanuka dla leworęcznych, czyli jak gościć światło, "Gazeta Wyborcza w Lublinie", 15 grudnia 2006, s. 14.
19. K. Kłosiński, Eros. Dekonstrukcja. Polityka, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowice 2000.
20. I. Kowalczyk, Ciało i władza. Polska sztuka krytyczna lat 90., Sic!, Warszawa 2002.
21. J. Kristeva, Histoires d'amour, Denoël, Paris 1983.
22. E. Lebovici, Na krawędzi obrazu, "Parkett" 1999 nr 57, s. 63.
23. P. Leszkowicz, Płeć sztuki polskiej, "Magazyn Sztuki" nr 2 (22), 1999.
24. K. Mercer, Looking for Trouble, w: Lesbian and Gay Studies Reader, Routledge, ed. by H. Abelove, M.A. Barale, D.M. Halperin, New York, London 1992, s. 350-357.
25. Niebezpieczne związki z męskim ciałem. Sztuka Doroty Nieznalskiej, "Res Publica Nowa" 2002 nr 168.
26. P. Piotrowski, Znaczenia modernizmu. W stronę historii sztuki polskiej po 1946 roku, Rebis, Poznań 1999.
27. M. Poprzęcka, Akt polski, Edipresse, Warszawa 2006, s. 91.
28. L. Steinberg, The Sexuality of Christ in Renaissance Art and in Modern Oblivion, Pantheon/October Book, New York 1983; drugie wyd. Chicago University Press, Chicago 1992.
29. S. Symons, The Other Philosophy-Politics of Jacques Derrida. «L'amour des ruines», "Logos" nr 47, s. 56-79.
30. K. Szczuka, Kopciuszek, Frankenstein i inne, Wydawnictwo eFKa, Kraków 2001.
31. E. van Alphen, Playing the Holocaust, w: kat. wystawy Mirroring Evil. Nazi Imagery/Recent Art, The Jewish Museum, New York 2002, s. 65-85.
32. S. Wilson, Odkrywanie psyche: Zofia Kulik, przeł. E. i M. Wilczyńscy, w: Z. Kulik, Od Syberii do Cyberii, red. P. Piotrowski, Muzeum Narodowe, Poznań 1999, s. 53-73.
33. Z Hélène Cixous rozmawia Tomek Kitliński, "Magazyn Sztuki" 1996 nr 4 (12), s. 174-184.
oai:rcin.org.pl:51069 ; 0867-0633
IBL PAN, call no. P.I.2524 ; click here to follow the link
Copyright-protected material. May be used within the limits of statutory user freedoms
Institute of Literary Research of the Polish Academy of Sciences
Library of the Institute of Literary Research PAS
Programme Innovative Economy, 2010-2014, Priority Axis 2. R&D infrastructure ; European Union. European Regional Development Fund
Oct 2, 2020
Jan 27, 2015
1803
https://rcin.org.pl/ibl/publication/67214
Grąbczewska, Małgorzata Maria
Siwicka, Dorota Zielińska, Marta
Ubertowska, Aleksandra
Jennings, Michael W.